لیگ قهرمانان آسیا/ جدال پرسپولیس با صدرنشین عربستانی گروه سوم

ادامه مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از وقفه‌ای طولانی، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه آغاز می‌شود و دوباره شور و هیجان به آسیا بر می‌گردد. این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا پس از برگزاری ۲ مسابقه در مرحله گروهی به تعویق افتاد. ادامه این رقابت‌ها قرار است در دوحه قطر برگزار شود. تمام نمایندگان ایران اکنون در این شهر به سر می‌برند و تمام تست‌های پزشکی را پشت سر گذاشته اند.

در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا، دوشنبه تیم فوتبال استقلال ایران باید به مصاف الوحده امارات می‌رفت، اما باشگاه اماراتی خبر داد برای انجام بازی‌ها به قطر سفر نخواهد کرد. به این ترتیب نماینده امارات از ادامه مسابقات انصراف داد تا گروه یک، ۳ تیمی شود.

تا پایان هفته دوم این مسابقات، تیم الاهلی عربستان با ۴ امتیاز در صدر جدول این گروه قرار داشت و الوحده امارات با همین تعداد امتیاز در رده دوم قرار گرفته بود. استقلال و الشرطه عراق هم با یک امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار داشتند.

با انصراف الوحده امارات، شرایط گروه اول لیگ قهرمانان آسیا تغییر می‌کند. طبق قوانین موجود، اگر تیمی انصراف دهد، تمام بازی هایش لغو می‌شود و هیچ تاثیری روی بازی‌های گروه نخواهد داشت. به این ترتیب جایگاه تیم‌ها در جدول تغییری نخواهد کرد؛ بنابراین روز دوشنبه فقط بازی اهلی عربستان و الشرطه عراق برگزار می‌شود و مسابقه بعدی استقلال روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه خواهد بود.

با اتفاقاتی که در این گروه رخ داد، کار صعود الاهلی عربستان به مرحله بعد تقریبا تمام شده و رقابت اصلی بین استقلال و الشرطه است. به همین دلیل بازی روز یکشنبه استقلال اهمیت فوق العاده‌ای برای ۲ تیم خواهد داشت و تکلیف این گروه را مشخص می‌کند.

پرسپولیس ایران - التعاون عربستان (سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰)

تیم فوتبال پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات ۲ مهره کلیدی خود را از دست داد. مهدی ترابی و علی علیپور از این باشگاه جدا شدند تا شرایط این تیم در لیگ قهرمانان کمی دشوار به نظر برسد. آن‌ها پس از این موضوع اقدام به جذب ۷ بازیکن کردند و می‌توانند از این نفرات در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان استفاده کنند.

آن‌ها در فصل نقل و انتقالات حامد لک، سعید آقایی، میلاد سرلک، علی شجاعی، عیسی آل کثیر، آرمان رمضانی و احسان پهلوان را جذب کردند. محمد انصاری و محمد نادری مصدوم هستند و به نظر می‌رسد سعید آقایی در بازی با التعاون فیکس باشد.

التعاون عربستان در این گروه با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. پرسپولیس ایران پس از الدحیل ۳ امتیازی، با یک امتیاز در جایگاه سوم جدول گروه سوم قرار گرفته است. پرسپولیس در صورتی که در این بازی به پیروزی برسد، با امید بیشتری به ادامه مسابقات می‌پردازد.

رقیب نماینده ایران در این مسابقه، وضعیت جالبی در لیگ عربستان نداشت. التعاون با وجود اینکه در صدر جدول گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد، اما در ۸ مسابقه از ۱۰ دیدار آخر خود در لیگ عربستان شکست خورد. آن‌ها در پایان فصل در رده یازدهم لیگ داخلی قرار گرفتند و یک سال بد را به پایان رساندند.

در دیگر مسابقه این گروه تیم‌های فوتبال الدحیل قطر و الشارجه امارات به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود.

الاهلی امارات - شهرخودروی ایران (دوشنبه ساعت ۱۹:۳۰)

شهرخودرو تنها نماینده است که دوشنبه باید به مصاف رقیب آسیایی برود. هر ۲ تیم در شرایط کاملا مشابهی به مصاف یکدیگر می‌روند. آن‌ها ۲ مسابقه قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته اند و این دیدار برای هر ۲ تیم حکم مرگ و زندگی را دارد.

مهدی رحمتی که به تازگی هدایت شهرخودرو بر عهده گرفته است در این دیدار به عنوان مربی- دروازه بان حضور خواهد داشت. اولین تجربه مربیگری رحمتی با حضور در لیگ قهرمانان آسیا گره خورده است.

شهرخودرو در فصل نقل و انتقالات میلاد سرلک را به پرسپولیس واگذار کرد، اما چند بازیکن را در پست‌های مختلف به خدمت گرفت. آن‌ها احمد الجبوری، رحمان جعفری، محمدعرفان معصومی، صادق صادقی، امیر حسین کریمی و نوید مرادخانی را به خدمت گرفتند تا با آمادگی بیشتری به ادامه رقابت‌ها در لیگ قهرمانان بپردازند.

شهرخودرو در لیگ نوزدهم فوتبال ایران جایگاه ششم را به دست آورد. رقیب شهرخودرو در این دیدار مدت زیادی می‌شود که در یک مسابقه رسمی به میدان نرفته است. لیگ داخلی امارات به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است. آخرین بازی الاهلی به اسفند ۹۸ بر می‌گردد که موفق شد عجمان را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست دهد.

در دیگر مسابقه این گروه، تیم‌های الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان باید به مصاف یکدیگر بروند. اخیرا تست کرونای ۵ بازیکن الهلال مثبت شده و این موضوع می‌تواند، گروه دوم را به چالش بکشد.

سپاهان ایران - النصر عربستان (سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰)

تیم فوتبال سپاهان باید در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. سپاهان ایران که در گروه بسیار سختی قرار دارد، با ۳ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. السد قطر و النصر عربستان هم با ۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارند. در صورت شکست در این مسابقه کار سپاهان برای صعود سخت می‌شود، زیرا السد هم از شانس زیادی برای کسب پیروزی برابر العین برخوردار است.

سپاهان در این دیدار محرم نویدکیا اسطوره این باشگاه را روی نیمکت خود خواهد دید. نویدکیا جانشین امیر قلعه نویی در سپاهان شده و همه منتظر هستند تا عملکرد او را به عنوان مربی ببینند.

سپاهان در فصل نقل و انتقالات سعید آقایی، علی قربانی، ولادمیر کومان و محمد ایرانپوریان را به تیم‌های دیگر واگذار کرد. آن‌ها در عوض ۲ بازیکن جدید به خدمت گرفتند. نژادمهدی و دانیال اسماعیلی فر به این تیم منتقل شدند. ضمن اینکه "ساکت " بار دیگر به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد تا سپاهان را به روز‌های اوج برگرداند.

سپاهان در لیگ نوزدهم فوتبال ایران با ۴۹ امتیاز در مکان پنجم قرار گرفت. در سمت مقابل، النصر عربستان پس از الهلال عنوان نایب قهرمانی را در لیگ داخلی کسب کرد. این تیم خط حمله بسیار ویرانگری دارد و در ۵ بازی آخر خود، ۱۶ گل وارد دروازه حریفان کرده است.

در دیگر مسابقه این گروه تیم‌های العین امارات و السد قطر از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر می‌روند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
اینهمه تو سر هم میزنین و پولای مملکتو خرج میکنین آخرشم بیس ساله یه قهرمانی تواسیا نیاوردین تو لیگم که هر روز کیفیت بازیا میاد پایین بنظرم کسی بخاد لطفی به این ملت بکنه باید در فوتبال ایران گل بگیرن بگن اصلا نداریم تو بقیه رشته ها سرمایه گذاری کنید بهتر جواب میگیرین،یاحق
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
کاملا موافقم؛ وقتی نمی تونین هیچگونه موفقیتی در آسیا بدست بیارید قراردادهای چندین میلیاردی بابت چیه
-
حمید
۰۸:۳۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه بعید میدونم امسال هم هیچ باشگاه ایرانی بتونه به موفقیتی در آسیا برسه و در سالهای بعد هم این روند ادامه خواهد داشت
آخرین اخبار