شعبانی‌بهار: مسافر المپیک پس از اتمام کسب سهمیه‌ها انتخاب می‌شود/ خبری از برگزاری اردوی مشترک با سایر کشور‌ها نیست

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در حاشیه مجمع عمومی سالیانه این رشته ورزشی، توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون تیراندازی با کمان، اظهار داشت: این رشته ورزشی، المپیکی است و سابقه خوبی در بازی‌های آسیایی دارد. ما در مسابقات آسیایی جاکارتا به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردیم و طی دوره قبل در بخش انفرادی، عبادی مقام اول را کسب کرده بود. خوشبختانه رکوردی که عبادی زد همچنان به اسم خودش است.

او افزود: تاکنون یک سهمیه المپیک را کسب کرده ایم و امیدوار هستیم در آخرین مرحله توزیع سهمیه‌های باقیمانده المپیک در بخش آقایان و بانوان مقامی را کسب کنیم تا سهمیه المپیکی خود را افزایش دهیم. اگرچه شرایط فعلی، آمادگی نفرات ما را تحت تاثیر قرار داده، اما به عقیده تمام کارشناسان می‌توانستیم شرایط بهتری را برای کسب سهمیه داشته باشیم. به هر حال از همین شهریور ماه تمرینات خود را شروع کرده ایم تا برای مسابقات خرداد ماه آماده شویم.

در المپیک ۲۰۲۸ اتفاقات خوبی برای رشته تیراندازی با کمان خواهد افتاد

شعبانی‌بهار درباره توقع وزارت ورزش از فدراسیون تیراندازی با کمان برای کسب مدال در بازی‌های المپیک، گفت: واقعاً وزارت ورزش انتظار منصفانه‌ای دارد. ما در گام اول باید بتوانیم تعداد حضور خود را در بازی‌ها افزایش دهیم تا در بخش آقایان و بانوان در آینده مدال کسب کنیم. پیش‌بینی مربیان این است که در المپیک ۲۰۲۸ اتفاقات خوبی برای رشته تیراندازی با کمان رخ دهد.

مسافر المپیک پس از اتمام کسب سهمیه‌ها انتخاب می‌شود

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در خصوص انتخاب نفر نهایی برای حضور در بازی‌های المپیک، بیان کرد: کسب سهمیه در رشته‌هایی مثل والیبال، بسکتبال، هندبال و تیراندازی با کمان، کشوری است و به فرد بستگی ندارد. کسب سهمیه به معنای حضور قطعی آن ورزشکار در بازی‌های المپیک نیست. فدراسیون جهانی این موضوع را به ما اعلام کرد که مسافر المپیک پس از پایان کسب سهمیه‌ها باید انتخاب شود. به همین دلیل بعد از مسابقات کسب سهمیه در پاریس که خرداد ماه برگزار خواهد شد کماندار المپیکی خود را معرفی می‌کنیم.

او ادامه داد: اگر سهمیه ما همان یک نفر باقی بماند، پس از مشورت با مربیان و کمیته فنی، درباره کماندار المپیکی تبادل نظر خواهد شد. میلاد وزیری که سهمیه المپیک را کسب کرده اگر از تمام ورزشکران شرایط بهتری را داشته باشد به مسابقات المپیک اعزام می‌شود. این موضوع باعث ایجاد روحیه بین ورزشکاران شده و آن‌ها با تلاش بیشتری مشغول انجام تمرینات هستند؛ بنابراین یک رقابت سازنده در اردو‌های تیم ملی ایجاد شده است.

قصد برگزاری اردوی مشترک با کره جنوبی را داشتیم

شعبانی‌بهار در مورد برگزاری اردوی مشترک با سایر کشور‌ها اظهار داشت: طی چند ماه گذشته به فکر برگزاری اردوی مشترک با سایر کشور‌ها بوده ایم، اما فعلا چنین اتفاقی رخ نداده است. ما از کشور کره جنوبی خواستیم برای برگزاری اردوی مشترک به این کشور سفر کنیم، اما به دلیل شرایط موجود به نتیجه نرسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار