تاکید بر توجه به جنایات بن سلمان در نشست آتی جی‌۲۰

گروهی از فعالان حقوق بشر با اشاره به جنایات انجام شده از سوی ولیعهد سعودی‌ بر لزوم واکنش علیه ریاض تاکید کردند و خواستار در نظر گرفتن آن در نشست آتی گروه ‌۲۰ شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، سازمان حقوق بشرِ «اعطای آزادی» با اشاره به جنایات داخلی در عربستان سعودی خواستار نادیده نگرفتن آن‌ها در نشست آتیِ جی‌۲۰ شد.  

به نوشته این وبگاه خبری، چالشی که رهبران غربی پیش از نشست جی‌۲۰ در ماه آینده با آن مواجه هستند، جنایات داخلی در عربستان سعودی است.

از همین رو این گروه حقوق بشر به زندانیانِ زن فعال حقوق بشر اشاره کرد و گفت همچنان ۶۸ زندانی زن که سه سال پیش به دست «بن سلمان» ولیعهد سعودی‌ دستگیر شده‌اند، آزاد نشده‌اند و  این چالشی برای نشست آتی خواهد بود.

در حالی که آمار جنایات جنگی در یمن و سرکوب وحشیانه مخالفان داخلی در این کشور بالاست، ولیعهد سعودی‌ از ۲ سال گذشته در تلاش است تا جایگاه خود را به عنوان رهبری مطرح در جهان تثبیت کند.

اکنون این گروه حقوق بشری می‌گوید رهبران جی‌۲۰ نباید فراموش کنند که فعالان حقوق زنان در این کشور در زندان‌ها به حال خود رها شده‌اند. اگر  عربستان بتواند در نشست آتی که ۲۱ و ۲۲ نوامبر سال جاری (اول و دوم آذر ماه ) برگزار خواهد شد نقش رهبری را بر عهده گیرد بن سلمان به عرصه جهانی باز خواهد گشت.

این گروه پیش از نشست تشکیل شده تا این پیام را برساند که این نشست چه به شکل مجازی برگزار شود و چه حضوری، آن‌ها شرایطی برای مقابله با بن سلمان در نظر خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار