دیوان عالی روسیه حزب ناوالنی را منحل کرد

دیوان عالی روسیه حزب منتقد دولت این کشور را منحل اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیوان عالی روسیه حزب «آینده» متعلق به «الکساندر ناوالنی» منتقد دولت این کشور را منحل اعلام کرد.

دفتر خبری دیوان عالی روسیه در این باره گفته است: «این دیوان به درخواست وزارت دادگستری روسیه حزب الکسی ناوالنی را منحل کرده است.»

سال گذشته وزارت دادگستری روسیه از ثبت این حزب با نام «آینده» امتناع کرده بود. در آن زمان دلیل این مسئله انتخاب این نام از سوی نهاد سیاسی دیگری پیش از این حزب بود.

الکساندر ناوالنی ماه گذشته در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد.

طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی است؛ گفته می‌شود این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواسته‌اند تا در این باره توضیح دهد.

به تازگی اخبار حاکی از آن است که تحقیقات کشور روسیه درباره پرونده این منتقد دولت آغاز شده است.

البته این کشور بار‌ها تاکید کرده که اظهارات خصمانه متعددی علیه روسیه در پرونده ناوالنی مطرح شده است. هفته گذشته نیز «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه موسوم به (SVR)، اعلام کرد الکسی ناوالنی هنگام خروج از روسیه به مقصد آلمان، هیچ سمی در بدن خود نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار