بازداشت یکی از چهره‌های شاخص مخالفان بلاروس در مرز اوکراین

یکی از چهره‌های شاخص مخالفان بلاروس در حالی که قصد ورود به اوکراین را داشت، بازداشت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مقامات مرزی بلاروس اعلام کردند «ماریا کولسنیکووا» از چهره‌های شاخص در میان مخالفان بلاروس اوایل صبح امروز (سه شنبه) به هنگام تلاش برای ورود به اوکراین بازداشت شد. این خبر یک روز پس از آن منتشر می‌شود که روز گذشته برخی منابع خبری مدعی شده بودند این چهره مخالفان ربوده شده است.

بر اساس این گزارش، شرایط سفر این چهره مخالفان به اوکراین هنوز نامشخص است. برخی گزارش‌های اولیه اعلام کرده بودند او از مرز عبور کرده است؛ اما بعدا نیرو‌های مرزی در هر دو طرف این مسأله را رد کردند.

«آنتون بیچکوفسکی» یک نماینده بخش مرزی بلاروس به خبرگزاری رویترز گفت: کولسنیکووا اکنون بازداشت شده است. من نمی‌توانم به طور دقیق بگویم او اکنون کجاست؛ اما او در بازداشت به سر می‌برد.

خبرگزاری دولتی «بلتا» در بلاروس گفته است او به همراه دو نفر دیگر از فعالان بلاروسی به اوکراین رفته بود. این خبرگزاری به نقل از مقامات مرزی گفته است این سه نفر تلاش داشتند تا از مرز با یک خودروی «بی ام و» در حدود ساعت ۴ صبح امروز سه شنبه عبور کنند و زمانی که با گارد مرزی مواجه می‌شوند، خودروی این افراد شتاب بیشتری می‌گیرد.

طبق اعلام خبرگزاری «اینترفاکس اوکراین» کولسنیکووا پس از این ماجرا اقدام به پاره کردن پاسپورت خود می‌کند تا تلاش برای خروج خود از کشور را خنثی کند.

مخالفان بلاروسی روز دوشنبه گفته بودند شماری افراد ناشناس، این چهره شاخص مخالفان را در مرکز مینسک، پایتخت بلاروس بوسیله یک «مینی ون» ربوده اند.

گفتنی است شهر‌های بلاروس در هفته‌های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی علیه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور این کشور بوده است. بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در بلاروس، تنش‌ها در این کشور افزایش یافته است. مخالفان دولت بلاروس معتقدند که در انتخابات روز ۹ اوت تقلب شده است.

لیتوانی به «اسوتلانا تیخانوسکایا» رهبر مخالفان بلاروس، پناهندگی داده است. این کشور به همراه دو کشور همسایه خود یعنی استونی و لتونی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس را در فهرست سیاه قرار داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار