آتش‌سوزی و تخریب کامل بزرگترین اردوگاه پناهجویان در یونان/ هزاران مهاجر آواره شده‌اند

اردوگاه «موریا» که بزرگترین اردوگاه پناهجویان در یونان است در پی آتش‌سوزی کاملا تخریب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه خبری «راپتلی» وابسته به شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه در حساب کاربری خود در توئیتر تصویری از آتش سوزی گسترده در اردوگاه «موریا Moria» در جزیره لسبوس یونان که بزرگترین اردوگاه پناهجویان در این کشور است، منتشر کرد و گزارش داد آتش سوزی به تخریب کامل این اردوگاه و آواره شدن پناهجویان منجر شده است.

جزیره لسبوس در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در خط مقدم جبهه حرکت گسترده پناهجویان و مهاجران به سوی اروپا قرار داشت. ورود افراد به این اردوگاه از ۲۸ فوریه (۹ اسفند ماه) که آنکارا با پیش بینی اوج‌گیری حرکت آوارگان سوری، اعلام کرد نمی‌تواند پذیرای شمار بیشتری از مهاجران باشد، افزایش یافته است. هم اکنون حدود ۳۷ هزار نفر در اردوگاه‌های پرازدحام در پنج جزیره یونان به سر می‌برند.

از زمانی که ترکیه با نادیده گرفتن توافق خود با اتحادیه اروپا مرزهایش با این نهاد را به روی پناهجویان گشود، هزاران آواره و پناهجو راهی مرز این کشور با یونان شده‌اند.

در طول این مدت، نوار مرزی ترکیه و یونان پیوسته شاهد درگیری‌های شدید نیرو‌های امنیتی و حفاظتی یونان با پناهجویانی بوده که کوشش می‌کنند به هر ترتیب ممکن وارد مرز‌های اتحادیه اروپا شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار