مدیر سابق تیم های ملی بیلیارد:

واحدی از جمع حرفه ای‌ها کنار می‌رود/ نبود حامی مالی تمرکز اسنوکر باز‌ها را به هم می‌زند

محتشم گفت: نبود یک حامی مالی برای ورزشکاران اسنوکر باعث می‌شود تا آن‌ها در مسابقات تمرکز کافی نداشته باشند.

سعید محتشم مدیر سابق تیم‌های ملی بیلیارد و کارشناس اسنوکر کشورمان درگفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با مسابقات اسنوکر مسترز اروپا اظهار داشت: مسابقات اسنوکر مسترز اروپا یک رقابت رنکینگی بود که از ۲۱ تا ۲۷ سپتامبر در سالن مارشال آرنا در شهر میلتون کینز انگلیس برگزار شد.

او ادامه داد: این بازی‌ها توسط WPBSA (اتحادیه جهانی بیلیارد و اسنوکر حرفه ای) برگزار می‌شود و دومین دوره از این رقابت ها در سال ۲۰۲۰ بود. در این بازی‌ها ۱۲۸ بازیکن حرفه‌ای اسنوکر حضور داشتند.

کارشناس اسنوکر کشورمان در رابطه با حضور حسین وفایی و سهیل واحدی، نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها بیان کرد: حسین وفایی در دور اول مسابقات عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست "برندون سارجنت" را با نتیجه ۵ بر صفر شکست دهد، اما در دور بعد با پذیرش شکست ۵ بر ۳ مقابل "دینگ جون هوئی" از دور مسابقات کنار رفت.

واحدی از جمع حرفه ای‌ها کنار می‌رود/ نبود حامی مالی تمرکز اسنوکر باز‌ها را به هم می‌زند

او افزود: سهیل واحدی در دور اول این مسابقات با نتیجه ۵ بر ۴ از "ریلی پارسونز" شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. متاسفانه او پس از این شکست از جمع حرفه ای‌ها کنار می‌رود و در صورتی که در مسابقات "کیو اسکول" عملکرد خوبی داشته باشد به جمع حرفه ای‌ها باز می‌گردد. فکر می‌کنم واحدی شایستگی لازم برای بازگشت به جمع حرفه ای‌ها را داشته باشد.


بیشتر بخوانید


محتشم در رابطه با علت ناکامی‌های ملی پوشانمان در رقابت‌های اسنوکر اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا ضربه بزرگی به اسنوکر باز‌های حرفه‌ای ما وارد کرد. آن‌ها در هر ورود و خروج برون مرزی به ناچار باید ۱۴ روز در قرنطینه می‌ماندند که این موضوع کار آن‌ها را سخت کرد.

او ادامه داد: ورزشکاران ما حامی مالی ندارند و بالا رفتن نرخ ارز باعث بر هم زدن تمرکز آن‌ها شده است. به طور کلی از ورزش حرفه‌ای در کشورمان حمایت مالی نمی‌شود. از طرفی دیگر حواشی فدراسیون بیلیارد و بولینگ در روز‌های اخیر و سیاست‌های اشتباه این فدراسیون در نتایج ضعیف بازیکنان تاثیر گذار بوده است.

جوانان شایسته‌ای برای ورود به جمع حرفه ای‌ها داریم

مربی اسنوکر کشورمان درباره شایستگی حضور جوانان اسنوکر باز کشورمان در جمع حرفه ای‌ها گفت: ما بازیکنان لایقی داریم که شایستگی حضور در جمع حرفه ای‌ها را دارند. امیر سرخوش، علی قره گوزلو و احسان حیدری نژاد بازیکنانی هستند که در گذشته افتخاراتی را در سطح آسیا و جهان بدست آورده اند و به نظر من می‌توانند به جمع حرفه ای‌ها راه پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار