شومر: نامزد عضویت در دیوان عالی آمریکا باید از اظهار نظر درباره پیروز انتخابات خودداری کند

رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا گفت: امی برت نباید در خصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری جاری اظهار نظر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا گفت امی برت، نامزد معرفی شده از سوی ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا در صورت تایید صلاحیت وی در سنا، باید به جای هرگونه ابراز نظر در خصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده و نیز مباحثات سنای آمریکا درباره قانون اوباماکر یا قانون ارائه خدمات مقرون به صرفه بهداشت و درمان، قرار امتناع از رسیدگی صادر کرده و رسیدگی به این موارد را به قضات دیگر محول کند.

بر این اساس، به دلیل آنکه قاضی برت از حزب جمهوریخواه آمریکاست، دموکرات‌ها بر این باورند همین موضوع می‌تواند در قضاوت و رای او در دیوان عالی آمریکا تاثیر سوء داشته باشد.

شومر که در جمع خبرنگاران در نیویورک صحبت می‌کرد، گفت:"وقتی بحث (اظهار نظر) قاضی برت در ارتباط با رای دادن به ابطال قانون اوباماکر (قانون معروف ارائه خدمات مقرون به صرفه بهداشت و درمان) و یا تصمیم گیری درباره مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری (۲۰۲۰ آمریکا) به میان می‌آید، یک چیز مسلم است. سلب صلاحیت قاضی برت از خود به دلیل عدم بی طرفی. همین و بس. این کاری است که او باید انجام بدهد. "

پس از مرگ روث بیدر گینزبرگ، یکی از قضات دیوان عالی آمریکا، ترامپ اقدام به معرفی امی برت به عنوان نامزد جایگزینی وی به مجلس سنا کرد. با این حال، دموکرات ها خواستار آن هستند که به دلیل حساسیت بالای این جایگاه، انتخاب قاضی بعدی دیوان عالی به پس از انتخابات ماه نوامبر موکول شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار