جزئیات جلسه ۴ عضو کابینه دولت درباره تامین ارز و راهکارهای تهاتر/ تصمیم‌گیری برای آینده بازار کشور

راهکار‌های تهاتر، واردات کالا و انتقال ارز در جلسه‌ای مشترک بین رئیس بانک مرکزی و ۳ وزیر مرتبط با این موضوع مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه مشترکی بین رزم حسینی وزیر صمت، زنگنه وزیر نفت، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و همتی رئیس کل بانک مرکزی در حال برگزاری است.

محوریت این جلسه موضوع تامین ارز برای واردات اقلام اساسی و مواد اولیه صنایع است. راهکار‌های تهاتر، واردات و انتقال ارز هم اکنون توسط ۴ وزیر مرتبط با این موضوع مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که نتیجه آن تاثیر چشمگیری بر آینده بازار خواهد داشت.

علیرضا رزم حسینی در این جلسه مشترک گفت: با عملیاتی شدن تهاتر نفت در نیمه دوم سال رشد صادراتی بسیار خوبی نسبت به شش ماه اول سال خواهیم داشت.

او افزود:با تصمیمات اخذ شده در این چند روز نرخ ارز و نرخ برخی از کالا‌ها کاهش یافت که این روند می‌تواند ادامه داشته باشد و چشم انداز رو به رشدی در پیش خواهد بود.

بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در این نشست گفت: برای این تصمیم باید یک پنجره واحد ایجاد شود تا بین رفت و آمد تصمیم در دستگاه‌های مختلف وقت تلف نشود. در این جلسات که هفته‌ای یک بار تشکیل می‌شود باید همه چیز تصمیم گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: از هفته آینده کار را عملیاتی خواهیم کرد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در پایان گفت: این تصمیم نمادی از شکسته شدن بروکراسی‌ها برای گرفتن تصمیمات اساسی است که امیدواریم با این اقدام کالای اساسی با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

جلسه‌ای چند ساعته اما بی‌نتیجه!

رزم حسینی وزیر صمت در انتهای این جلسه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز پیرامون بحث تهاتر کالا انجام شد؛ موافقت‌های کلی صورت گرفت و به تدریج از طریق برنامه‌های وزارت نفت این موضوع اجرایی خواهد شد.

او با تاکید بر تاثیر اجرای این طرح بر بهبود فضای بازار تصریح کرد: قطعا فراوانی کالا بیشتر خواهد شد، اما کار‌های کارشناسی باقی مانده و کارگروهی برای بهبود شرایط تشکیل خواهد شد.

رزم حسینی تصریح کرد: این جلسه بسیار خوبی بود، اما جزئیات آن را وزیر نفت اعلام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش سایر وزرای حاضر در جلسه حاضر به پاسخگویی درباره نتایج این نشست چند ساعته نشده و جلسه را ترک کردند. وزیر نفت که از سوی وزیر صمت به عنوان متولی اصلی پاسخگویی معرفی شد، حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشد و به سرعت محل جلسه را ترک کرد؛ همتی هم با بیان جمله " هر چه لازم بود را در جلسه گفتم " از ساختمان وزارت صمت خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار