باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کنار رفتن سایه ۱۰ ساله تحریم تسلیحاتی چه تاثیری بر ایران دارد؟

امروز تحریم‌های تسلیحاتی ایران بعد از ۱۰ سال علیرغم سنگ اندازی های آمریکا برداشته شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  فاطمه زهرا نصراللهی، امروز سایه ۱۰ ساله تحریم تسلیحاتی از سر ایران برداشته شد؛ تحریمی که در چارچوب برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت رفع شد. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود گفت که ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر ماه) ساعت ۳:۱۳ بامداد محدودیت‌های تسلیحاتی مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی می‌شود.

او همچنین گفت که با استناد به ضمیمه ۵ برجام و ضمیمه ۲ قطعنامه ۲۲۳۱، پنج سال پس از تصویب برجام این اتفاق می‌افتد، پنجمین سالگرد تصویب برجام است و ۲۷ مهر دو اتفاق مهم می‌افتد؛ اول اینکه محدودیت صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدا و به مقصد ایران ملغی می‌شود، دوم اینکه محدودیت سفر ۲۳ شخص حقوقی موضوع فهرست ۲۲۳۱ هم خاتمه می‌یابد، ولی مهمترین بُعد این تاریخ، باور شکست مجدد تاریخی آمریکاست که به رغم تمامی گردن‌کشی‌ها، حیله گری‌ها و اقدامات فراقانونی نتوانست کار خودش را جلو ببرد و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نشان داد آمریکا اینقدر که عنوان می‌کند قدر قدرت نیست.

طی ماه‎های اخیر، هر چند ایالات متحده آمریکا برای تشدید تحریم‌های ایران، به مکانیسم ماشه متوسل شد، اما نه اروپا و نه روسیه و چین و دیگر اعضای شورای امنیت این اقدام آمریکا را به رسمیت نشناختند. در این شرایط با پایان تحریم تسلیحاتی، ایران می‌تواند وارد مبادلات تسلیحاتی با دیگر کشور‌ها شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، ۲۳ مهر در جلسه هیئت دولت گفت که به ملت عزیز ایران این خبر خوش و تبریک را عرض می‌کنیم که ۱۰ سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی یکشنبه هفته آینده رفع خواهد شد و ۲۷ مهرماه دیگر تحریم تسلیحاتی نداریم، شما مردم می‌دانید که ۴ سال سر این با آمریکا جنگیدیم. ۴ سال آمریکا به این در و آن در می‌زد برای اینکه روز ۲۷ مهرماه اتفاق نیفتد، اما چند روز دیگر این روز اتفاق خواهد افتاد که این بخاطر ایستادگی مردم و تلاش همه مسئولین و دیپلمات‌های ماست که آمریکا موفق نشد. آن‌هایی که می‌گویند برجام برای ما چه کرده این یکی از کار‌های برجام است که تحریم تسلیحاتی را برداشت. از یکشنبه می‌توانیم اسلحه‌مان را به هر که خواستیم بفروشیم و از هر که خواستیم اسلحه بخریم. این یکی از آن اقدامات مهمی بود که دولت تدبیر و امید انجام داد.

لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران؛ برنده و بازنده کیست؟

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت که قطعا تحریم‌های تسلیحاتی لغو خواهد شد و آمریکا نمی‌تواند آن‌ها را تمدید کند، چراکه این تحریم‌ها زیر نظر شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای است و با پایان یافتن تحریم‌های ایران، این فقط آمریکاست که تحریم‌های خودش را یکجانبه ادامه خواهد داد و این انزوا، پیروزی بزرگ برای ایران تلقی می‌شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین گفت که دو کشور چین و روسیه با پیش نویس تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ مخالفت و آن را وتو کردند، ایستادگی این دو کشور در کنار ایران، آمریکا را منزوی کرد و واشنگتن نتوانست تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان تمدید کند؛ در این میان کشور‌های اروپایی هم به دنبال آن هستند که برجام به قوت خودش باقی بماند و در چارچوب این قرار داد با ایران تعامل داشته باشند، هرچند اروپایی‌ها تحت فشار مستقیم ایالات متحده قرار دارند.

کنار رفتن سایه ۱۰ ساله تحریم خرید و فروش سلاح در ایران چه تاثیری دارد؟

کارشناس مسائل بین الملل تاکید می‌کند که دونالد ترامپ از همه ابزار‌های فشار تا امروز استفاده کرده و تنها گزینه نظامی اش هم برای فشار به ایران منتفی است، ایران هیچ گاه در قدرت نظامی اش وابسته به کشور دیگری نیست و توانسته تسلیحات مورد نیاز خود را تولید کند؛ لغو این تحریم‌ها قطعا بر معادلات منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

روسیه و چین برای همکاری با ایران، از آمریکا ابایی ندارند

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته ایران نمی‌توانست سلاح خریداری کند و بفروشد، گفت که کشورمان برای انجام هر اقدامی باید از شورای امنیت مجوز دریافت می‌کرد، اما از آنجایی که آمریکایی‌ها بر شورای امنیت نفوذ داشتند، مجوز چنین کاری را نمی‌دادند، بنابراین هنگامی که این ممنوعیت برداشته شود کشورمان قادر است هر سلاحی را بخرد و بفروشد.

او با بیان اینکه ایران در تولید بسیاری از تجهیزات و تسلیحات به خودکفایی رسیده و در بسیاری از نیاز‌ها به ویژه صنایع موشکی کاملا متکی به داخل است، گفت که بسیاری از کشور‌ها مانند اروپایی‌ها به ایران سلاح نمی‌فروشند، در این میان تنها روسیه و چین که خودشان جزء تولید کنندگان و صادرکنندگان سلاح در جهان هستند، ابایی از آمریکا ندارند که با ایران وارد معاملات تسلیحاتی شوند.

کارشناس مسائل آمریکا همچنین می‌گوید که پیش از این ایران در تامین نیاز‌های تسلیحاتی متحدان خود و گروه‌های منطقه‌ای دچار مشکل بود، چراکه شورای امنیت مانع می‌شد، لذا هنگامی که این منع برداشته شود بسیاری از کشور‌ها و گروه‌ها می‌توانند بدون مواجهه با تهدید نشات گرفته از شورای امنیت وارد معامله با ایران شوند، اما در کل آمریکا عزم خود را جزم کرده که جلوی این نقل و انتقالات تسلیحاتی چه به ایران و چه از ایران را بگیرد و این موضوع تنها در زمینه سلاح نیست، بلکه واشنگتن از ورود و خروج انواع کالا‌های روزمره، بشر دوستانه، دارویی و غذایی هم جلوگیری می‌کند، بنابراین در مورد سلاح هم همین کار می‌کند.

کنار رفتن سایه ۱۰ ساله تحریم خرید و فروش سلاح در ایران چه تاثیری دارد؟

ابوالفتح لغو تحریم تسلیحاتی ایران به لحاظ سیاسی، حقوقی و امنیتی را حائز اهمیت دانست و گفت که به نظر می‌رسد که روسیه و چین قصد دارند با ایران همکاری‌های کنند، اما در نگاه کلان آمریکایی‌ها تلاش خود را می‌کنند تا همانطور که مانع فروش نفت ایران و مانع واردات قطعات خودرو می‌شوند، در زمینه سلاح هم چنین رویکردی اتخاذ کنند.

عدویی که سبب خیر شد!

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، هم در این باره گفت که از تحریم‌های ظالمانه‌ای که در قالب موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ بر جمهوری اسلامی و ملت ایران تحمیل شد، موضوع تحریم تسلیحاتی بود؛ نظام سلطه با این اقدام می‌خواست که جمهوری اسلامی نتواند از ملت خود به حد کافی دفاع کند، اما امروز دفاع مشروع در دنیا به عنوان حق مسلم هر یک از ملت‌ها شمرده می‌شود. به نظر می‌رسد که نظام سلطه با اعمال تحریم‌ها به دنبال این موضوع بود که تجاوزات نظامی را در حوزه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، اما کشور ما با بازدارندگی مشروع و بومی خود، توانست این تحریم ناجوانمردانه و غیر منطقی را پشت سر بگذارد.

صدرالحسینی گفت که در طول ۵ سال گذشته توانمندی‌های دفاعی کشورمان به نقطه‌ای رسید که امروز قاطعانه می‌توانیم بگوییم؛ هیچ کشوری توان ناامن کردن و خدشه وارد کردن بر منافع و امنیت ملی ملت ایران را ندارد، چراکه مجموعه صنایع دفاعی کشور با استفاده از علوم روزی که در اختیار دانشگاه‌ها بود، همچنین نهاد‌های علمی کشور و به ویژه دانشگاه‌ها توانستند شرایطی را برای کشور ایجاد کنند که امروز بی نیاز از هریک از سلاح‌های موجود هستیم.

کارشناس روابط بین‌الملل همچنین می‌گوید که به گفته کارشناسان دفاعی در دنیا، جمهوری اسلامی ایران توانمندی ساخت همه اجزاء دفاعی مورد نیاز خود را دارد، در واقع کشورمان به یک خودکفایی کامل رسیده است، تنها نقصانی که در این رابطه وجود دارد نقصان پرندگان نظامی یعنی هواپیما‌های نظامی است که ایران آن را توسط قدرت پدافندی و دفاع موشکی خود جبران کرده است، رفع تحریم‌های تسلیحاتی در تاریخ ۲۷ مهر ماه بر کشورمان تاثیر به سزایی دارد، نه به این خاطر که ما می‌توانیم سلاح خریداری کنیم، بلکه به این دلیل که ایران می‌تواند سلاح خود را بفروشد و همه اصرار آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برای جلوگیری از فروش تسلیحات کشورمان بود.

کنار رفتن سایه ۱۰ ساله تحریم خرید و فروش سلاح در ایران چه تاثیری دارد؟

صدرالحسینی همچنین گفت که ایران امروز به عنوان کشوری که توانسته با عرض و طول جغرافیایی بسیار گسترده، با دشمنان فرامنطقه‌ای بسیار خشن از تمامیت ارضی و حاکمیت خود دفاع کند، آمادگی صدور تسلیحات دفاعی برای هریک از کشور‌های متقاضی را دارد، بنابراین این یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران و یک شکست برای نظام سلطه و در راس آن آمریکاست. ایران پس از توقف تحریم‌های تسلیحاتی می‌تواند به عنوان کشوری که به باشگاه‌های مختلف ورود کرده است، در حوزه موشکی و فضایی نمایشگاه‌های نظامی در کشور ایجاد کند و توانمندی‌های نظامی خود را در معرض دید همه علاقمندانی که در این حوزه کار می‌کنند، قرار دهد.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، هم در این باره نیز اعلام کرد که همه تلاش‌های آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورده است و در آینده نیز، بی‌نتیجه خواهد ماند.

آمریکا بعد از پیروزی انقلاب، تاکنون تحریم‌های متعددی علیه ایران وضع کرده که حاکی از ممنوعیت فروش سلاح و تجهیزات نظامی به ایران بود. این تحریم‌ها در دوران جنگ ایران و عراق نیز ادامه داشت و سایر کشور‌های جهان هم از شرق و غرب، از فروش سلاح به ایران خودداری می‌کردند، این تحریم‌های در دوره‌های مختلف تاکنون فراز و فرود بسیاری داشته است وهمانطور که گفته شد آمریکا تلاش زیادی را برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران کرد که هیچکدام راه گشا نبود و در نهایت تیر آن ها به سنگ خورد، لذا ایران امروز می‌تواند آزادانه سلاح خریداری کند و سلاح بفروشد؛ این موضوع بیشتر از هر چیزی موجبات انزوای آمریکا را فراهم می‌کند که بار دیگر در نظام بین الملل با شکست روبه رو شده است!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خب که چی بشه یا نشه برام فرقی نداره چون ما دیگه از هیچ کشوری تسلیحات نمي خریم
Russian Federation
ناشناس
۰۷:۴۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
هیاهو برای هیچ کدام کشور از ترس آمریکا جرعت خرید سلاح از ایران رو داره میموند چندتابی مثل سوریه یا ونزوئلا که باید مفتی بدیم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۴۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بسیار عالی شد . در زمان دولت قبل ، پول نفت سر سفره ملت امد و در دولت فعلی از این پس پول اسلحه مهمان سفره های مردم خواهد بود . از این چه بهتر . رفاهی بالاتر از این . حالا بزار مرغ بشه کیلوئی ۵۰۰۰۰ تومن یا دلاری که نباید در داخل کشور گردش داشته و دست دلالی دولتی باشه بشه ۱۰۰۰۰۰ تومن .
Iran (Islamic Republic of)
arb
۱۶:۵۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
فکر می کردم تحریم تسلیحاتی از زمان جنگ بوده و حالا برداشته شده!
۱۰ سال پیش که تحریم تسلیحاتی نبودیم هم وضع اقتصادی کشور تعریفی نداشت.
پس این موضوع کمکی به بهبود وضع اقتصادی نمی کنه.
فقط صنعت نظامی می تونه برخی کمبودهاش رو جبران‌کنه،البته در بخش نظامی،شاید مشکل اصلی بودجه باشه نه تحریم،چون این بخش خودکفا ترین بخش کشوره که با بیشترین فشار تحریم،بیشترین رشد رو داشته.
مشکل ما مدیریت اقتصاد و نظارت و بازرسی ها و موانع تولیده.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۳۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
تا وقتی که تفکر غرب گرا تو این کشور نفس بکشه جای پیشرفتی نیست اگه مقاومت نکنیم و این تفکری که رو پای خودمون واینسیم رو اجرا کنیم کلاهمون پس معرکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
رفتم بازار خرید کنم دیدم اجناس خیلی گرونه ولی خدایی قیمت موشک ارپی‌جی خیلی پایین اومده بود از هر کدوم یه کیلو خریدم شام و نهار درست کنیم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
قبلا میگفتیم ماشین و خونه و خیلی چیزای دیگه نداریم الان باید بگیم نون نداریم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
علی بهی
۱۰:۵۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
مرغ کیلویی چنده تخم مرغ دانه ای چنده
Iran (Islamic Republic of)
Nmjb
۰۹:۳۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
باسلام
دوستان عزیز پایان تحریم ها فقط تسلیحاتی نبوده تحریم های دیگری هم جز اون بوده که برداشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
برای ما عجیب است که چرا با لغو تحریم های تسلیحاتی ؛ دلار در ایران دچار سقوط شدید نشد در حالیکه اگرعکس آن یعنی تحریم تسلیحاتی در زمان حاضر رخ میداد قیمت دلار بشدت صعودی میشد میشد تحقیق کنید و ببینید علت این امر چیست ؟!...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
علتش اینه که واقعا برداشته نشده و مهمتر از اون تحریم های بانکی و لیست سیاه fatf هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام باید به فکر خرید موتور های اتمی برای زیر دریایی، کشتی و ... بود اینا خیلی مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
با کدوم پول و با کدوم تامین اعتبار توسط بانک های خارجی؟
ما هنوز تحریم مالی هستیم!
Germany
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
فرو پاشی اقتصاد و فرو پاشی ارزش های اسلامی و ایران با اسلحه درست نمیشه !
به فکر آینده باشید !
شوروی رو فراموش نکنید !
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۴۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
لغو تحریم یاتحریم تسلیحاتی برای مردم نون وآب نمیشه....مردم ازگرسنگی وفروپاشی اقتصادکشور درشوک وبدبختی به سرمی برند.بعدانتظار دارند مردم با انتشاراین خبرخوشحال شوندیاواکنش نشان دهند...اووف برآن مملکتی که مردمش نان شب زن وبچه اش راندارد وتوان خریدیک مرغ درماه رابرای فرزندش رانداردوشب وروز شرمنده همسروفرزندانش است اما انتظار داردهنوزمردم دلخوش باشندوسوق شنیدن این اخبارراداسته باشند....امان ازبی تدبیری...امان ازظلم...امان ازستم .....امان ازقیمتهایی افسارگسیخته....امان ازشرم....واقعا حیا وشرف خوب چیزی هست اما افسوس از یک جو شرم وحیا وشرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
یادم نرود که کسی به ما سیم خادار نمیفروش افتخار است بماند که اقتصاد خوبی نداریم آنم در درون کشور است که یه عده ای خون مارا میگیرن ایران سرزمین بهشت است ایران کم ندار خاکش طلا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
این لغو تحریم اسلحه بدرد خودتون میخوره چون ادمی که شکمش خالی باشه خمپاره و موشک بدردش نمیخوره. با این چرت و پرتا هم بدرد خودتون میخوره
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
برای اونایی خوبه که میرن پای معامله و مسئول خرید سلاح های روسی و چینی هستن و پورسانت و زیر میزی میگیرن و برای جابجایی پول این مردم برای خودشون راه رو باز میبینن وگرنه رفع این تحریمها که روی اون مانور میدن توی سفره مردم هیچ تاثیری نداره.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
داستان‌کشور‌ما‌سرنوشت‌اون‌مردی‌که‌هم‌پیاز‌خورد‌هم‌کتک‌خورد‌هم‌سکه‌داد‌اخرش‌عین‌همین‌میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
یه عده فقط غرزدن ویادگرفتندویاس ونامیدی وپراکنده میکنند اگه وضع معیشت خراب چطورمااین بازاروخیابون وپاساژوپارکهاوجادهارویه لحظه خلوت نمیبینیم پ این تیپ های غربی مسخره چیه میزنند ته همه دارند مرگ برمنافقین وطن مرگ بر فراری هاوولگردهای اونورابی درودبرایران اسلامی وهمیشه سرافراز مرگ برامریکااااااوحامیان گردنکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
منطقه زندگیتو عوض کن
و شماره عینکتو
حقوق کارگر ۳تومن با ی بچه
حالا کم کن خرج مسکن خوراک پوشاک
احیانا مریضی قبض خدماتی
حالا چقد میمونه؟؟؟؟؟
قیمتا رو ک داری؟
حالا این جماعت کارگر چ مقدار از جمعیت کشورو تشکیل میدن؟
حالا اینا شاغل تامین اجتماعین
کارگر فصلی و کارگرای روز مزدو بهش اضافه کن
چشاتو باز کن تا ببینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خب که آینده مون به فنارفت یه پرایدهم دیگه نمیشه سوارشدحالاحرف ازتحریم تسلیحاتی میزنیدبه فکرمردم بیچاره باشیدتواین اوضاع گرون همه افسرده وبدخت ومریض شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دمپایی نیز گران شد! قابل توجه مسئولین
پلاستیک که گران شد دم پایی ابری هم گران شد.
خدا به داد برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
آخه مواد اولیه دمپایی که تولید خودمونه ... دمپایی دیگه چرا ؟!....
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۳:۲۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ازاین تاریخ به بعدبه نظرشما دلارمیشه پنج هزارتومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بایدم بشه پنج‌هزار تومان چون اگه تحریم تسلیحاتی همین الآن اتفاق می افتاد بسرعت دلار می‌رفت بالا خب برعکسش هم باید اتفاق بیفته و باید دلار سقوط کنه ... اگه سقوط نکنه معلوم میشه دلار به عمد بالا نگهداشته میشه !!
Iran (Islamic Republic of)
برادر شهید
۲۳:۱۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خوب الحمدولله این مشکل ما هم حل شد هم میتوانیم اسلحه بفروشیم وهم اسلحه بخریم (اگر اقای روحانی تا باقیمانده عمر دولتش مشکل بیکاری را حل کند)دیگر ایران میشود مدینه منوره بعد تمام ملت های جهان افسوس ما را خواهند خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بایدم حالا دلار بشه پنج‌هزار تومان چون اگه تحریم تسلیحاتی همین الآن اتفاق می افتاد بسرعت دلار می‌رفت بالا خب برعکسش هم باید اتفاق بیفته و باید بشدت دلار سقوط کنه ... اگه سقوط نکنه معلوم میشه دلار به عمد بالا نگهداشته میشه !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خرید توپ و تانک و نفربر بر عموم آزاد شد خواهشا شرایط رو اعلام کنید، تحویل فوری؟ کی؟شرایط هم بگویید، من یه نفربر می خوام باهاش برم شرکت و.. یا برم شمال
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۲۲:۵۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اقا من ی موشک انداز لازم دارم میخوام برا بچم بخرم. الان دیگه تحریمها برداشته شده واقعا؟برم بخرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
کاش خرید و فروش سلاح بین مردم هم ازاد بشه
کسری بودجه هم جبران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
حرف تا عمل فاصله زیاده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خوبه که دولت مردان سری توجامعه بزنن ببینم وضعیت مردم چی شده حالا رفع تحریم تسلیحاتی بدرد چی ویکی میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
پولی نمونده که خرج خرید سلاح بشه
United States of America
مهدی
۲۲:۱۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا، مرگ بر ترامپ مرگ بر اسرائیل مرگ بر همه دوستاشون
Iran (Islamic Republic of)
عظیمی
۲۲:۰۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
فعلا که دلار آمریکا در داخل خود ایران دارد گردن کشی میکند
اگه راست میگی گردنش بشکن که دارد گردن ما رامیشکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
عالی.مرگ برآمریکاودشمنان ایران
Iran (Islamic Republic of)
آنتی دروغ
۲۲:۰۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
هیچی بابا این لغو تحریم تسلیحاتی فقط یک دروغ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اینا همش حرف مفته ، تا حالا کم از این دولت دروغ شنیدیم که اینو باور کنیم ؟ هر وقت با یکی از همین کشورهایی که تو برجام نا فرجام هستن ،البته غیر از روسیه و چین ،یه قرارداد تسلیحاتی بستن اون موقع میشه گفت تحریم برداشته شده ،همون طور که بقیه تحریم‌ها هم تا الان برداشته شده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
لایک داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
میدونم پخش نمیکنید ولی این هم از دستاورد برجام که ملعون میدونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اگه زود سفارش بگذارین و تحویل بگیرین مهمه وگرنه اگه به ایران چیری نیاد و کشورها فقط حرف بزنن بدرد ما نمیخوره و عملا امریکا حرفش رو پیش برده
Italy
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
من به خودی خود از رفع هر تحریمی بر ضد ملت ابران دفاع می کنم، امیدوارم مسوولین به فکر دور زدن تحریم ها یا خنثی کردن جنگ اقتصادی هم باشن، فقط سلاح برای مردم نون و آب نمیشه، خدا باعث و بانی تحریم را لعنت کنه ولی باور کنین، شاید 30 سال دیگه کسی دیگه امریکا را به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا ندونه، امریکا رو به افوله، حداقل چین را نگاه کنین، حداقل بخاطر ظلمی که کرده کمی مقاوم تر باشیم.و حداقل تاریخ لیبی را بخوانین امریکا وقتی تحریم ها رو بر مب داره که به ما حمله کنه. من به عنوان یک ایرانی دنبال یک دولت ضد غربی هستم، انعطاف بیشتر بعنی فشار بیشتر بر مردم ، و فشار بیشتر مردم بر نظام هم برای اون ها نشانه ای برای فشار بیشتر برای مردم ایران هست متاسفم ولی این یه بازی کثیف سیاسی هست که احساسات و انسانیت در اون جایی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
توجه توجه دیگه سفره مردم خالی از گلوله وتانک وتوپ نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
عالی اون نفت بود سر سفرها حال اوضاع بهتر شده سلاح
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۲۱:۲۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آخه شما چطور از یک نفر که اطلاعات ندارد بعنوان کارشناس استفاده می کنید روسیه و چین از همکاری با ایران ابایی ندارند فقط شرکتهای آنها چیزی به ایران نمی دهند از ترس تحریم آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
هیچ تاثیری نداره،نه توافق میشه نه جنگ تمام،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آخ جون امشب شام خمپاره شصت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
گوارای وجودت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اگر ایران بتونه سلاحش را بفروشه خودش درامد زیادیه و ایران را از لحاظ اقتصادی قوی میکنه ، پس بجای متلک الکی یکم فکر کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
هنر آمریکای جنایتکار حمله به کشورهای ضعیفه ، اگر کشوری سلاح کافی در اختیار نداشته باشه ، اقتصادش هم ضعیف باشه بهترین مورد برای حمله به آن است پس داشتن سلاح امنیت میاورد و در سایه امنیت اقتصاد بهتر خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۵۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
حمل اسلحه شکم پر میخواهد نه مرغ کیلویی سی هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اگه به تاریخ چند دهه اخیر نگاه کنیم کشوری مثل شوروی سابق مثال خوبیه، با ارتشی قوی ولی با اقتصاد ضعیف چه سرنوشتی داشت ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ا تحریمها برادشته شد و قرار سلاحهای بنجل روسیه و چینی خریداری بشه مانند نیروگاه هسته ای که روسیه با هزینه سنگین به ایران تحمیل کردو اخرش برق خودشو نتوتستن تامین کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسن..
۲۰:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این چه تحریم برداشتنه که تا ریس جمهور گفت لغو شده دلار رفت بالا.بلاخره نفهمیدم خوبه یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
انسولین ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهمنی
۲۰:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خوبه که کشوری بتونه هر سلاحی برای دفاع از خودش داشته باشه. انهم از نوع پیشرفتش نه قدیمی خیلی هم عالیه ولی مشکل ایران در حال حاضر اقتصاد هستش که بر مبنای دولار خرج میکنیم و بر مبنای ریال انهم از نوع بخور نمیر داریم زندگی میکنیم انشالله اقتصادمون هم از شر امریکای که در حال حاضر از کرونا برای دنیا بدتره راحت میشیم
Germany
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
نمیدونم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
حتما، آمریکا کشورهایی که بخواهند باایران معامله کنند، تحریم می کند!؟!؟ واین کار پسندیده ای است، هم به نفع مردم ماست وهم جلوگیری ازجنگ وویرانی!!!
Iran (Islamic Republic of)
سید علی موسوی
۲۳:۳۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز ، یا جسارتا نادانید یا معاند
Iran (Islamic Republic of)
رسول کرمی
۱۹:۴۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آخه تسلیحات که نون و آب نمیشه واسه مردم.بله صد درصد روسیه وچین و ..از برداشتن تحریم خوشحال میشن چون زمینه فروش تسلیحات براشون محیا میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
هیچ تاثیری بر زندگی مردم ندارد. مسئولان عزیز ما بارها گفته اند بخاطر تحریم های ظالمانه امریکا امکان انتقال تراکنش مالی برای هیچ کاری از جمله تهیه غذا و دارو ندارند حالا چه برسد به تسلیحات جنگی. البته معلوم نیست خوشحالی این مسئولان برای چیست؟ شاید امکان تراکنش مالی هست ولی ما مردم تحت فشار ظالمانه امریکا و مسئولان دلسوز هستیم.؟شاید.
Iran (Islamic Republic of)
valor
۱۹:۳۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
با بر طرف شدن تحریم های تسحیلاتی و خرید سلاح سایر کشورها جرئت معامله در سایر موارد را پیدا می کنند. در ضمن در پوشش اسحله امکان وارد کردن سایر نیازهای صنعتی و دارویی به وجود می آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام.هدف امریکا خالی کردن ایران ازتسلیحات نظامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تقریبا دستاورد برجام هیچ هست وقتی نشود 1دلار جابجا کرد عملا برجام فقط دستاویز به به گفتن روحانی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تاثير خبر روي بازار دلار كه از عصر شروع شده و نزولي است.

سقوط دلار شروع شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
مبارکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
پول نیست که سلاح بخریم.
اگه هم چیزی بخریم تا برسه دست نیرو های مسلح تکنولوژیش قدیمی شده. مثل اس 300.
Iran (Islamic Republic of)
ایران من
۱۹:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دولتی که مردم در تکاپوی نان شب هستن سلاح پیشرفته هم بدردش نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بسیار عالی. ای کاش در کنار موفقیت های نظامی ذره ای غیرت هم در بحث اقتصادی و معاش مردم هم داشتند. امنیت فقط با گلوله و تفنگ ایجاد نمیشه، امنیت اقتصادی و فرهنگی و... هم مهم هست. شوروی هم بمب اتم داشت و یک ابرقدرت نظامی در زمان خودش بود اما اقتصادش باعث نابودیش شد. مسئولان ما از تاریخ درس بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
کلام حق
۱۹:۱۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اگر سلاح های پیشرفته کشورمان بوسیله دشمنان مان از طریق کشور ثالثی خریداری بشه و روی این سلاح مهندسی معکوس انجام بدهند عملا کشور مان خلع سلاح خواهد شد .!!!! دادن مجوز فروش سلاح به کشورمان ترفند جدید آمریکای جنایتکار برای خلع سلاح کردن کشورمان است .!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۸:۵۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
صادرات سلاح از نظر شرعی صحیح نیست فقط به کشورهایی بفروشیم که به اونها تجاوز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
به ما چه تجاوزشده به فلان کشور؟؟؟ چرامردم ایران باید جورکشورهای دیگررابکشند، آن هم دولتی که به فکرآسایش وآرامش مردم خود نیست!؟!! مسلما جز جنگ وفقر وویرانی، هیج پیامدی برای این کشورها نخواهد داشت!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ان شالله که مفید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
لغو تحریم اقتصادی هم نزدیک است ان شالله گوش به زنگ باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دلار 32 تومن!
Iran (Islamic Republic of)
f
۲۰:۵۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دلارشده32تومن داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بعد از مرگ سهراب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
زنگ میزنند؟
Iran (Islamic Republic of)
سر کار میزاری
۱۸:۲۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
چقدر ساده اید رفع تحریم تسلیحاتی روی کاغذ برجامی نوشته شد که آمریکا آنرا آنش زد و کسی نمی تواند حتی 1دلار به ایران حواله کند آمریکا سر گردنه نشسته حتی یک کشور جرات نداره در عمل خلاف دستور ترامپ عمل کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
روسیه از امریکا حساب میبره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
روسیه و چین هم نشان دادند حاضر به دور زدن تحریم های امریکا نیستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
طلا مبادله میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
رفع تحریم تسلیحاتی شکم من و زن و بچه منو سیر میکنه ؟؟؟؟؟؟؟ آیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
نه ولی امنیتتو تضمین میکنه
کسانی که حرفهایی مثل این میزنند خیلی کوته بین هستند
پس فردا با رفتن این دولت اومدیمو اقتصاددرست شد و امنیت نداشتیم بازم همین اشه و همین کاسه فقط برعکسش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
این دروغگوهایی که میگن امنیت باید بدونن همه چیز نظامی نیست اقتصاد هم امنیت می خواد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
کوته فکرخودتی که فکرمیکنی فقط دولت ایران داره امنیت رابرای مردمش فراهم میکنه!!!! اه اولین وظیفه دولتها، ایجادامنیت برای کشور ومردم خوداست، فهمیدی!! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
قدرت هر کشور از مردمش است نه از سلاح مردم گرفتار و در فقر فرو رفتن طی چهل سال ارزش پول ملی چهار هزار درصد از ارزشش رو از دست داده این یعنی شکست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
واقعا قدرت دید بعضیها نوک بینی شون هست.اگر امنیت نداشته باشیم هیچ نداریم اقتصاد البته بایست درست بشه ولی حرفای ایران اینترنشنال و بی بی سی رو اینقدر نشخوار نکنید.امنیت اتفاقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۱۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اگر احمدی نژاد پیداش بشه با شاهکارهاش همه تحریم ها را برمیگردونه و به شورای امنیت میگه قطعنامه کاغذپاره ای بیش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اگه تو ایران زندگی میکنی که بعیده زمان احمدی نژاد وضع معیشتی این بود؟؟؟!!! یا هنوز هم معتقدید همه اشکالات کشور بعد ۸ سال تقصیر دولت قبل و احمدی نژاد، احمدی نژاد که متاسفانه راهش رو کمی کج کرده اما زمان اون هزار برابر بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
احمدی نژاد پول های دولت قبل را استفاده کرد!
خودش چی برای دولت بعد از خودش گذاشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام.آقای احمدی نژاد اگه بیاد شاید وضع مردم یه 6سالی خوب بشه یعنی یارانه که خودش بنیان گذارش بوده روزیاد کنه العان دولت از خداش است که احمدی نژاد بیاد وبعد یارانه رو هم در دولت احمدی نژاد برداره که حرفی توش نباشه .مردم گوش به زنگ باشید که به فردی رای بدیم که بتونه به طور عادلانه ثروت رو بین ملت تقسیم کنه .ماکشور مستقل وازادی هستیم به خاطر این که حق رای داریم.
France
aria
۲۳:۵۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
من که واسم مهم نیست که میخواد رییس جمهور بشه نامردم اگه رای بدم.همشون مثل همن فقط در حد حرف و قول. واسه یه خونه اجاره ای یه ماه گشتم اخه نامردا مگه یه کارگر چقدر حقوق داره که باید اول زندگیش به این بدبختی بیفته.خدا ازتون نگدره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
حالا دلار حاصل از فروش اسلحه های داخلی چگونه وارد کشور می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
قراره بخریم نه بفروشیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
قراره فقط جنسای بنجل و تاریخ مصرف گذشته چینی و روسی رو بخریم مثل نیروگاه هسته ای که روسیه با هزینه سنگین ساخت و حتی برق خودش رو نمیتونه تامین کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
احتمالا به کشور های تحریم شده بفروشن که ترس از تحریم نداشته باشن‌ . جاش میتونن طلا یا چیزای دیگه بدن فقط که دلار نیست . روس و چین هم فقط به ما میفروشن . البته میتونیم جاش نفت بدیم
Iran (Islamic Republic of)
علوی
۱۸:۰۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
میخواهند ازساختار سلاح ایران علم پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری سیستانی
۱۷:۴۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تحریم های تسلیحاتی به ان جهت لغو شد که توان ما بیشتر از قبل شده وقتی ما در کمتر از 18 ماه توانستیم زیر دریایی بسازیم تحریم معنا ندارد بله دشمن این را فهمید و لغو ان را اعلام کرد اگر ریس جمهور ما به حرف مردم گوش می کرد و فقط شعار نمی داد وضعیت ما بهتر میشد کارخانه های خودروسازی ما پراید بی کیفیت تولید می کند و دولت مردم را به اجبار موظف به خرید می کند اگر واقعا به فکر مردم هستی حق استفاده از خودرو مدل روز خارجی از مردم نگیر اقا روحانی به فکر سال بعد در این تاریخ باش که مردم نگاهت نمی کنند و اگر به خاطر کورنا هم فوت نمودی یکی ناراحت نمی شود بلکه خوشحال هم میشود پس بیا این سال اخر برای خدا خدمت کن به احترام لباس پیامبر بزرگ اسلام که برتن دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
شنیدیم این تحریم ها قرار بوده 5 سال پیش یعنی سال 2015 لغو بشه، ظریف و روحانی خودشون برای برجام خودمون رو پنج سال دیگه تحریم تسلیحاتی کردن
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اوکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
و دلیل قهر لاوروف و عدم حضورش تو مراسم پایانی در حضور خبرنگاران هم ، همین قضیه بود ، که چرا ظریف با ادامه ی تحریم تسلیحاتی موافق بوده و این در حالی اتفاق افتاده که طرفهای غربی لغو این تحریمها رو خودشون در قبال برجام ، پیشنهاد داده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اول اقتصاد رو باید نجات داد بعداً به فکر سلاح بود با همین سلاح هایی ک داریم الانشم قوی هستیم.معبشت و سفره مردم الویت باید باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اقتصاد درست شه امنیت نباشه چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
19:00 اقتصاد و امنیت مکمل هم هستند نگاهی به شوروی بکن.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آفتابه لگن هفت دست
شام ناهار هیچی
Germany
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
همه این حرفها درست. پراید چند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دلار چند؟ بورس سقوط کرد!
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۶:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام
روحانی استعفا بدهد
مسئولین دیگر هم خجالت بکشن
توپ وتفنگ ارزونیتون ...... نون وپنیر لازممون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
روحانی تاحالا لولوی سرخرمن بوده!؟! فرمان دست کس دیگر وگروه دیگری است!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خیلی خوب شد به بعانه خرید سلاح به اقا زاده پول میدهیم لوازم لوکس بیارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ای کاش بجای رفع تحریم تسحیلات رفع تحریم اقتصاد شکل میگرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اسلحه برای ملت گرسنه نان نمی شود
حالا اسلحه صادر کردن به لبنان سوریه و یمن در عوض برای ملت فقر و نداری و فلاکت اوردن است
کاش جنگب نباشد که نیاز به اسلحه باشد
مسئولان ما چرا فقط با دنیا سر جنگ دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
نیروهای سپاه برای دفاع از کشور بیرون از خاک کشور دفاع میکنند
بعد یمن کلا محاصره هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دنیا با ما سر جنگ داره با هوش
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باقی مانده پول ها هم صرف سلاح میشه و توی عراق و سوریه خرج میشن...
از نخبه ها استفاده کنید...بهشون خونه سازمانی 30 ساله بدید و حقوق بابت تحقیق و اختراع....
اونوقت ببین فرار مغزها کمتر میشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
فعلا ارتش و سپاه دارن نخبه هارو جذب میکنن
دولت فراریشون میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید هر چه سریع تر هر چه میتونن سلاح بخرند چون هر آن ممکنه که آمریکا سنگ اندازی کنه ، حتی یک روز هم یک روزه که هر چه بتونن تسلیحات جدید بخرن و توان نظامی رو هر چه میشه بروز رسانی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
عقل کل فرض کنیم حالا سلاح سفارش می‌دهند ....مگه اون کشوره بده هست که همون وقت بده....بعد اینکه دوباره تمدید بشه تحریم ها نه سلاح را بهمون میدن نه پولش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید هر چه سریع تر هر چه میتونن سلاح بخرند چون هر آن ممکنه که آمریکا سنگ اندازی کنه ، حتی یک روز هم یک روزه که هر چه بتونن تسلیحات جدید بخرن و توان نظامی رو هر چه میشه بروز رسانی کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی پناه
۱۶:۲۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید گفت دولت محترم درهرصورت شکم مردم گرسنه است چه تحریم باشد چه نباشد فقط دلالهای دولتی سود میکنند به حال ما چه تاثیری دارد مرگ از این زندگی که دولت ارمغان اورده بهتراست پس دلخوشی برای دزدان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
چرا اطلاعات غلط میدی
این خودتحریمی پنج ساله باوجود برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی قبل از برجام که شادی کردن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خداکندقانون مانع خریدوفروش اسلحه بین مردم باشدتاباعث شورش مسلحانه نشودتانیروهای امنیتی هم ازمهارآن عاجزشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
مسوولین ما باید این واقعیت بپذیرند که ما حریف آمریکا نمی شیم اون داره هر روز تحریم هایش بیشتر می شود و ما مردم بیچاره کشور ایران بیشتر تو گرانی و اوضاع اسف بار اقتصادی دست و پا میزنیم تا بمیریم. مسوولین حق دارند به فکر مردم نباشند چون به اندازه آحاد مردم در ماه درآمد ندارند و اینجور مسوولینی هیچ وقت صدای بیچارگی و بدبختی و گرسنگی مردم نمی شنود چون خودشان در این شرایط قرار ندارند. آهای مسوولین به اصطلاح وفادار به مردم از زبان مردم صحبت نکنید اینقدر نگید مردم تحریم ها را تحمل میکنند نگید مردم ما فشارها را تحمل میکنند به همون خدایی که می پرستید اینها همه حق الناس است بفهمید و بدانید که عقوبتی سخت در انتظار شماهاست. وسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
هورررااااا تورم تموم شد مواد غذایی مفت شد امکانات رفایی شدیداً زیاد شد همه قشر کم درآمد و زیر خط فقر ثروتمند شدن داروهای خاص هم دیگه به ریال حساب میشه با مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمدیاسین
۱۶:۲۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
شما این موارد رو زمانی باید لحاظ میکردی که رای دادین در انتخابات
حالا که مراد دل حاصل نشده و نرخ ارز داره سر به فلک میکشه
مثل همیشه این نظامیان ما هستن که باز میخوان گره گشایی کنن با صادراتشون
بعد شما بیا با امثال این جملات تمسخر کن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام علیک جناب محمد
ما میگوییم که سلاح نمیخاهیم اما سلاح میفروشیم تا انشاالله تمام بشه مشکلات تمام بشه با دلارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
مگرر مردم رو سفره شام بمب پارتوت میخوان بخورند چه خوشحالی
Iran (Islamic Republic of)
milad
۱۵:۵۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تنها فایدش اینه باقی پولی هم که مونده اونم خرج تسلیحات نظامی میشه و مردم هم روز به روز بدبختر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خب شما نادانی که این حرفو میزنی، یا 24یی پای شبکه های اجتماعی و ماهواره یی یا واقعا تو اون کلت گچ کار گزاشتن، که یکم فکر نمیتونی بکنی، واقعا برا وجود افرادی با این سطح درک و شعور در ایران برای خودم متاسفام
Iran (Islamic Republic of)
پدی
۱۹:۰۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
منم واقعا متاسفم با تو هموطنم که سر ماه یه حقوق تپل میگیری و درک نمیکنی که مردم نون ندارن بخورن و تو بفکر اسلحه ای . بنده خدا از فردا همه پولمون دوباره میره به شکم گروههای جنگ طلب و خودمون فقیر تر از دیروز میشیم البته شما که از این راه نون میخوری با ما مردم عادی فرق داری ناشناس جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
شوروی از لحاظ نظامی قبل فروپاشی از آمریکا قوی تر بود
اما چون اقتصاد نداشت از هم پاشید
الان منی ک حقوقم در حد اینه ک شکم خودمو زن و بچمو سیر کنم
دعا کنم تو ماه وسیله ای از خونه خراب نشه
کسی مریض نشه
خرجی برام تراشیده نشه
بمب اتمم داشته باشیم بدردم نمیخوره
از این فازا بیایید بیرون
آدم ب دنیا میاد ک از نعمتایی ک خدا بهش میده زندگی کنه
چرا باید بخاطر امثال شما ک با دنیا سر جنگ دارید ما با فلاکت زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۰:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اقایی که اینجور جواب دادی یا پشتت گرمه یا شکمت پره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
17:35 برای خودت متاسف باش با این اوضاع کشور ناراحتی هموطنتو درک نمیکنی هرچند طبیعیه کسیکه کلا یه جا دیگه سیر میکنه و مرفه و یا طرف فلان جناح سیاسی باشه مشخصه درک نداره.جواب دادن به شماها وقت تلف کردن عمرمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
چه فرقی برای مردم داره توی این مملکت کوچکترین اتفاق باعث گرونترشدن میشود حتی یه حرف ساده دلاردوبرابرمیشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۵۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
جالبه پول هست سلاح بخرن پول نیس دارو بخرن
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۱۹:۱۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
عزیزم نابغه این لغو تحریم ربطی به تحریم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دلار شد ۳۲ هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دفه بعد خاستی رای بدی درست رای بده، اینم از برکات مذاکره با آمریکا و رفع شدن کل تحریما، مگه رای به همین دولت ندادی 2 دوره/ دیگه دردت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
پدی
۱۹:۱۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دفعه قبل که درست رای دادن و احمدی نژادتون اومد رو هم دیدیم که کالاها ده برابر شد قیمتشون . خیلی رو دارید که با وجود سیستم شورای نگهبان حرف از رای میزنید . فقط تنها خوشحالیم اینکه مردم انقدر باهوش تر از قبل شدن که یازده تا مثبت به این کامنت دادن و سه تا منفی این نشانگر تعدادتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دوست عزیز میشه بفرمایید از ابتدا تا کنون ب کی رای باید میدادیم
ک الان دلار ب اینجا رسیده؟؟؟؟؟ده تا رییس جمهور همشون دلارو گرفتن چن برابرش کردن دادن بغلی
دقیقا سطح تفکرت ب چ نحوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بعضی ها خیلی ناشکر هستن
اگه نتونیم از خودمون دفاع کنیم چند تا بلا مثل ناکازاکی هیروشیما سرمون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
با تحریم بدتر از ان شدیم مگر امریکا دیوانه شده هزینه کند برای حمله دلارش 32 هزار تومان روی چشم قرار میگیرد
Germany
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
فکرت خیلی قدیمی هست دیگه مثل قدیم که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
من اعتراف میکنم که غلط کردم حرفهای حسن روحانی و جهانگیری رو باور کردم، عاجزانه درخواست دارم او را استیضاح و برکنار و محاکمه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۲۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
جناب فیلسوف تو این مملکت هیچ احدی جز مردم عادی و عوام محاکمه نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بعضی ها خیلی ناشکر هستن
اگه نتونیم از خودمون دفاع کنیم چند تا بلا مثل ناکازاکی هیروشیما سرمون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
از این به بعد میتونیم بجای آب و غذا گلوله و موشک بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اگه اینجا ایران به دلیل رفع تحریم تسلیحاتی دلار و طلا و سکه و هزار اقلام دیگه گرونتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تحریم تسلیحاتی رو تیم ایرانی پیشنهاد داده بود ، واقعا شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تاثیرش این بود که دلار رفت بالا.
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلاح برای کشور نون و اب نمیشه
اولویت اقتصاد است
از تاریخ درس بگیرید
شوروی سابق هم خیلی سلاح های پیشرفته ای داشت
اما...
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
موشک قاره پیما همین مردم هستن که باشون صادق نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تاثیرش اینه که بودجه دولت وحق مردم صرف خرید سلاح می شود ومردم هم زیر بار فقر وتنگدستی گرفتار تر خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
هیچ کشوری از ترس تحریمای آمریکا با ما همکاری درست و به دردبخور نمی کنه. چه تسلیحاتی چه هر چیز دیگه ای. والسلام
۱۲
آخرین اخبار