ادامه آتش سوزی‌ها در لس آنجلس

آتش نشانان در لس آنجلس تنها توانسته اند ۳ درصد آتش سوزی‌های این منطقه را کنترل کنند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد در حالی که آتش سوزی‌ها در مناطق جنگلی لس آنجلس منطقه‌ای به وسعت ۲۴۰ کیلومتر مربع را در برگرفته است، آتش نشانان تا روز جمعه تنها موفق شدند ۳ درصد از آتش سوزی‌های این منطقه را کنترل کنند.

بنابر این گزارش، آتش سوزی‌های گسترده در مناطق غربی آمریکا از سه هفته قبل شروع شده و تاکنون بیش از ۳۰ قربانی گرفته و هوای منطقه را به شدت آلوده کرده است. هر چند تاکنون حدود ۱۰۰۰ آتش نشان و چندین بالگرد مخصوص آتش نشانی به عملیات مهار شعله‌های آتش در لس آنجلس ملحق شده اند، اما این آتش سوزی‌ها در این منطقه که بنام "آتش باب کَت" موسوم شده، همچنان به سرعت در حال گسترش است.

ماموران محلی آتش نشانی در لس آنجلس گفته اند این آتش سوزی‌ها در روز‌های گذشته به حریم برخی از شهر‌های منطقه از جمله شهر "آرکادیا" گسترش پیدا کرده و مسئولان را وادار کرده که به ساکنان این شهر دستور بدهند که خانه‌های شان را تخلیه کنند.
آتش سوزی‌ها در لس آنجلس همچنین تاسیسات و مراکز ارتباطی منطقه از جمله "مرکز نظارتی مونت ویلسون" را تهدید می‌کنند.
تداوم آتش سوزی‌ها در این منطقه از آمریکا باعث شده است که هوای آن به شدت آلوده شود و در مواردی، مسئولان درباره خطرات آلودگی شدید هوا هشدار داده اند.

باغ وحش لس آنجلس و برخی از مراکز توریستی منطقه و مراکز تست کرونای آن هفته جاری به علت تشدید آلودگی هوا تعطیل شدند.

"پاول چنگ" یکی از مسئولان شهر آرکادیا گفت: در تاریخ هیچ شهری سابقه نداشته است که همزمان با شیوع یک بیماری همه گیر، چنین آتش سوزی گسترده‌ای هم به وقوع بپیوندد. البته شهر ما برای مواجهه با این بحران‌ها آماده شده است. با وجود آنکه در حال حاضر ۶۰ هزار هکتار از اراضی منطقه در آتش می‌سوزند و همچنان هم شعله‌های آتش در حال گسترش هستند، اما ما تاکنون تنها موفق شده ایم ۳ درصد از شعله‌های آتش را کنترل کنیم.

خبرگزاری رویترز در پایان گزارش خود نوشت: آتش سوزی‌های اخیر در لس آنجلس باعث شده است که ابری از دود به طول ۱۴۰۰ کیلومتر بر فراز سواحل غربی آمریکا شکل بگیرد و ۸ پارک جنگلی در منطقه هم به علت تشدید آلودگی هوا تعطیل شده اند.
به گفته مسئولان بخش آتش نشانی، پیش بینی می‌شود که شعله‌های آتش در لس آنجلس در اواخر اکتبر بطور کامل کنترل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار