زین الدینی: بازیکنی که هیچ توانایی ندارد، میلیاردی دستمزد می‌گیرد/ فدراسیون فوتبال باید بساط دلالان را جمع کند

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان گفت: فدراسیون باید به موضوع دلالی ورود و بساط دلالان را جمع کند، زیرا آن به فوتبال ایران ضربه می‌زند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   مجید زین الدینی، مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان درباره پدیده دلالی در فوتبال ایران اظهار داشت: قطعا به دلیل این که ساز و کار مشخصی برای نقل و انتقال بازیکنان وجود ندارد و عدم هماهنگی بازیکنان و باشگاه‌ها با یکدیگر، در کنار وجود نداشتن یک اتحادیه برای باشگاه ها،   دلالان می‌توانند به راحتی فعالیت کنند و تقریبا تمام باشگاه‌ها گرفتار این موضوع هستند. بازار مکاره‌ای ایجاد شد و بازیکنان بی کیفیت با قیمت‌های نجومی که هیچ کسی باورش  نمی‌شود به تیم‌ها پیشنهاد می‌شوند.  

بازیکنی که یک اِستُپ هم نمی‌تواند بکند، میلیاردی دستمزد می‌گیرد

زین الدینی در ادامه گفت: بازیکنی که یک اِستُپ ساده هم نمی‌تواند بکند، دستمزد میلیاردی دریافت می‌کند. به بازیکن زنگ می‌زنند و او  باشگاه را ترک می‌کند تا با تیم دیگری قرارداد ببندد و یکی، ۲ میلیارد بیشتر دستمزد می گیرد. شرایط فوتبال ایران باعث شده بازاری به وجود بیاید و تمام دلالان و مدیر برنامه ها از آن سود ببرند. در این میان تنها فوتبال ایران ضرر می‌کند.  

برای جذب یک بازیکن، چند برابر بیشتر از ارزش واقعی او هزینه می‌شود

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان عنوان کرد: مدیر برنامه‌های قانونی هم از فعالیت دلالان ضرر می‌کنند و زیر ساخت‌های فوتبال ما هم از دلالی آسیب دیده است. تیم‌های ما یک ورزشگاه مناسب ندارند و می‌روند چند میلیارد برای یک بازیکن هزینه می‌کنند. زیر ساخت‌های شهری موجود نیست و برای جذب یک بازیکن، چند برابر بیشتر از ارزشی که دارد هزینه می‌شود. مشکلات زیادی در فوتبال ایجاد شده و شاید در آینده فوتبال ایران یک ورزشگاه با حداقل امکانات هم نداشته باشد.   تمام هزینه‌ها صرف بازیکنانی می‌شود که اگر آن‌ها را جذب نکنی، از کورس جا می‌مانی و اگر جذب کنی، باید میلیاردی هزینه کنی و بدهی‌های باشگاه هم بیشتر می‌شود.

تلاش کردیم از مدیر برنامه‌های قانونی برای جذب بازیکن استفاده کنیم

او درباره نحوه فعالیت تیمش در نقل و انتقالات تابستانی اظهار داشت: تلاش کردیم از مدیر برنامه‌های قانونی برای جذب بازیکن استفاده کنیم. متاسفانه وضعیتی به وجود آمده که اگر بخواهید بازیکن بگیرید، ممکن است بازیکن بی کیفیت یا بازیکنی پیدا کنید که در طول فصل با او به مشکل بخورید. پول را می‌دهید، اما بازیکن کیفیت لازم را ندارد و از هر نظر متضرر می‌شوید.

تیم ما به سمت همکاری با دلال‌ها نرفت 

زین الدینی در پاسخ به این سوال که مس رفسنجان در زمان حضورش در لیگ یک گرفتار دلالی واسطه‌های غیر قانونی نشد گفت: تیم ما اصلا به آن سمت نرفت و سعی کردیم از واسطه‌های قانونی استفاده کنیم. اکنون آشفته بازاری در فوتبال ایران ایجاد شده و هر کدام از باشگاه‌ها که بازیکنان کیفیت پایین را نخواهند بگیرند، فردا مجبور می‌شوند با مبلغ  بالاتر بازیکنان بی کیفیت‌تر جذب کنند.  

فدراسیون فوتبال باید با دلالی برخورد کند

او در ادامه گفت: فدراسیون فوتبال باید به موضوع دلالی ورود و برای جمع کردن بساط دلالان فکری کند، زیرا دلالی به فوتبال ایران ضربه بزرگی می‌زند. قانون ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی، همه را به فوتبالیست و مدیر برنامه تبدیل کرد و آن‌ها با هر مبلغی که خواستند به باشگاه‌ها بازیکن دادند.


بیشتر بخوانید


با چند بازیکن در حال مذاکره هستیم

زین الدینی درباره بازیکنانی که تاکنون باشگاه مس رفسنجان جذب کرده، بیان کرد: فعلا چند بازیکن گرفتیم. تاکنون قرارداد ۵ بازیکن فصل گذشته خودمان را تمدید کرده ایم. ناصر سالاری، مهدی دغاغله و کریم زاده را جذب کردیم و در حال مذاکره با چند بازیکن دیگر نیز هستیم.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار