۲۳ شهر آمریکا برای اعتراضات سراسری علیه ترامپ آماده می‌شوند

یک گروه ضد ترامپ خواستار برگزاری اعتراضات سراسری در آمریکا بر علیه رئیس جمهور این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فاکس نیوز، یک گروه ضد ترامپ که سازماندهی برخی اعتراضات را در آمریکا بر عهده دارد، خواستار تظاهرات سراسری علیه رئیس جمهور این کشور در ۲۳ شهر مختلف شد.

گروه ضد ترامپ «مقابل فاشیسم بایستیم» با انتشار بیانیه‌ای خواستار برگزاری تظاهرات سراسری در شیکاگو در روز یکشنبه شد. صد‌ها معترض آمریکایی عصر شنبه در برخی مناطق شیکاگو تجمع کردند که تجمع آن‌ها با همراهی نیرو‌های پلیس دنبال شد. برخی معترضان ماسک ترامپ بر صورت داشته و پلاکارد‌هایی با مضمون "ترامپ و پنس همین حالا برکنار شوند"، در دست داشتند.

برخی سخنگویان معترضان اعلام کردند نمی‌توانند برای برکناری دولت ترامپ تا ماه نوامبر صبر کنند.

یکی از سخنگویان این گروه ضد ترامپ اعلام کرد: ما به جهانیان اعلام می‌کنیم که در حال متحد شدن هستیم، در حال سازماندهی بوده و عزم راسخ داریم. ما در حال تدارک هستیم تا با همه دستاورد‌های خود مبارزه کنیم. از همین حالا شروع می‌کنیم و تا زمان حذف رژیم ترامپ و پنس دست برنخواهیم داشت تا برنامه فاشیستی آن‌ها پایان یابد.

او در ادامه افزود: رئیس جمهور از همان زمان استیضاح خود را فراتر از قانون تلقی کرده است. آنچه او می‌خواهد آمریکای فاشیست سفیدپوست، برتری طلبی مسیحی و برتری طلبی برای مردان است.

این گروه ضد ترامپ در ۱۰۰ روز اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا سازماندهی تجمعات اعتراضی در شهر‌های نیویورک، فیلادلفیا و پورتلند را بر عهده داشته اند.

رئیس جمهور آمریکا در سه ماه اخیر پس از آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی همواره در نقطه مقابل معترضان ایستاده و بار‌ها آن‌ها را تهدید به زندان و سرکوب کرده است. ترامپ بار‌ها علنا به گارد امنیتی و نیرو‌های فدرال برای سرکوب معترضان دستور داده است. او معترضان آمریکایی را اراذل و اوباش و اعتراضات آن‌ها را تروریسم داخلی توصیف می‌کند.

تنش‌های نژادی به ویژه از زمان مرگ جورج فلوید به یکی از چالش‌های جدی حکومت آمریکا بدل شده است. ترامپ که در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، به ‌دلیل این بحران به شدت مورد انتقاد است. ترامپ سعی می‌کند با شعار اعمال نظم و قانون، آرای بخش‌های محافظه‌کار جامعه را کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار