علیرضا جهانبخش در میان ۱۵ بازیکن کم ارزش فوتبال اروپا

هافبک ایرانی تیم فوتبال برایتون یکی از ۱۵ بازیکن "کم ارزش" شاغل در لیگ‌های مهم اروپا است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت اسپانیایی besoccer با انتشار گزارشی به معرفی ۱۵ بازیکن از لیگ‌های مهم اروپا پرداخت که طی ۲ سال اخیر ارزش خود را از دست داده اما همچنان جذاب هستند،  که در میان این فهرست ۱۵ نفره نام علیرضا جهانبخش هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان نیز دیده می‌شود.

در این گزارش آمده است: باشگاه سویا، تابستان گذشته با خرید لوکاس اوکامپوس، یکی از بهترین خرید‌های بازار را انجام داد.او که در لوشامپیونه از ارزش او کاسته شده بود، اما نشان داد که هنوز فوتبالش تمام نشده است. ما بازیکنانی مهمی را بررسی می‌کنیم که در ۲ فصل گذشته ارزش خود را از دست داده اند.

ما در لیگ‌های اصلی عملکرد این بازیکنان در ۲ فصل گذشته را (با سیستم ELO) بررسی کرده ایم و منظورمان بازیکنان برجسته زیر ۳۰ سال هستند که در گذشته فصول بسیار خوبی داشته اند و هنوز هم در سنی هستند که ادعا‌هایی داشته باشند.

این سایت در ادامه  درباره علیرضا جهانبخش نوشت: در حال حاضر در لیگ‌های بزرگ بازیکنی که بیشتر از همه کم ارزش شده علیرضا جهانبخش است. این بازیکن ایرانی به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر هلند (اردیویزه) با انتظارات بالا به برایتون آمد. جای تعجب نبود که او گرانترین خرید تاریخ این تیم باشد. اما جهانبخش آنجا اُفت خود را آغاز کرد. او حتی در لیست بدترین خرید‌های لیگ برتر قرار گرفت. جهانبخش هنوز در تیم "مرغان دریایی" (لقب برایتون) است.

در ادامه این گزارش آمده است، مهمترین موارد دیگر می‌تواند بازیکنانی، چون داگلاس کاستا و یولیان دراکسلر باشند که هر ۲ با وجود از دست دادن ۱۰ امتیاز ELO هنوز هم در ترکیب تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند. امتیاز دراکسلر آلمانی از ۷۸ به ۶۸ و امتیاز کاستای برزیلی از ۷۵ به ۶۵ کاهش یافته است.

همچنین در این لیست بازیکنانی قرار دارند که در اوج قرار داشتند و حتی با تیم‌های بزرگی نیز در ارتباط بوده اند. نمونه آن‌ها "ژان میشائیل سری" است که از او به عنوان "ژاوی جدید" نام برده می‌شد. سال ۲۰۱۷ او در آستانه پیوستن به بارسا بود و سرانجام به فولام پیوست، سپس به گالاتاسرای قرض داده شد و اکنون بدون آینده‌ای مشخص به لندن بازگشته است. این بازیکن در ۲ سال گذشته ۱۲ واحد اُفت کرده است.

اریک بیلی یکی دیگر از این بازیکنان کم ارزش شده است. او ویارئال را ترک کرد و منچستر یونایتد با یک انتقال تاریخی او را به خدمت گرفت و فکر می‌کرد که برای سال‌های متمادی یک مدافع میانی خوب خواهد داشت. مصدومیت‌ها و بازی نکردن به طور مستمر باعث شده است که این بازیکن ۱۳ امتیاز ELO را از دست بدهد، اگرچه هنوز ۲۶ سال دارد.

مایکل لانگ بازیکن دیگری در بوندس لیگا است که پس از بیلی قرار دارد. این بازیکن سابق بازل ۱۷ امتیاز را فعلا از دست داده است به این دلیل که بورسیا مونشن گلادباخ به طور مستمر از او استفاده نکرد. لانگ نیمه دوم فصل گذشته برای وردر برمن بازی کرد.

دیگر بازیکنانی که اُفت بسیاری را تجربه کرده اند، گاستون پریرو (۱۵-)، پیونه سیستو (۱۴-) و کریستین بنتکه (۱۳-) بوده اند.

بازیکن دیگر رونی لوپس، گرانترین خرید تاریخ باشگاه سویا است که ارزشش ۱۶ امتیاز کاهش داشته، اگرچه هنوز ۲۴ ساله است و زمان لازم برای بازیابی دوران اوج خود را دارد.

بازیکنان برجسته دیگری که نام آن‌ها در این فهرست آمده است، اما هنوز هم زمان برای برگشت دارند، عبارتند از:  بالبوئنا (۱۲-)، ویکتور موزز (۱۱-)، خوانمی (۱۱-)، سانتیاگو آریاس (۱۱-) و داهود (۱۰-)


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار