مومنی: تیم ملی برای صعود به جام جهانی کار بسیار سختی دارد/ نباید فوتبال کشور را از حضور مربیان خارجی محروم کنیم

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان درباره شرایط صعود ملی پوشان ایران به جام جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مومنی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: مربیان و بازیکنان باید در لیگ قهرمانان رضایت هواداران را جلب کنند، زیرا آنجا علاوه بر بحث باشگاهی، بحث ملی هم مطرح است و تیم‌ها باید به مسائل فنی و اخلاقی توجه ویژه‌ای داشته باشند و طرفداران را راضی نگه دارند. علاوه بر این ها، تیم‌های ایرانی با درخشش در لیگ قهرمانان می‌توانند درآمد‌ خوبی کسب کنند.


بیشتر بخوانید:


مومنی درباره قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی گفت: به این قانون اعتقادی ندارم و نباید از آموزش‌های مربیان خارجی محروم باشیم. در ایران کسانی را داریم که شاخصه‌های مربیان خارجی را دارند، اما باید از حضور مربیانی که به تاکتیک‌های نوین فوتبال دنیا اشراف دارند استفاده کنیم. ظرفیت فوتبال ما آن قدر نیست که تمام ابزار‌ها را در اختیار داشته باشیم.

او درباره دستمزد‌های سنگین بازیکنان داخلی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن رقم قرارداد بازیکنان طبیعی است. اگر به بازار بروید و قیمت‌ها را نگاه کنید متوجه می‌شوید که این ارقام طبیعی است و بازیکنان می‌خواهند مانند گذشته زندگی کنند. باید با تغییر نوع نگرش خودمان قیمت بازیکنان را در یک سطح مشخص نگه داریم. وقتی دروازه فوتبال کشورمان را به روی خارجی‌ها می‌بندیم، طبیعی است که قیمت بازیکنان داخلی افزایش یابد. قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی راه حل خوبی نیست و باید راهکار دیگری اتخاذ شود تا از دانش روز دنیا استفاده کنیم و قیمت بازیکنان داخلی هم بالا نرود.

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان درباره ناراحتی اسکوچیچ از برگزار نشدن بازی تدارکاتی برای تیم ملی و شانس این تیم برای صعود به جام جهانی عنوان کرد: تیم ملی برای صعود به جام جهانی کار بسیار سختی دارد. ما اشتباهات تیمی و تاکتیکی زیادی داشتیم که جبران آن‌ها بسیار سخت است، اما با تمام این اوصاف، هر وقت از رقیبان عقب افتادیم، با غیرت و انگیزه بیشتر کار را پیش بردیم و شرایطی ایجاد کردیم که خیلی قابل تصور نبوده است؛ بنابراین بازیکنان ایرانی می‌توانند ورق را برگردانند.

او درباره شرایط استقلال و جدایی مجیدی از این تیم اظهار داشت: مدیریت باشگاه با کار‌هایی که انجام داد، جام را از استقلال گرفت. فرهاد مجیدی به اندازه سعادتمند تجربه مدیریتی ندارد و به همین دلیل نباید از یک سرمربی جوان انتظار داشته باشیم مانند یک مدیر با تجربه عمل کند. یک مدیر خوب می‌تواند یک رهبر خوب باشد و اگر سعادتمند برخی کار‌ها را انجام داده بود، شرایط بهتری به وجود می‌آمد.

مومنی درباره بازگشت استراماچونی به استقلال عنوان کرد: آدم‌های سیاسی که به عرصه ورزش ورود می‌کنند، نباید ورزشی‌ها را بازی دهند، زیرا شخصیت‌های ورزشی جایگاه والایی دارند و مدیرانی که می‌آیند باید کمک حال آن‌ها باشند. این افراد می‌آیند که به ورزش کمک کنند، نه اینکه به ورزش ضربه بزنند. ما ورزشی‌ها می‌توانیم کار را پیش ببریم. شخصیت‌های ورزشی کشور ما دانش فنی خوبی دارند، اما برخی مدیران این افراد را برای خودشان خطرناک می‌بینند و به همین دلیل از شخصیت‌های تحصیل کرده ورزشی کمتر در بدنه ورزش استفاده می‌شود و بیشتر کسانی را روی کار می‌آورند که منافع آن‌ها را تضمین می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار