کرملین: انتخابات آمریکا را از نزدیک زیر نظر داریم

سخنگوس کاخ کرملین اعلام کرد روسیه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از نزدیک دنبال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد روسیه مبارزات انتخاباتی آمریکا را از نزدیک دنبال می‌کند؛ اما در اظهار نظر در خصوص آن خودداری می‌کند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه در کنفرانس روزانه خود خطاب به خبرنگاران گفت روسیه به مانند دیگر کشور‌های جهان از نزدیک مبارزات انتخاباتی آمریکا را دنبال می‌کند؛ چرا که آمریکا یکی از اقتصاد‌های برتر جهانی است.

او در ادامه افزود: اما ما نمی‌خواهیم هیچ اظهارنظری در این خصوص داشته باشیم؛ چرا که این مسأله می‌تواند به عنوان مداخله (در روند انتخابات) تلقی شود. روسیه هرگز مداخله‌ای در امور داخلی آمریکا انجام نداده و نخواهد داد.

جمعه هفته گذشته کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین خواهان انجام یک توافق میان روسیه و آمریکا شده تا عدم مداخله سایبری هیچ کدام از طرفین در انتخابات رخ ندهد.

بر این اساس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در تاریخ سوم نوامبر (۱۳ آیان) برگزار گردد، خواستار تنظیم مجدد روابط میان روسیه و آمریکا شد. او درخواست کرد تا توافقی میان دو کشور به منظور جلوگیری از حادثه‌ای در فضای سایبری منعقد شود.

روابط مسکو و واشنگتن با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

پیشتر و در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده بودند که مسکو در انتخابات این کشور مداخله کرده است تا مبارزات را به نفع دونالد ترامپ برگرداند. آن‌ها مدعی شده بودند روسیه این کار را از طریق هک کردن کمپین هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار