درخواست پارلمان اروپا برای توقف فروش تسلیحات به عربستان و امارات

پارلمان اروپا تدوین پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف صادرات سلاح به عربستان و امارات خواستار شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، پارلمان اروپا روز سه شنبه با تهیه پیش نویس قطعنامه از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کنند.

پیش از این یکی از نمایندگان فرانسوی پارلمان اروپا، هشدار داد فروش سلاح به عربستان سعودی با توجه به ارتباط این کشور با گروه‌های افراطی در یمن، خطرناک است. بررسی سالانه اندیشکده دفاعی «اس‌آی‌پی‌آرآی» نشان داد عربستان سعودی در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، با رشد ۱۹۲ درصدی در مقایسه با ۵ سال قبل، به بزرگترین واردکننده سلاح در جهان تبدیل شده است.

سازمان عفو بین الملل چندی پیش نیز از دولت انگلیس خواست تا مانع صدور جنگ افزار‌های ساخت خود به کشور‌های عربستان و متحدان ریاض در جنگ یمن شود. سازمان عفو بین الملل با یادآوری حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به بیمارستان ها، مدارس، مجالس عروسی و اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی، از انگلیس خواست تا برای دستیابی به صلح در یمن، فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان و متحدانش را متوقف کند.

نهاد‌های حقوق بشری اعلام کردند از آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن (ششم فروردین ۱۳۹۴) تا کنون بیش از صد و ده هزار زن و مرد و کودک یمنی در پی بمباران‌ها و از قحطی و گرسنگی جان باختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار