وزیر دفاع آمریکا: برتری نظامی اسرائیل را در خاورمیانه حفظ خواهیم کرد

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر تلاش واشنگتن برای کمک نظامی بیشتر به این رژیم تاکید کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آرتی عربی، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در دیدار با «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، بر حفاظت واشنگتن از «برتری نظامی» این رژیم در خاورمیانه تاکید کرد.

این تاکید و اطلاع رسانی در زمانی انجام می‌شود که تل آیو از احتمال خریدن جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ آمریکا از سوی امارات در هراس است.

اسپر در دیدار با گانتس در پنتاگون گفت: در ابتدای امر می‌خواهم به همه بگویم که یکی از پایه‌های اساسی روابط دفاعی ما حفظ برتری ویژه نظامی برای اسرائیل در منطقه است.

او افزود: آمریکا به این مسئله متعهد است و وزارت دفاع این تعهد احترام می‌گذارد و به حمایت از سیاست‌های قدیمی آمریکا که مبتنی بر حفاظت از امنیت اسرائیل است ادامه می‌دهد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این دیدار بر حفظ روابط دفاعی مستحکم با آمریکا متعهد شد و این مسئله را امتیازی ضروری عنوان کرد. او افزود: این مسئله با برتری ویژه نظامی مرتبط است و همچنین با همکاری مهم ما نیز در ارتباط است.

گانتس در ادامه گفت: ما همیشه می‌گوییم که به نفع ماست هر آنچه را می‌توانیم با شما به اشتراک بگذاریم و شما نیز به اشتراک بگذارید و این کار را در آینده ادامه خواهیم داد.

در بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص دیدار مقامات صهیونیستی و آمریکایی در واشنگتن آمده است: طی دیدار‌های پیش‌رو قرار است تا دو طرف درباره حصول اطمینان از برتری نظامی اسرائیل، تدارکات و همکاری امنیتی میان اسرائیل و آمریکا، سیاست بین‌المللی در مواجهه با ایران، جلوگیری از تقویت مواضع تهران وگسترش نفوذ آن در خاورمیانه صحبت کنند.

گانتس دیروز سه‌شنبه وارد واشنگتن شد و امروز چهارشنبه این کشور را به مقصد سرزمین‌های اشغالی ترک خواهد کرد.

آمریکا از دهه شصت میلادی به حفظ برتری ویژه نظامی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه متعهد شده است و این سیاست دو سال قبل در قانونی تصویب کرد که فروش هر گونه سلاح به یکی از کشور‌های منطقه با رعایت این مسئله باشد.

فروش جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ آمریکا به امارات از مدت‌ها قبل از اعلام و امضای توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح شده بود و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مراسم امضای توافق در کاخ سفید با وجود مخالفت شدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیچ مشکلی با فروش این جنگنده‌ها به امارات ندارد و این اقدام برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه را برهم خواهد زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار