توضیحات قالیباف درباره تصمیمات جدید مجلس برای حمایت و تثبیت بازار بورس

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه صیانت از سرمایه و پول مردم در بورس از اولویت‌های مجلس است، گفت: مجلس برای کمک به دولت برای حمایت و تثبیت بازار بورس آماده است.

مجلس آماده کمک به دولت برای صیانت از سرمایه‌های مردم استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۳ شهریور) مجلس و در تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی که صبح امروز با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه مردم و پول مردم در بورس باید به درستی صیانت شود و همین موضوع از اولویت‌های مجلس است.

وی افزود: مجلس در روز‌های اخیر و در کمیسیون‌های تخصصی خود پیگیر مسائل اقتصادی مردم بود و همکاران به این نتیجه رسیدند که در جلسه غیر علنی امروز این اولویت‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

قالیباف تصریح کرد: مردم مطمئن باشند که مجلس شورای اسلامی مصمم است در راستای حمایت و تثبیت بازار بورس قدم بردارد و تلاش کند که نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند تا بتوانیم پروژه‌های صنعتی را به اتمام رسانده و تولید رونق گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایه و پول مردم در بورس باید به درستی مورد صیانت قرار گیرد و این امر از اولویت‌های اولیه ماست، هر کمکی که نیاز باشد با همکاری دولت در جهت تثبیت بازار بورس انجام خواهیم داد.

وی افزود: در دوهفته گذشته لایحه افزایش سرمایه یکی از مسائل مهم بوده که برای آن طرح دوفوریتی نیز مورد بررسی قرار گرفت و این طرح در کمتر از ۲۳-۲۲ روز نهایی شده و به تصویب رسید. متخصصان این عرصه می‌دانند که این طرح چقدر می‌تواند به امید بخشی و تثبیت و هدایت نقدینگی بوس و اموال مردم کمک کند.

قالیباف ادامه داد: لازم است در حوزه بورس به تصمیمات جدیدی دست پیدا کنیم که امروز این تصمیمات در مجلس اتخاذ شد و وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس که پنجشنبه با آنها جلسه‌ای داشتم مصمم هستند این کار را پیش ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث بازارگردانی در بورس یکی از نکات بسیار مهم و جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما باید به دو طریق به این موضوع توجه کنیم. اول اینکه باید به متغیرهایی که در بورس وجود دارد مانند حجم مبنا، حداقل سفارش، ضریب اعتباری سهام در حساب کارگزاران، سقف استفاده از اعتبار در بازار سرمایه توجه کنیم. مجلس مصمم است در کار‌های کارشناسی و نظارتی خود در بورس به این موضوع توجه کند.

وی گفت:‌ در موضوع بازارگردانی موضوع جدی و اساسی که تصمیم‌گیری شد و حتما از همین امروز در بورس باید دنبال شود و ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد آن است که بخشی از شرکت‌های موجود در بورس که اکثراً حقوقی و دولتی هستند در زمان اوج بازار درآمد‌هایی را داشتند که بخشی از این درآمد‌ها به هر دلیلی از بازار بورس خارج شد و از ظرفیت بورس کم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در مجلس مصمم هستیم که آن شرکت‌هایی که این اتفاق برایشان افتاده است و عمدتاً شرکت‌های دولتی هستند و مدیریت دولتی دارند، مکلف شوند این وجوه را دو مرتبه به بازار بورس برگرداننداین تصمیم باعث می‌شود بازار بورس تقویت شود و این بازارگردانی در بورس باید به درستی پیش برود و کسی در بازار بورس خارج از این موضوع نباید لیدری بازار سرمایه را انجام دهد.

وی بیان کرد: استفاده از ابزارهای پوشش ریسک و بیمه سهام در بورس باید مورد توجه قرار گیرد به این معنا که اختیارات فروش تبعی که در بازار بورس وجود دارد، باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تأکید ما این است که زیان ناموجه را به منابع بیت‌المال وارد نکنیم، حتماً این کار را برای حفظ بورس انجام خواهیم داد و پیش خواهیم برد.

قالیباف اظهار کرد: نکته دیگری که امروز مورد توجه قرار گرفت مبنی بر این بود که بتوانیم سهام خزانه و کاهش مزیت‌های سهام خزانه غیرمستقیم را برای تقویت در سازوکارهای رسمی سهام خزانه در بورس در دستور کار قرار دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با اطمینان عرض می‌کنم که مجلس و دولت با جمع‌بندی که امروز در صحن مجلس و با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی و تصمیمی که در روز پنج‌شنبه در شورای عالی بورس گرفته شد با نظارت و پیگیری مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی این کار را انجام خواهیم داد و برای مردم اعلام می‌کنم از صبح فردا (دوشنبه) ۹ صبح با حضور من و رؤسای کمیسیون‌های ذی‌ربط و وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی تصمیم‌گیری کرده و ان‌شاءالله در این هفته شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
وضعیت کشاورزی خیلی آشفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
وضعیت کشاورزی خیلی آشفته است محیط زیست و جنگلها و مراتع در حال تخریبه ،قسمت اعظم قاچاق از مبادی رسمیه ،فساد بدنه دولت را فرا گرفته ،هیچگونه نظارتی بر سیستم عرضه کالا وجود نداره ،رشوه و فساد خون مردم را در شیشه کرده ،از آقای قالیباف همسنگر شهید سلیمانی و نماینده های محترم مجلس می خواهیم قاطعانه عمل کنند و از دولت توضیح بخواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
از این مجلس تاکنون برای مردم آبی گرم نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
از این مجلس تاکنون برای مردم آبی گرم نشده
France
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
رییس کدام مجلس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
کجای دنیا از رئیس جمهور و رئیس مجلس و افراد دینی و ... مردم رو به بورس تشویق میکنند؟!!! بورس یک بازار کاملا تخصصی هست و چرا مردم رو دارید به جایی میکشونید که همه میدونیم سودش توهمی هست این روزا
Iran (Islamic Republic of)
پیشنهاد مفید
۲۳:۴۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
پیشنهاد دیگر خدا کنه برای همه چیز اولویت واحد تولیدی بشه نه افراد واسطه و دلال بی نام و نشان اگر ملاک و شاخص بشود واحد تولیدی دیگه جلوی افزایش قیمت ها و تعطیلی کارخانجات گرفته میشه. مثلا نهاده دامی به تولیدی داده شود نه دلال
Iran (Islamic Republic of)
بامری
۲۳:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه شعارهای آقای قالیباف درخصوص حل مشکل معیشت مردم که اولویت مجلس است مثل کلید دردست آقای روحانی است که گفت این کلید ونشان میلیونها ایرانی داد وگفت با این کلید مسکل را حل می کند وبرعکس همه چیز قفل شد وروزگار مردم فقیر سیاه گردید وبه شام شبیان درمانده شوه اند الان آقای فالیباف وتیمش همان راه را می روند هنوز گرانی روز به روز بیداد می کند قیمتها خانمانسوز شده کس به کس نیست مثل شهر بی صاخب شده وقورباعه هفت تیر کش شده خدا خودت رحم کن برای این ملت ومملکت ورهبر عزیزمان را تا ظهور آقا امام زمان بدایمان محفوظ بدار اوست تنها دلسوز ویاورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
آقای قالیباف شما که شدید لاریجانی2 طی این صد روزی که اومدید نه تنها کاری برای ملت نکردید که هیچ گرانیها هزاران هزار برابر شد و سکه، طلا و دلار صدم ثانیه داره میره بالا از خوراکیها گوشت و مرغ هم که قیمتهاش لحظه ای داره میره بالا ت رو خدا اصلا شما کاری نکنید و سخنی نگید بهتره کشور بهتر اداره میشه بعد به روحانی هم بگید همچی از ما گرفته آب و برق هم میخاد بگیره بگیره اینقدر نگه مردم با قطعی آب و برق روبرو نشدند
Iran (Islamic Republic of)
یشواا
۲۱:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
هر موقع دولتی ها یک حرفی را میزنند عکسش عمل میشه.گفتن خودرو ملی، سمند شده ۲۰۰ ملیون.مسکن مهر الان زیر ۵۰۰ ملیون نیست.گفتن حمایت میکنن دلار ارزون بدن دلار ۳۰۰۰ تومنی اومد شد ۲۷ تومن تا ۵۰ تومنم جا داره.سال ۸۷ اگه ۱۰۰ هزار تومن میدادی ۱۲۰ دلار میگرفتی چه اتفاقی افتاده که الان ۱۰۰ هزار تومن بدی ۳/۵ دلار میگیری.گفتن از بورس حمایت میشه مردمو به خاک سیاه نشوندن.من خودم ۳۹ درصد تو ضررم.بالاخره من هم چه با سود چه با ضرر از بورس میکشم بیرون ولی دیگه تا آخر عمرم تحت هیچ شرایطی به بورس و دولت اطمینان نمیکنم.این نیز میگزرد.مردم بدبختی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۴۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
آقای قالیباف ما از شما هم داریم قطع امید میکنیم چون برخلاف و عده های انتخاباتی هیچ کار مثبتی تا حالا از شما ندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
پس دولت تدبیررررر کجاست؟ ! ؟ ! ؟ !
Iran (Islamic Republic of)
محمودرضا
۱۹:۱۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
با سلام من از بانک رفاه 30 میلیون وام برداشتم و اعتماد کردم به بورس و 30 میلیون رو سهام خریدم الان با یک ماه منفی خوردن پولم شده 15 میلیون انگار من برای دولت وام گرفتم و قسطاش رو دارم پرداخت میکنم این بود اعتماد به بورس که این همه تبلیغات کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ای وای خدا رحم کنه بیچاره اونی که سرمایه اش را گذاشته بورس خدا بهتون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بورس جای معامله سهام خوب با سهام بد هستش (کلاهبرداری)
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۲۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
هیچ کاری ازتون بر نمیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام
اگر امکان داره یه گزارش تهیه کنید ببینم واقعا افراد در بانک مرکزی چه کار می‌کنند واقعا اصلا کسی تو این ساختمان هست
اگر هست چه کار می‌کنند آیا با گوشیشون بازی می‌کنند یا فوتبال بال با پی اس بازی می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
فعلا که شرکتهای بزرگ حقوقی دولتی سرمایه مردم رو در تیر و مرداد به اسم افزایش سرمایه پول گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا وقتی میگه برا بورس برنامه دارم بهش اعتماد می کنید . می بینید که جای سالمی نگذاشته و برای هرجایی که برنامه داشته ، بنا به درست شدن نبوده . علی برکت الله
من خودم برا بورس داشتم اقدام می کردم که کد بورسی بگیرم ، وقتی دیدم روحانی میگه براش برنامه دارم ، قیدش رو زدم و به اطرافیانم هم خیلی هشدار دادم که وارد بورس نشن ولی اولا خوب سود میداد و گوششون بدهکار نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
نگاه و سیاست این فرد .....
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۰۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
این یک بدعت خطرناکه بورس جایی که سود و زیان در کنار همدیگه است قرار باشه هر وقت بورس ریزش میکنه دولت ضرر جبران کنه که دیگه اسمش بورس نیست میشه ربا خانه که صاخب سرمایه فقط باید سود دریافت کنه و کاری به ضرر زیان طرف مقابل نداشته باشه!!
Germany
حامد
۱۷:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ای آقای قالیباف دولت با اون همه وزیر و معاون وزیرش مجلس با اون همه نماینده نتونستم حتی قیمت کره رو کنترل کنن دیگر چه داری چشم ز چشم دوستان دور یا نزدیک
Germany
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
عجبا!
Germany
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
اصلا چرا قالیباف باید رئیس مجلس باشه !
عجبا!
Iran (Islamic Republic of)
........
۱۶:۴۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
لطفا شما مسئولین کارتون به بورس نباشه تا وقتی شماها حرفی درمورد بورس نزدید بورس خوب بود و داشت روند طبیعی خودش رو دنبال میکرد شماها که اومدید و دم از حمایت از بورس زدید بورس شروع کرد نزول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
آقا نمی خواد از بیت المال(صندوق توسعه ملی)خرج کنید یا منت سهامداران عمده شرکت ها رو بکشین فقط دو کار ساده انجام بدین: تغییر دامنه نوسان قیمت سهام(از منفی یک تا مثبت5) و سقف فروش صدهزار سهمی برای حقوقی ها(در روزهای منفی) اگه بازار بورس بازم سقوط کرد، اذیتمون کنید خوبه؟!
Netherlands
دکتر احمد
۱۵:۵۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا پیام منو تایید نکردی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۵:۰۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ریزش سهام نتیجه بی تدبیری خود سازمان بورس با برنامه ریزی نابخردانه وساعتبندی کردن زمان معاملات وگیج کردن سهامداران وبازی دو وزیر بر سر عرضه دارا دوم بود اول فکر کردیم بی تدبیری است گه البته از دولت تدبیر غیر بی تدبیری انتظار نمیرفت بعد مطمعن شدیم که اصلا طرحی برای کلاه برداری از حقوقی ها توسط حقیقی ها منجمله خود شرکت های دولتی ووزارتخانه های نفت وصمته بیخود نیست که مصطلح شده که هر وقت مسولین در موضوعی اظهار نظر کردن وگفتند نگران نباشید اتفاقا باید نگران شد واین همه بی اعتمادی در مردم نسبت به مسولین محترم نتیجه تدبیریست که از طرف مسولین جهت ایجاد امید در جامعه میشود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۳۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه اگر مسولین فقط یاد میگرفتند در حوزه تخصصی خودشون اظهار نظر کنن هیچ مشکلی پیش نمیومد ولی مثل فردی که جلو سرویس بهداشتی نشسته و اعلام میکنه کدوم افتابه رو بردارن نظر میدن که هیچ تاثیری تو اصل موضوع نداره توی بورس یه چیز هست به نام خط روند وقتی به یه حد رشد برسه بازار اصلاح انجام میده تا دلتونم بخواد قانون گذار برای حمایت از سهامدار قانون گذاشته ولی چون تفکر عدم رشد در بین مسولین برای بقای پست خودشون وجود داره اجازه صحیح قوانین رو نمیدن کاش ما ملت امام حسین بیدار میشدیم و میفهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
باسلام
لطفاً جلوی خرید و فروش های لحظه ای و روزانه سهام (یا به اصطلاح همان نوسانگیری) را بگیرد که این کار بزرگترین کمک به افرادی است که می خواهند سهامداری کنند نه سهام بازی.
ضمناً چرا باید قیمت یک سهام به شدت افزایش پیدا کند و سپس آن شرکت بورسی در کمال تعجب اعلام کند که فعلاً برنامه ای برای تعدیل و افزایش سرمایه شرکت نداریم و شاهد فروش سهام توسط سهامداران عمده آن و پس از آن سقوط شدید قیمت سهم و ضرر سهامداران خرد باشیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
حمایت از بورس یعنی دادن سهم فقرا به برخورداران
در اقتصاد سالم دولت حق دخالت در بازار ازاد را ندارد مگر در بحران ها
ایا بحران داریم؟؟؟
شما را به تمام مقدسات قسم تصمیم نگیریرد اجرا نکنید
امیدوار بود مردمان به خیر کسان
مرا به خیر تو امید نیست شر نه ره سان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
حمایت از فقرا ۴۰ سال!!! یک مقدار طولانی نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
اینقد عذاب مون میدید / / بیچارمون کردید با این گرونیا
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۱۳:۵۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سهامداران بایستی بترسندوفوراسرمایه خودرابیرون بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
همین جو گیرایی مثل شما تا یه منفی ۵ میخوره صف فروش راه میندازن بازار رو خراب میکنن دید شما به سهم حداقل باید یک ساله باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
به خیر شما مسئولین امید نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
شما به جای صیانت از پول مردم در بورس، مهمتر از آن، از پول ملی حمایت کنید، نگذارید تورم بوجود بیاید. این وظیفه اصلی شما مسئولین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
شما به جای صیانت از پول مردم در بورس، مهمتر از آن، از پول ملی حمایت کنید، نگذارید تورم بوجود بیاید. این وظیفه اصلی شما مسئولین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بورس شده جایی برای تامین کسری بودجه دولت یک روز مثبت میکنه چند روز منفی این دولت چی از می خواهد از مردم که همش دنبال فشار بر روی مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
شما را به تمام مقدسات قسم تصمیم نگیریرد اجرا نکنید
امیدوار بود مردمان به خیر کسان
مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
مجلس محترم مهریه یاتصویب کنیدبه نرخ سال ۸۴ وبلاگی شدن جوانان ازدواج میترسن سکه ۱۳شددلارمرغکرایه خرج وخوراک زندان جای تازه جوان ودامادوکارمندبدبخت نیست اخراج میشه.ابروداره.یاربع سکه درسال کنیدکه بازهرروزمیره بالا که وحقوق کم ربع سکه راهم جواب نمیده گرمی کنیدبذارین ۸۴ کنید تصویب کنید زندانهاخالی بشن .کرونا میگیرن بخدا میگیرن دیگه کی میده به خانواده کارمندوکارگربدبخت لعنت دربعضی سرطانهای مهریه گیرمان افتاده دومی ۵شوهر۵مهریه میگیره دوشناسنامه داره ۴تای قبلی راباوایتکس پاک میکنه ومن کارمندرا۶۰تایگتیغ زده بگیریمش فامنین همدان معروفه سلطان مهریه الانم طلاق ازمن گرفته دوباره شوهرکرده این چه قانونیه
Germany
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
میشه یکی این متن رو ترجمه کنه .من که سر در نیاوردم چی نوشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
دروغ می گویند
بازار را آشفته کرده اند سکه به 13 تومن رسید این کشور و مسئولین نمی توانند به فکر مردم باشند مردم باید فکری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
مردم تنها کاری که از دستشان برمی آید این است که رای ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بله به نظر من هم کسانی که با یک قور سردیشان می کند وبا یک مویز گرمیشان می کند نباید رای بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
مردم رو با بورس بیچاره کردید. همین کارها رو میکنید که مردم به شما بی اعتماد میشن. بعد هرچی میگید آهای مردم دلار نخرید! مردم طلا نخرید! هیچکس گوش نمیکنه. چون دیگه بهتون اعتماد ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بی اعتماد میشن یا اصلا اعتماد ندارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
به این اقای قالیباف که نگاه میکنم به کشورم خیلی امیدوار میشم. ما مردم چقدر بد بختیم.که این اقا باید رییس مجلسمون باشه.برماست که برماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
استحقاق شما همین کسایی هستند که ماشین اقتصاد رو از دره درآورده بودند و قرار بود در این چهار سال راهش بندازند ولی ای دل غافل که ماشین رو، رو به مردم رهاش کردند و مردم رو دارن زیر میگیرند. یا قرار بود از باغ برجام برایتان سیب و گلابی بچینند. علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۲:۴۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
اندازه کافی از این وعده ها شنیدیم اقای قالیباف
شما اگر بتونی جلوی عرضه حقوقی ها رو بگیری تو این روزها
که دارن هی میفروشن و صف فروش درست میکنن باور کن
بازار درست میشه مشکل ما حقوقی ها هستن که خون
مردم و سهامدار خرد رو کردن تو شیشه ....
سهم رو میزارن برای فروش و پایانی رو منفی میکنن
و در پایین ترین قیمت خودشون دوباره میخرن
و مردم بیچاره که در قیمت بالاتر خریدن ناچار میشن ب فروش
و ترس ....که با یک حساب سر انگشتی میلیاردها تومان سود میبرن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
از حرف تا عمل فاصله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
شما را به خدا فکری برای گرانی بکنید از اقلام خوراکی و کرایه خانه گرفته تا قیمت های نجومی خودرو و دلار و طلا !!!!!!!!!!!!
تا کی سیاست بازی و به فکر مردم نبودن ، کارمندا و کارگرا زیر بار هزینه های زندگی کمرشون خرد شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
همش حرف میزنید همش دروغ میگید / این همه مشکلات برا مون ایجاد کردید /
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
کشاورزی دامداری بازار کارمندبورس حتی طلا فروش وصراف همه ناامیدکه هیچی سر جایه خودش نیست ونمی دونمی دونیم واقعا فردامون چه میشه خدایا خودت بدادمون برس
آخرین اخبار