منابع آمریکایی: با پیروزی بایدن هم بخش زیادی از تحریم‌های ایران باقی خواهد ماند

منابعی در آمریکا با اعلام اینکه در ماه‌های آتی تحریم‌ها علیه ایران و حزب‌الله لبنان افزایش خواهد یافت گفتند که در صورت پیروزی نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری، بخش زیادی از تحریم‌ها تداوم خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه کویتی «الرأی» امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع عالی‌رتبه آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد طی سه ماه آینده تحریم‌های مالی علیه حزب‌الله و ایران را تشدید کند.

این روزنامه نوشت: مقامات فعلی دولت آمریکا معتقدند که تحریم‌ها نوعی «تضمین» است و در صورتی که «دونالد ترامپ» برای دور دوم رأی نیاورد و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات رئیس‌جمهور شود، باز هم بخش زیادی از تحریم‌ها باقی خواهد ماند.

بایدن در مقاله‌ای برای شبکه «سی‌ان‌ان» نوشت که قصد دارد بار دیگر به توافق هسته‌ای با ایران طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بپیوندند و، اما این به معنای برداشته شدن تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست.

الرأی افزود: تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله بر اساس قانون موسوم به مبارزه با تروریسم انجام می‌شود و مانند اقدامات اداری است که تحت تأثیر تصمیم‌های سیاسی یا حزبی رئیس‌جمهور آمریکا نیست، این بدان معناست که صرف‌نظر از آنچه برای ایران رخ می‌دهد، تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله و متحدان آن در لبنان تا اطلاع ثانوی باقی خواهد ماند.

به گفته منابع آمریکایی، در صورت پیروزی جو بایدن و بازگشت وی به برجام، تحریم‌های آمریکا علیه سوریه نیز از جمله تحریم موسوم به «سزار یا قیصر» که با نظر کنگره اعمال شده است، باقی می‌ماند.

این منابع آگاه سپس ادعا کردند: مقامات دولت ترامپ معتقدند که لغو تحریم‌های ایران به ویژه در بخش هسته‌ای و موشکی یا حمایت مالی از تروریسم، کار آسانی نیست و هزینه سیاسی زیادی برای واشنگتن خواهد داشت بنابراین جو بایدن باید دلیل تعلیق تحریم‌ها از برخی بخش‌ها در ایران را توجیه کند که این موضوع به ویژه در صورتی که ایران آن را پیروزی بر آمریکا تلقی کند، مسئله پیچیده‌ای است و هر رئیس جمهوری را مجبور می‌کند تا هرگز تحریم‌ها را لغو نکند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است در سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود. حدود پنج هفته تا برگزاری انتخابات زمان باقی است و نظرسنجی‌ها از پیشتازی جو بایدن در برابر دونالد ترامپ حکایت دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار