سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق: به سرنخ‌هایی در مورد منشأ موشک پراکنی‌ها دست یافته ایم

ژنرال یحیی رسول اعلام کرد که نیرو‌های مسلح عراق به سرنخ‌هایی در مورد موشک پراکنی‌ها به منطقه سبز بغداد دست یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق «واع»، ژنرال یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق گفت: «تلاش‌های اطلاعاتی ادامه دارد و براساس برنامه ریزی‌های اطلاعاتی دقیق به سرنخ‌های مهمی در مورد موشک پراکنی‌های اخیر دست یافته ایم».

ژنرال یحیی رسول افزود: «هدف از کمیته‌های حقیقت یابی که به دستور مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیرو‌های مسلح شکل گرفت یافتن منشأ موشک پرانی‌های به منطقه سبز و شهروندان بود که آخرین آن، اقدام علیه منطقه الرضوانیه بود و به دنبال آن چند نفر شهید و زخمی شدند».

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق ادامه داد: فرآیند اجرای قانون، هیمنه دولت و جمع آوری تسلیحات پراکنده ادامه داشته و تا زمانی که موضوع درگیری‌های عشایری پایان نیابد متوقف نخواهد شد.

وی توضیح داد: در شرایط کنونی باید امنیت زیارت اربعین امام حسین علیه السلام را تامین کنیم، از این رو اکنون ماموریت نیرو‌های ما تامین امنیت مسیر راه پیمایی زوار و عملیات امنیتی پیشگیرانه علیه گروه‌های تروریستی است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق یادآور شد که هنوز عناصر تروریستی داعش در برخی از مناطق حضور دارند و اینکه عراق نیازمند عملیات پاکسازی است. کمیته‌های مشترک دولت مرکزی و وزارت پیشمرگه اقلیم برای رفع این معضل در تلاش هستند.

وی در پایان تاکید کرد: باید حملات هوایی و عملیات ویژه در این مناطق انجام شود. احتمالا در آینده عملیات مشترکی با نیرو‌های پیشمرگه برای پاکسازی این مناطق و ازبین بردن عناصر داعش اجرا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار