گروه لیما رد نتایج انتخابات پارلمانی ونزوئلا را خواستار شد

کشور‌های عضو گروه لیما با طرح ادعای تقلب در انتخابات، خواستار رد انتخابات پارلمانی ونزوئلا از سوی جامعه جهانی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کشور‌های عضو گروه لیما در چارچوب مواضع خصمانه خود علیه دولت کاراکاس، خواستار به رسمیت شناخته نشدن انتخابات پارلمانی ۶ دسامبر در ونزوئلا شد.

بر اساس بیانیه وزرای خارجه کشور‌های عضو لیما، که از سوی وزارت امور خارجه کلمبیا منتشر شد از جامعه جهانی خواسته شد انتخابات پارلمانی ۶ دسامبر در ونزوئلا را به رسمیت نشناسد.

در این بیانیه آمده است: بیانیه گروه لیما پیامی قانع کننده‌ای برای جامعه جهانی در مورد لزوم جلوگیری از تقلب در انتخابات است که از سوی رژیم ونزوئلا انجام می‌شود. وزرای خارجه گروه لیما مخالفت شدید خود را با برگزاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا بدون «تضمین‌های دموکراتیک» ابراز داشتند و تأکید کردند که فقط پس از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی «آزاد» و تضمین شده «احیای کامل دموکراسی» در ونزوئلا امکان پذیر است.

گروه لیما همچنین خواستار مشارکت دادگاه کیفری بین المللی در رسیدگی به ادعا‌های نقض حقوق بشر گزارش شده از سوی مأموریت تحقیق مستقل بین المللی برای کشف واقعیت در ونزوئلا از سوی سازمان ملل شد. این اولین بار نیست که گروه لیما خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در ونزوئلا می‌شود. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی ونزوئلا می‌گوید هدف آن‌ها سرنگونی وی به درخواست ایالات متحده است.

گروه لیما در سال ۲۰۱۷ با هدف اعلام شده حل و فصل بحران سیاسی در ونزوئلا شکل گرفت. این گروه شامل کشور‌های آرژانتین، برزیل، کانادا، کلمبیا، کاستاریکا، شیلی، گویان، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه و پرو است. بیشتر کشور‌های عضو گروه لیما از خوان گوآیدو، سردسته مخالفان ونزوئلا حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار