دو سوم آمریکایی‌ها منتقد عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا هستند

طبق نتایج یک نظرسنجی جدید، ۶۵ درصد از شهروندان آمریکایی معتقدند عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا در قبال بحران کرونا قابل نقد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل‎،  بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در روز یکشنبه منتشر شد، از هر سه آمریکایی، دو نفر شیوه مدیریت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، را در ارتباط با بحران کرونا رد می‌کنند.

نظرسنجی ای. بی. سی نیوز و ایپسوس نشان می‌دهد ۶۵ درصد از شهروندان آمریکایی بر این باورند مدیریت و عملکرد رئیس جمهور در ارتباط با بحران کووید - ۱۹ قابل نقد است. این در حالی است که هشت ماه است که از ورود ویروس کرونا به آمریکا می‌گذرد.

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد منتقدان به مدیریت بحران کووید-۱۹ از سوی ترامپ متغیرند بدین صورت که ۲۰ درصد از جمهوری‌خواهان، ۶۹ درصد از افراد مستقل و ۹۵ درصد از دموکرات‌ها از رئیس جمهور آمریکا در این زمینه حمایت نمی‌کنند و عملکرد وی را قابل نقد می‌دانند.

۶۷ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند واکنش رئیس جمهور آمریکا به این ویروس به شدت دیرهنگام بوده است. بیشتر از یک چهارم جمهوری‌خواهان (۲۸ درصد) اعلام کردند فکر می‌کنند رئیس جمهور با کندی زیاد به این همه‌گیری واکنش نشان داده است.

در مجموع ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند به سخنان دونالد ترامپ در ارتباط با این همه‌گیری اعتماد ندارند که از این میان تقریبا ۲۶ درصد جمهوری‌خواهان بودند که هیچ اعتمادی به سخنان ترامپ درباره کووید-۱۹ نداشتند.

این افراد همچنین درباره اعتماد به سخنان جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو دسته بودند: ۵۱ درصد از آن‌ها اعلام کردند به شدت و یا در سطحی بالا به سخنان او اعتماد دارند و ۴۹ درصد نیز زیاد یا اصلا به او اعتماد نداشتند.

نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و ایپسوس بین روز‌های ۱۱ و ۱۲ سپتامبر صورت گرفت و چهارمین نظرسنجی آن‌ها بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار