قاتل جورج فلوید آزاد شد

افسر سابق پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا که در ماه مه جورج فلوید را به قتل رسانده بود با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی اداره زندان‌های شهر «مینیاپولیس» اعلام کرد افسر پلیسی که در ماه مه «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را به قتل رسانده بود از زندان آزاد شده است.

«درک چائووین» افسر سابق پلیس مینیاپولیس روز چهارشنبه با قرار وثیقه یک میلیون دلاری از زندان آزاد شد.

چائووین در روز ۲۵ ماه مه در هنگام بازداشت جورج فلوید، با گذاشتن زانوی خود بر روی گردن این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی او را به قتل رساند.

این افسر سابق پلیس مینیاپولیس متهم به قتل درجه ۲ شده و در روز ۳۱ ماه مه به زندان «اوک پارک هایت» منتقل شد.


بیشتر بخوانید:


جورج فلوید در روز پنج خرداد و در حالی که زانوی پلیس برای مدت زمانی بیش از هفت دقیقه گلوی او را می‌فشرد، دچار خفگی شد و جان باخت. برادر و همسر سابق جورج تاکید کرده‌اند که به چیزی جز اجرای کامل عدالت علیه خاطیان این قتل رضایت نمی‌دهند.

قتل فلوید موج گسترده‌ای از تظاهرات ضد نژادپرستی را در سراسر آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی به راه انداخت که این تظاهرات در آمریکا تا ماه‌ها ادامه یافته و در برخی از شهرها همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور آمریکا در سه ماه اخیر پس از آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی همواره در نقطه مقابل معترضان ایستاده و بار‌ها آن‌ها را تهدید به زندان و سرکوب کرده است. ترامپ بار‌ها علنا به گارد امنیتی و نیرو‌های فدرال برای سرکوب معترضان دستور داد. او معترضان آمریکایی را اراذل و اوباش و اعتراضات آن‌ها را تروریسم داخلی توصیف می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار