استقرار گردان تانک‌های آمریکایی در مرز لیتوانی و بلاروس

وزیر دفاع بلاروس از استقرار گردان تانک‌های آمریکایی در مرز این کشور با لیتوانی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المصدر نیوز، ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس، دیروز شنبه اعلام کرد یک گردان تانک آمریکایی در حال انتقال به یک محل آموزش نظامی لیتوانیایی است که فقط ۱۵ کیلومتر (۹.۳ مایل) از مرز با بلاروس فاصله دارد.

خرنین با حضور در در شبکه تلویزیونی CTV بلاروس گفت: حرکت نیرو‌های ناتو در سرزمین‌های مجاور ما و در چارچوب عملیات پیشرفته و رو به جلو در حال انجام است. گردان دوم گروهان ۶۹ زره پوش در حال آموزش در محل تمرین پابراد [در لیتوانی] که در ۱۵ کیلومتری مرز ما قرار دارد، هستند.

وزیر دفاع بلاروس اظهار کرد پیش از این نیرو‌های خارجی در نزدیکی مرز بلاروس مستقر بودند. اما با افزایش تعداد نیرو‌ها و تجهیزات نظامی، نگرانی‌ها در مینسک افزایش یافته است.

خرنین افزود: این واقعیت که حدود ۵۰۰ سرباز، ۲۹ تانک و ۴۳ وسیله نقلیه جنگی در نزدیکی مرز ما مستقر می‌شوند را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی همچنین از افزایش شمار پرواز‌های شناسایی آمریکا در مرز بلاروس خبر داد.

پیشتر اعلام شد وزیران اتحادیه اروپا در حمایت از اعتراضات علیه حکومت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در حال بررسی تحریم‌ها علیه مقامات بلندپایه این کشور به دنبال انتخابات نهم اوت هستند که بنا بر اعلام غرب با تقلب همراه بود.

استفان بیگن، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه گفت فهرست مقامات بلاروس که مشمول تحریم‌های آمریکا می‌شوند، به زودی اعلام خواهد شد.

به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، اعتراضات گسترده مخالفان در سراسر این کشور به راه افتاد. در حالی که مقامات انتخابات اعلام کردند الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا در این انتخابات به پیروزی رسیده است معترضان معتقدند که تقلب در این انتخابات صورت گرفته و رقیب اصلی لوکاشنکو یعنی «سوتلانا تیخانوفسکایا» پیروز این انتخابات است. غربی‌ها از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر در چارچوب مواضع مداخله‌جویانه خود، انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار