افشاگری درباره اقدامات خطرناک پزشکی در اداره مهاجرت و گمرک آمریکا

پرستار یک بازداشتگاه در ایالت جورجیا آمریکا دست به افشاگری درباره اقدامات خطرناک پزشکی صورت گرفته در این مکان در زمان شیوع ویروس کرونا زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، چندین گروه وکالت حقوقی روز دوشنبه به نمایندگی از یک پرستار زن در بازداشتگاهی در شهر اروین واقع در ایالت جورجیا آمریکا دست به افشاگری درباره اقدامات خطرناک پزشکی انجام گرفته در این مرکز زدند.

بر اساس این افشاگری، سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا اقدامات خطرناکی در قبال مهاجران بازداشت شده در این مکان انجام می‌دهد. به طور مثال، از انجام تست ویروس کرونا بر روی این افراد سرباز می‌زند.

همچنین اطلاعات منتشر شده در این افشاگری از آمار بالای میزان برداشتن  رَحِم زنان مهاجر در این مرکز خبر می‌دهد.

 «داون ووتن» پرستار زنی که دست به افشاگری زد، در بازداشتگاه خصوصی ایالت جورجیا مشغول به کار است. این شکایت با همراهی دفتر بازرس کل برای وزارت امنیت میهن آمریکا تنظیم شده است.

همچنین گروه‌های دیگری از جمله «گروه حمایت از پروژه جنوب»، «دیده‌بان بازداشت جورجیا»، «اتحاد جورجیا برای حقوق بشر» و «شبکه پشتیبانی از مهاجران جنوب جورجیا» نیز در این شکایت همراهی کرده‌اند.

به نوشته این وبگاه خبری، زنان بی‌شماری به گروه حمایت از پروژه جنوب شکایت کرده‌اند که زنان زیادی در این مرکز مجبور به انجام عمل جراحی برای برداشتن رحم خود شده‌اند. بسیاری از این زنان در توضیح دلیل این جراحی آشفتگی داشتند و یکی از آنان این عمل و رفتارهایی از این قبیل را اجباری دانسته است.

یکی دیگر از این افراد نیز گفته است: «احساس می‌کنم روی ما آزمایش‌های تجربی انجام می‌دهند و این مکان به کمپ انجام آزمایش‌ها شبیه است.»

به گفته این پرستار این مرکز از یک متخصص زنان مختص به خود که از خارج از بازداشتگاه می‌آید، برای انجام این عمل جراحی استفاده و رحم این زنان را به طور کامل از بدنشان خارج  می‌کند. افراد حاضر در این بازداشتگاه دلیل انجام چنین عملی را متوجه نمی‌شوند و این پرستار نیز به    آن معترض است.

در همین راستا «رشیده طلیب» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت میشیگان، در پیامی توئیتری به این عمل واکنش نشان داد و نوشت: «اداره مهاجرت و گمرک آمریکا به معنای واقعی رحم زنان مهاجر را خارج می‌کند.»

در ادامه نیز این مقام آمریکایی با بیان این که سکوت جایز نیست، افزود: «این رفتار حال من را خراب کرد. این اداره تا پوست و استخوان گندیده است. به همین دلیل انحلال این مرکز به معنای دفاع از حقوق بشر، احیای عدالت و اعمال سلامت عمومی است.»

این افشاگری در حالی صورت گرفته است که کشور آمریکا به طور خاص پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور، در سیاست‌های ضدمهاجرپذیری شهره خاص و عام شده است.

ترامپ که از جمله مخالفان سرسخت ورود مهاجران به خاک این کشور است، پیشتر به دلیل استفاده از سیاست مهاجرتی «تحمل صفر» که خانواده‌ها را از فرزندانشان در مرز‌ها جدا می‌کرد، مورد انتقاد‌های گسترده‌ای قرار گرفت. در پی گسترش اعتراضات به این سیاست، ترامپ دستور توقف جدا شدن کودکان از خانواده هایشان را صادر کرد.

از همین رو به تازگی گروهی از نوجوانان و فعالان حقوق بشر در اعتراض به سیاست‌های ضدمهاجرتی  ترامپ در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو تظاهرات برگزار کردند.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا از ۲۰ مارس تاکنون ۸۸۰۰ کودک مهاجرِ بدون همراه از این کشور اخراج شده‌اند.

دولت آمریکا اعلام کرد علاوه بر اخراج ۸۸۰۰ کودک، در مجموع، ۱۵۹ هزار مهاجر و ۷۶۰۰ خانواده را اخراج کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار