اولیایی: فوتبال ما با تنفس مصنوعی فعالیت می‌کند/ چندین سال با اساسنامه غیر رسمی کار کردیم

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره شرایط این روز‌های فوتبال ایران توضیحاتی را بیان کرد.

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه شانسی برای تیم‌های ایرانی برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا قائل است یا خیر، گفت:  آرزو می کنم که تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان موفق شوند،  اما واقعیت این است که تیم‌های ما تمرکز لازم برای این بازی‌ها را ندارند.

او ادامه داد: به نظرم تغییر و تحولات در شهر خودرو در بد زمانی صورت گرفت. تیم استقلال هم تمرکز لازم برای لیگ قهرمانان آسیا ندارد، اما حضور نداشتن تیم اماراتی می‌تواند به نامجو مطلق کمک کند که فرصت بیشتری داشته باشد تا تیم خود را تمرین بدهد. خدا را شکر همه بازیکنان به غیر از یک هافبک به تیم استقلال پیوستند که امیدوارم او نیز وظیفه خود را انجام بدهد، به قطر برود و به تیم ملحق شود.

اولیایی: فوتبالمان با نفس مصنوعی فعالیت می‌کند/ ما چندین سال با اساسنامه غیر رسمی کار می‌کردیم

توقف ورود خارجی ها مانع از تعلیق فوتبال کشورمان می شود 

اولیایی درباره اینکه قانون منع جذب خارجی‌ها به فوتبال کشورمان کمک می‌کند، گفت: فوتبال ما در حال غرق شدن بود و به طور موقت به فوتبال تنفس مصنوعی می‌دهند. حجم بدهی‌ها و فشار آن قدر زیاد بود که ممکن بود فوتبال ایران تعلیق شود. توقف ورود خارجی‌ها یکی از مسکن‌هایی بود تا از تعلیق فوتبال جلوگیری شود.

ما توانایی پرداخت و انتقال پول به خارجی‌ها را نداریم 

او افزود: هیچ شخصی از لحاظ فنی نمی‌تواند منکر بازیکنان و مربیان خارجی خوب و سطح بالا شود. مشکل ما این نیست. ما توانایی پرداخت و انتقال  پول به خارجی‌ها را نداریم. ما امکان انتقال ارز نداریم و محکوم می‌شویم.

اولیایی درباره وضعیت اسکوچیچ سرمربی تیم ملی، گفت: فدراسیون فوتبال درگیر تصویب اساسنامه است. چندین سال با یک اساسنامه غیر رسمی کار می‌کردیم. اکنون تصمیم گیری در همه زمینه‌های فوتبال به خاطر نبود اساسنامه سخت است و  وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید  همه تمرکز خود را معطوف به این موضوع کنند تا اساسنامه ضمانت اجرایی داشته باشد. تا زمانی که ما اساسنامه مصوب فیفا را نداشته باشیم و این اساسنامه به تصویب مجمع نرسد و دولت  هم تاییدش نکند این مشکلات را داریم.

مدیرعامل اسبق استقلال درباره اینکه قرار است ورزشگاه شیرودی را خراب و تبدیل به موزه کنند، گفت: اگر ما موزه‌ای در این ورزشگاه داشته باشیم کار خوبی است، اما اگر برخی از نهاد‌ها بخواهند این ورزشگاه را به بخش تجاری تبدیل کنند خبر خوبی نیست. به نظرم وزارت ورزش و مدیرکل اداره ورزش با این موضوع موافقت نمی‌کنند. در هیچ جای دنیا  این اتفاق رخ نمی‌دهد که یک ورزشگاه ۶۰ - ۷۰ ساله را خراب کنند. ما در این ورزشگاه خاطرات خوبی داریم و این ورزشگاه باید برای خدمات دهی به فوتبالیست‌ها استفاده شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار