اشرف: نفرات برتر رشته اسلالوم مشخص شده اند/ در مورد برگزاری اردو‌ها باید تصمیمی گیری شود

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی درباره شرایط ملی پوشان توضیحاتی را بیان کرد.

کتایون اشرف نایب رئیس فدراسیون قایقرانی که سابقه عضویت در کمتیه اسلالوم را دارد در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برگزاری اردوی تیم ملی اسلالوم گفت: حدود ۲ هفته قبل مسابقات اسلالوم قهرمانی کشور برگزار شد. هدف اصلی در این مسابقات شناسایی ورزشکاران برتر برای دعوت به اردوی تیم ملی و شرکت در مسابقاتت کسب سهمیه المپیک بود. بر اساس توانایی فدراسیون در برگزاری اردو و تعداد اعزام‌ها کمیته فنی تصمیم می‌گیرد که چند ورزشکار در اردو حضور داشته باشند.

نفرات برتر اسلالوم مشخص هستند

او در مورد نفرات تشکیل دهنده کمیته فنی و مربیان این رشته گفت: کمیته فنی از نفرات خبره رشته اسلالوم که پیشکسوت این رشته نیز هستند تشکیل شده است. در اصل نفرات برتر شناسایی شده اند و حال موضوع مهم نحوه برگزاری اردو تیم ملی است. مربی تیم بانوان منیره نصر آزادانی و هدایت تیم آقایان برعهده اسفندیار شیر محمدی است. بعد از تعطیلی اردو‌ها به علت شیوع ویروس کرونا هنوز اردویی برگزار نشده است.

سفر کردن برای ما هنوز آسان نیست

اشرف در مورد زمان و محل برگزاری مسابقات کسب سهمیه گفت: تاریخ برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک ۹ تا ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ است. میزبان این مسابقات کشور تایلند خواهد بود و باید این نکته را در نظر گرفت این کشور با مشکل کرونا چندان درگیر نبود، اما کشور‌های ایران، هند، اندونزی و ... با این مشکل مواجه هستند. به هر حال این تصمیم گرفته شده است و باید دید آیا مسئولان مسابقات می‌توانند این بازی‌ها را آغاز کنند یا خیر. این موضوع را باید در نظر گرفت سفر کردن برای ما هنوز آسان نیست.

تهران در شرایطی نیست که بتوانیم اردو برگزار کنیم

او در مورد زمان و مکان اردو‌ها گفت: برای برگزاری اردو‌ها باید تصمیماتی گرفته شود. تهران هنوز در شرایطی نیست که ما بخواهیم همین الان اردو را در این شهر آغاز کنیم. چون ورزشکاران باید در شرایط قرنطینه قرار گیرند و الان در حال آماده کردن خوابگاه‌ها هستیم. البته قایقرانانی که مدنظر تیم ملی هستند در استان‌های خودشان زیر نظر مربیان استانی تمرینات را پیگیری می‌کنند. برای جمع کردن نفرات در یک اردو باید یک محیط سالم را برای ورزشکاران آماده کنیم. مجوز برگزاری اردو‌ها از ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شده است و به محض اینکه مطمئن شویم شرایط را برای اردو به خوبی فراهم شده اردو‌های تیم ملی آغاز خواهد شد.

در کایاک بانوان شانس بیشتری برای کسب سهمیه داریم

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد شانس‌های کسب سهیمه در رشته اسلالوم گفت: با توجه به اتفاقاتی که در مسابقات قهرمانی جهان رخ داد فعلا در کایاک بانوان شانس بیشتری برای کسب سهمیه داریم. ب در بخش کانو شانس کمتری داریم، اما قطعا دست از تلاش بر نخواهیم داشت. امکان این وجود دارد که در بهترین حالت ۴ نماینده در کایاک و کانو آقایان و بانوان برای المپیک داشته باشیم.

با توجه به شرایط خاص اسلالوم سختی‌های زیادی در دوران کرونایی داشتیم

او در مورد شرایط ورزشکاران اسلالوم در دوران کرونایی گفت: با توجه به شرایط خاص رشته اسلالوم دشواری‌های زیادی در دوران کرونایی داشتیم. محل برگزاری اردو‌ها و مسابقات اسلالوم رودخانه‌های خروشان است. پیدا کردن یک مکان مناسب و جا به جایی ورزشکاران تا رودخانه امکان پذیر نبود. بعضی از ورزشکاران که نزدیک محل زندگی آن‌ها رودخانه مناسبی بود این شانس را داشتند که از آن استفاده کنند، اما در کل شرایط بسیار دشوار بود و قایقرانان تمام تلاش خود را کردند تا آمادگی خود را حفظ کنند.

اشرف در پاسخ به این سوال که چرا با اینکه رقبای کشورمان در راه المپیک تمرینات خود را در این دوران ادامه دادند گفت: چین تایپه و تایلند خطر کرونا را حس نمی‌کردند. ژاپن در اردوی اروپا به سر می‌برد، چین با برگزاری کمپ‌های محلی تمرینات خود را پیگیری کرد، اما ما شرایط متفاوتی را تجربه می‌کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار