فتح الله زاده: بستن قرارداد با استراماچونی منع قانونی ندارد/ بیت‌المال از استقلال و پرسپولیس استفاده می‌کند

مدیرعامل اسبق تیم فوتبال استقلال تهران درباره اتفاقات اخیر این باشگاه توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فتح ‌الله ‌زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال اظهار داشت: جای خالی خیلی‌ها در فوتبال احساس می‌شود. فوتبال ما به جای اینکه محل تفریح باشد، به مکان زجر کشیدن برای باشگاه ها، هواداران و بازیکنان تبدیل شده است.

او درباره بالا رفتن قیمت بازیکنان فوتبال، عنوان کرد: وقتی بازیکنی را در کشور‌های عربی با قیمت ۶ میلیارد تومان جذب می‌کنند، جذب بازیکن با قیمت ۲ میلیارد تومان کار خوبی به حساب می‌آید. یکی از بدبختی‌های فوتبال ما دولتی بودن آن است، زیرا دولت به استقلال و پرسپولیس هیچ کمکی نکرده است.

بیت المال از استقلال و پرسپولیس استفاده می کند

فتح الله زاده ادامه داد: در زمان مدیریت من هیچ کمکی به باشگاه استقلال نشد. دولت از برند ما استفاده کرده و اتفاقا موضوع برعکس است و بیت المال از منابع استقلال و پرسپولیس استفاده می‌کند. آیا زنوزی (مالک تراکتور) که باشگاه خصوصی دارد بیشتر از همه خرج نکرده است؟ او در فوتبال سرمایه گذاری کرده و بازیکنی را با یک میلیارد تومان جذب می‌کند، سپس با ۵ میلیارد تومان به فروش می‌رساند.

او اضافه کرد: فوتبال در انگلیس بسیار پُرسود است، اما در همان جا هم دولت به باشگاه‌ها کمک می‌کند و حرفی از بیت المال به میان نمی‌آید. وقتی گفته می‌شود که فلان بازیکن از بیت المال ۲ میلیارد دریافت کرده است، کارگری که با زحمت زیاد ۲ میلیون تومان در ماه درآمد دارد را ناراحت می‌کند. اگر باشگاهی خصوصی شود دیگر چنین مسائلی به وجود نمی‌آید.

اگر قرارداد با استراماچونی ثبت نشود، فیفا با فدراسیون فوتبال برخورد می کند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در مورد بازگشت استراماچونی به این باشگاه، بیان کرد: در مورد بازگشت استراماچونی این موضوع مطرح است که سعادتمند واقعاً با استراماچونی صحبت کرده باشد که من به شدت از آن استقبال خواهم کرد. من به عنوان کسی که سال‌ها در فوتبال ایران فعالیت داشته ام این موضوع را با قاطعیت می‌گویم که اگر استراماچونی با استقلال قرارداد ببندد، کسی در ایران نمی‌تواند مانع از ثبت آن شود. اگر باشگاه استقلال یک نامه به فیفا یا AFC بنویسد که من با یک مربی خارجی قرارداد بسته ام، فیفا با فدراسیون فوتبال ایران برخورد می‌کند، زیرا این موضوع نقض آشکار مقررات فیفا است.

او افزود: استراماچونی باید از استقلال پول بگیرد، چرا او را به ایران نیاوریم و از خدماتش استفاده نکنیم؟ ۱۰۰ درصد مخالف منع جذب بازیکن و مربی خارجی هستم. مگر می‌توان از پیشرفت فرار کرد؟ اکنون مربیان ایرانی ۱۵ میلیاردی شده اند! وقتی ممنوعیت خارجی‌ها وضع شود قیمت‌ها در ایران بالا می‌رود. این قانون بر اساس تخصص تصویب نشده است. دولت به خیلی از تیم‌ها به غیر از استقلال و پرسپولیس کمک می‌کند. به تیم‌های دیگر آنقدر پول می‌دهد که بازیکنان بی کیفیت جذب می کنند، پس باید جلوی این موضوع گرفته شود.

فتح الله زاده: بستن قرارداد با استراماچونی منع قانونی ندارد/ بیت‌المال از استقلال و پرسپولیس استفاده می‌کند

نمایندگان مجلس به بازگشت استراماچونی مجاب شده اند

فتح الله زاده در ادامه بیان کرد: سعادتمند سریعاً باید وضعیت سرمربی استقلال را مشخص کند. اگر هر بازیکنی جذب شود و سپس مربی به تیم بیاید، می‌گوید من تیم را نبسته ام. سعادتمند استراماچونی را به ایران بیاورد، هیچ کس نمی‌تواند با آن مخالفت کند. من با چند نفر از نمایندگان مجلس صحبت کرده ام و آن‌ها به بازگشت استراماچونی مجاب شده‌اند، زیرا می‌دانند که این موضوع کمک به بیت المال است.

او افزود: اینکه گفته می‌شود نمی‌توان قراردادی را ثبت کرد، شعار است و سعادتمند با قدرت کار خود را انجام دهد. مذاکره با قرارداد بستن فرق می کند. اگر این قرارداد بسته شود فدراسیون فوتبال موظف است آن را ثبت کند، زیرا باید به استراماچونی پول پرداخت شود. بر اساس مقررات فیفا من ثابت می‌کنم که می توان با استراماچونی قرارداد بست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
قیمتها در ایران بالا برود حداقل نفعش اینه که پول به یه ایرانی رسیده و در ایران خرج میشود نه اینکه دلارهای ایرانی را در جیب خارجی بریزیم... اکثر مربیان و مدیر عامل های مخالف طرح ورود خارجی ها نگران دلالی هایی هستند که انجام میدادن ... هیچ خارجی با کیفیتی به ایران نخواهد آمد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
محسن چهره ماه
۱۹:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
یکی از عوامل بدبختی و فساد در فوتبال و هر و مرج خود ایشونه.اونوقت نسخه هم می پیچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
باسلام اگه استقلال تعلق به فتح الله زاده داشت اونموقع هم میگفت فوتبال برای تفریح اینطور مفتخورها بیت المال را پایمال میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
پول مردم را اینقدر به این مفت خورهای عالم فوتبال ندهید . ما که راضی نیستیم.
Netherlands
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
فیفا تو مسائل داخلی کشورها دخالت نمی کنه.ماتحریم هستیم انتقال پول سخته چرادوباره باید برین سراغ استرا؟دوباره همون آش وهمون کاسه.منتهابامبلغ بالاتر.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۳:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
درهرصورت چه بیاد چه نیاد باید بهش پول بدن ضمن اینکه اگه نیاد باید پول بیشتری بهش بدن بدون اینکه کاری کرده باشه درنتیجه اومدنش سه سر برده هم پول کمتری میدن هم از تخصصش استفاده میشه هم اینکه لازم نیست همه پولو ضرب الاجل بصورت یکجا پرداخت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بله استراماچونی رو بیاورید
یکبار که یک سرمربی درست و با مقررات پیدا شده عده ای مخالفند
حتی برای تیم ملی هم میشد بذارنش خوب میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ایرانی اصیل
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۱۷:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بیت المال، پروژهای کشور را رها کرده و چسبیده برای خرید مربیانی برای تیم پیروزی و استقلال که نظر بعضی مشتریان را راضی کند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۷:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
آخه چرا این آدم رو اعدام نمیکنید این آدم میداند چند جوان گرسنه وبیکارند میداند چند جوان ازدواج نکرده اند چرا بفکر جوانان نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
فتح اله زاده دیده هواداران از استراما چونی حمایت میکنند خیال میکنه با این صحبتها میتونه خودش و عزیز کنه... دیگه دوره جنابعای تموم شده حاجی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
حاج آقا
لطفا بفرمایید خود شما قبل از استقلال چه قدر ثروت داشتی؟
حالا چقدر داری؟
اگر قرار بود این دو باشگاه به بیت المال سود برسانند در حال حاضر اوضاع آنها این طور نبود
دائم محکومیت و جریمه
بازیکنان میلیونی با قراردادهای میلیاردی
بازیکن بلد نیست میلیون را بنویسد از باشگاه طلب میلیاردی می کند
مربیان خارجی دائم در حال شکایت و طلب های میلیون یورویی
مافیا
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مدیرجنجالی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ببین این دو باشگاه چه منبعی از ثروت داره که بیت المال از اون استفاده میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
برو شما نمیخواد غصه بخوری
Iran (Islamic Republic of)
سیامک قهاری
۱۵:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
رفتارهای شخص آقای فتح اله زاده در سال ها و دوره های متناوبی که مدیر استقلال بودن زمینه ساز خیلی از اتفاقای امروز بوده . انواع و اقسامِ خریدهای تبلیغاتی که خودش خیلی دوست داشت اصلاح (( بمب )) رو براش به کار ببره . بیشتر هم بی محل و با جیب خالی که بعداً شد بدهی برای باشگاه استقلال . کارهایی مثل انتقال هاشمی نسب که به شدت برای فضای هواداری و جو ورزشگاه ها مضر بود و باعث مسموم شدن اون فضا شد . خیلی خنده دار و یا شاید هم گریه داره که همۀ کسایی که راجع به آشفته بازارِ این فوتبال حرف می زنن ، خودشون جزو باسابقه ترین مدیرای همین فوتبال هستن و به اصطلاع این آشِ شله قلمکار دستپخت همین آدم ها است !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اینو نگاه
آخرین اخبار