ترکیه: گزارش کمیسیون اروپا مغرضانه است

آنکارا گزارش انتقادی کمیسیون اروپا درباره شرایط ترکیه را مغرضانه و غیرسازنده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه گزارش کمیسیون اروپا درباره این کشور را محکوم کرد.

بر این اساس، آنکارا روز سه شنبه گزارش کمیسیون اروپا را مغرضانه و غیرسازنده توصیف و اعلام کرد انتقاداتی که این کمیسیون متوجه اقتصاد، دموکراسی و دادگاه‌های ما کرده است را رد می‌کنیم. با این حال، ما کماکان به فرآیند عضویت در اتحادیه اروپا پایبند هستیم.

پیشتر کمیسیون اروپا دولت رجب طیب اردوغان را به تضعیف اقتصاد ترکیه و فرسایش دموکراسی در این کشور و نابودی دادگاه‌های مستقل متهم و اعلام کرده بود این سابقه موجب شده است دولت ترکیه بیش از همیشه از عضویت در اتحادیه اروپا دور شود.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای تاکید کرد بخش‌هایی از این گزارش درباره تنش‌ها در شرق مدیترانه موجب خدشه به اعتبار این کمیسیون شد.

در این بیانیه آمده است دولت ترکیه مطابق عرف دموکراتیک و قوانین بین المللی عمل کرده است. آرزوی صمیمانه ما این است که اتحادیه اروپا از دریچه باریک و منافع خودخواهانه برخی محافل به ترکیه به عنوان یک کشور نامزد برای عضویت در این اتحادیه نگاه نکند بلکه از دریچه منافع بزرگ‌تر و مشترک و دیدگاه مشترک نگاه کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است این کشور از عضویت در اتحادیه اروپا منصرف نشده و هنوز هم به فرآیند عضویت در این اتحادیه متعهد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار