تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب یک مسجد در جنوب مسجدالاقصی

نیرو‌های رژیم صهیونیستی تصمیم دارند تا یک مسجد را در روستایی در جنوب مسجدالاقصی تخریب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری معا، مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم دارند تا یک مسجد را در روستای «سلوان» واقع در جنب مسجدالاقصی تخریب کنند.

پایگاه خبری فلسطینی معا در گزارشی نوشت: عبادتگاه‌ها نیز در شهر قدس از تصمیم تخریب از سوی شهرداری رژیم اشغالگر در امان نمانده؛ به طوری که اعلام شده است مسجد «القعقاع» در روستای سلوان پس از یک ماه در صورتی که به تصمیم تخریب اعتراضی صورت نگیرد، تخریب خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز وادی حلوه در روستای سلوان، نیرو‌های شهرداری به روستای سلوان در جنوب مسجدالاقصی یورش بردند و تابلو‌های اخطاری در خصوص تخریب برخی اماکن و تأسیسات از جمله «مسجد القعقاع» در کوی «ابوتایه» آویزان کردند.

این مرکز همچنین اعلام کرد شهرداری به ساکنان این محل ۲۱ روز مهلت اعتراض به تخریب را داده و در صورتی که اعتراضی صورت نگیرد، دادگاه تصمیم تخریب را ظرف یک ماه اجرایی می‌کند.

این مرکز در ادامه افزود: این مسجد حدود ۸ سال قبل با خیرات و کمک‌های اهالی منطقه ساخته شد و دو سال پیش طبقه دوم آن نیز به منظور رفاه ساکنان این منطقه که شمار آن‌ها به ۷ هزار نفر می‌رسد و در آن نماز‌های پنجگانه شان را به جا می‌آورند، درست شد.

بنابر اعلام ساکنان کوی «ابوتایه» کارکنان شهرداری رژیم صهیونیستی هر از چندگاهی از تمصمیم خود برای تخریب مسجد القعقاع سخن می‌گویند و مدعی هستند این ساختمان، محلی مسکونی بوده و مسجد نیست.

ساکنان این منطقه همچنین قبلا تلاش کرده بودند تا مجوز کسب کرده و جلوی تصمیم‌ها برای تخریب را بگیرند که البته فایده‌ای در بر نداشته است. این مرکز همچنین اعلام کرد کارکنان شهرداری اخطاری نیز در خانه «احمد العباسی» دبیر جنبش فتح آویزان کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار