ماجرای مبلغ اهدایی فدراسیون جهانی برای توسعه دو و میدانی

فدراسیون دو و میدانی مبلغ ۲۰ هزار دلار اهدایی فدراسیون جهانی دو و میدانی را صرف چه کار‌هایی کرده است؟

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که گفته می‌شود سباستین کو، رئیس فدراسیون جهانی دو و میدانی ۳ ماه قبل جهت توسعه و استعدادیابی مبلغ ۲۰ هزار دلار به فدراسیون دو و میدانی ایران اختصاص داد، اما مشخص نشد این پول صرف چه کار‌هایی شده است.  

 یک منبع آگاه در فدراسیون دو و میدانی درباره این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: این موضوع صحت ندارد و ما پولی از فدراسیون جهانی دریافت نکردیم. البته کنفدراسیون دو و میدانی آسیا مبلغ ۳۴ هزار دلار بابت بدهی  سال گذشته به فدراسیون دو و میدانی ایران پرداخت کرد که ما این پول را از طریق نماینده سفارت کشورمان دریافت کردیم و خوشبختانه  مبلغ ۶۰ میلیون تومان هزینه صرافی را پرداخت نکردیم.  

او بیان کرد: فدراسیون دو و میدانی برای پرداخت طلب مک ویلکینز مربی آمریکایی و ایگور ماساژور حدادی تصمیم گرفت که  مبلغ ۳۴ هزار دلار از طرف کنفدراسیون دو و میدانی آسیا به همراه مبلغ ۱۰ هزار دلار دریافت شده از طریق  حامی مالی را به این مربیان بدهد تا از شکایت این مربیان جلوگیری کند. البته مربی آمریکایی حدادی تا ۲۸ آبان ۹۹ با فدارسیون دو و میدانی ایران قرارداد دارد که مطالبات مالی اش در سال ۹۸ تسویه حساب شد.  

کیهانی: فدراسیون جهانی دو و میدانی هر سال مبلغ ۲۰ هزار دلار به ما می دهد 

مجید کیهانی رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی درباره این مطلب گفت: طبق توافق صورت گرفته قرار شد که فدراسیون جهانی دو و میدانی برای توسعه بخش پایه دو و میدانی ایران مبلغ ۴۰ هزار دلار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ پرداخت کند که اواخر سال گذشته مبلغ ۲۰ هزار دلار در اختیار کنفدراسیون دو و میدانی آسیا قرار گرفت تا این پول به فدراسیون دو و میدانی ایران داده شود.

او ادامه داد: به هر حال کمک فدراسیون جهانی به دو و میدانی کشورمان قرار است چندین سال ادامه یابد و مبلغ ۲۰ هزار دلار، معادل ۶۰۰ میلیون تومان هر سال به ما می‌دهند.  

کیهانی گفت: فدراسیون جهانی مبلغی را برای کمک به توسعه ورزش دو و میدانی کشورمان داده است، اما مسئولان فدراسیون دو و میدانی صلاح دانستند که این پول را به مربیان حدادی بدهند.

البته با وجود اینکه فدراسیون دو و میدانی پرداخت پول از طرف فدراسیون جهانی  برای توسعه و استعدادیابی این رشته ورزشی را شایعه می داند اما به نظر می رسد این پول صرف پرداخت مطالبات مالی مربیان حدادی شده است. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار