رئیس سازمان محیط زیست مطرح کرد؛

افزایش آلاینده‌ها در فصول سرد مساوی است با خطر مرگ بر اثر کرونا

کلانتری گفت: طبق بررسی‌های علمی به ازای افزایش هر واحد ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون ۸ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا افزایش پیدا می‌کند.

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به فرا رسیدن فصول سرد و آغاز آلودگی هوا اظهار کرد: با شروع سرما وارونگی دما و آلودگی هوا ایجاد می‌شود و با توجه به ویروس کرونا در سال جاری به ازای افزایش هر واحد ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون طبق بررسی‌های علمی ۸ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا افزایش پیدا می‌کند.

او با اشاره به اقدامات محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا در زمستان پیش رو، عنوان کرد: ما برای کاهش ذرات آلاینده تقاضا کردیم تا نیروگاه‌هایی که در حاشیه کلانشهر‌ها هستند از سوخت مازوت استفاده نکنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین مقدماتی را فراهم کردیم تا رفت و آمد گسترده ماشین‌هایی که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند را کنترل کنیم.

کلانتری با بیان اینکه سوخت غیراستاندارد در ایران وجود ندارد، گفت: مردم هم در فصل پاییز و زمستان باید در مصرف سوخت گاز در خانه‌ها صرفه جویی کنند تا نیروگاه هایمان ناچار به استفاده از سوخت مازوت نشوند.

او تصریح کرد: امیدواریم  امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا وارونگی دما و آلودگی هوای کمتری داشته باشیم.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه ۸۰ درصد از آلودگی‌ها برای مصرف سوخت مازوت و گازوئیل است، گفت: اگر سوخت کارخانه‌ها را بتوانیم کنترل کنیم آلودگی کمتری خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار