فرانسه تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را بی‌اعتبار خواند

وزارت خارجه فرانسه طی بیانیه‌ای تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را بی‌اعتبار خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه فرانسه ضمن انتشار بیانیه‌ای، تلاش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را «بی‌اعتبار» خواند.

پیش از این و در روز پنج‌شنبه نشستی بین وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان برگزار شد. وزیران خارجه تروئیکای اروپا، بر سر رد تلاش آمریکا برای پیشبرد سازوکار موسوم به مکانیسم ماشه علیه ایران توافق کردند.

در این پیام آمده است: «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه برای هماهنگی بیشتر در راستای حفظ برجام با یکدیگر دیدار کردند.

سه کشور اروپایی تاکید کردند که باید با تلاش‌های آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه مقابله شود. انگلیس، آلمان و فرانسه ضمنا مدعی شدند که ایران باید فورا به طور کامل به تعهدات برجامی خود بازگردد. همچنین در این نشست، «جوزپ بورل» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طریق ارتباط ویدئویی به حاضران ملحق شد.

هرچند که آمریکا اقدام به فعال‌سازی مکانیسم ماشه کرده، به طور جدی در این‌باره شکست خورده است. واشنگتن دیگر عضوی از توافق هسته‌ای نیست و از لحاظ حقوقی نمی‌تواند به بندی از توافق استناد کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اگه راست ميگين چرا كارخونه ال ٩٠ رو تو ايران تعطيل كردين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط حرف
حرف
حرف
حتي خط توليد ال ٩٠ رو بستن
آخرین اخبار