مقام روس: واشنگتن با استخدام عناصر افراطی درصدد گسترش ناآرامی‌ها در بلاروس است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفته است دولت آمریکا با استخدام «ملی گرایان افراطی» درصدد دامن زدن به ناآرامی‌ها در بلاروس است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفته است وزارت دفاع آمریکا، وزارت امور خارجه و آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) این کشور، استخدام «ملی گرایان رادیکال» را با هدف دامن زدن به ناآرامی‌ها در بلاروس آغاز کرده اند.

او با اشاره به اینکه واشنگتن از «بی پروا‌ترین روشها» برای تحمیل سیاست‌های خود استفاده می‌کند، گفت: آمریکا در حال آموزش جنگنده‌های ارتقا یافته بلاروس در لهستان، گرجستان، اوکراین و سایر کشور‌های بالتیک است.

ناریشکین همچنین اظهار کرد واشنگتن در تلاش است تا جوامع کاتولیک در بلاروس را متقاعد کند تا در اعتراضات شرکت کنند و باعث درگیری بین آن‌ها و اکثریت مسیحی ارتدوکس شود.

او با استناد به اسناد و داده‌های موجود اعلام کرد که مخالفان بلاروس در حال برنامه ریزی برای تشدید تحرکات هستند که ممکن است در نهایت به بازداشت، زخمی یا کشته شدن یک روحانی معتبر کاتولیک منجر شود.

پیش از این، ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه بلاروس در مجمع عمومی سازمان ملل، کشور‌های غربی را به ایجاد هرج و مرج در این کشور متهم کرده بود؛ تحرکاتی که منجر به اعتراضات خیابانی در بلاروس شده است.

از زمان اعتراضات ماه گذشته پس از شکست تیخانوفسکایا در برابر الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، بلاروس دستخوش ناآرامی‌ها و اعتراضات است. رهبر مخالفان دولت بلاروس با جعلی خواندن نتیجه این انتخابات، خواستار آن شد که اتحادیه اروپا مشاغلی که از دولت لوکاشنکو حمایت می‌کنند را تحریم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار