مقتدایی در جمع خبرنگاران:

چرا قانون تسهیل ازدواج جوانان اجرا نمی‌شود؟

نماینده اصفهان گفت: تامین مسکن برای تسهیل ازدواج جوانان بنابر قانون تسهیل ازدواج جوانان باید شکل می‌گرفت که هنوز عملیاتی نشده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: موضوع قانون تسهیل ازدواج جوانان و بر زمین ماندن قانون آن یکی از نواقص جدی اجرای قانون در کشور ماست. در سال ۱۳۸۴ این قانون به تصویب رسید و شورای نگهبان آن را تایید کرد و عمده بخش‌ها در نقص اجماع به سر می‌برد و اجرای آن کاملا ناقص است.

وی افزود: قرار بود براساس ماده دو قانون تسهیل ازدواج جوانان، زمینه‌ها برای ازدواج آنها شکل گیرد که هنوز شکل نگرفته است، انبوه سازی، کوچک سازی، تامین مسکن برای تسهیل ازدواج جوانان بنابر این قانون باید شکل می‌گرفت که هنوز عملیاتی نشده است. قرار بود دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی باشگاه ها و تالاهار‌ها را برای تسهیل ازدواج اختصاص دهند که با گذشت یک دهه از این قانون نه تنها عملیاتی نشده بلکه از اذهان عمومی هم حذف شده است.

مقتدایی با بیان اینکه در این باره به رئیس جمهوری نامه‌ای نوشتم و از او درخواست کردم که به سازمان برنامه دستور دهند در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که قرار است در آذر ماه به مجلس تقدیم شود، این نواقص برطرف شود؛ همچنین اجرا نشدن این قانون به مسائل اجتماعی و جمعیتی و ... برای جوانان در طول این سال‌ها و سال‌های آینده منجر شده است؛ بی توجهی رئیس جمهوری به این امر خسارت‌ها را افزایش می‌دهد.

نماینده اصفهان ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲ قانون تسهیل ازدواج که مقرر می‌دارد هر ۶ ماه یک بار گزراش دولت به کمیسیون فرهنگی ارسال شود؛ چرا این امر محقق نشده است و کمیسیون فرهنگی باید عدم کارآمدی کمیسیون فرهنگی را در مجالس گذشته خاتمه دهد.

وی گفت: اگر پاسخ مناسب در این زمینه دریافت نکنیم به همراه جمع قابل توجهی از نمایندگان به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت می‌کنیم که برای پیگیری این موضوع اقدام کنند؛ به نظر می‌رسد که رئیس جمهوری با توجه به اختیارات خود برای رسیدگی به امر تسهیل ازدواج جوانان می‌تواند بخشی از این ناکارآمدی را کم کند.

مقتدایی اظهار کرد: تامین مسکن مناسب، فراهم کردن شرایط مالی که افراد بتوانند در موعد مناسب سنی ازدواج کنند و فراهم سازی زمینه‌های ازدواج از این جمله است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
بهتر است مهریه از حالت سکه خارج شود و به سبک سنتی و قدیم یک ملک و یا نقدینگی و احشام مهریه شود زیرا عامل همه اختلافات و طلاق ها به مهریه های نجومی و بی حساب و کتاب بر می گردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
دارم کم کم فراموش میکنم
Canada
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
دولت باید به تمام جوانان بیکار اموزش حرفه ای بر
حسب نیاز و علاقه شون بدهد
بعد وام بدون سود
بعد زمین مجانی برای شروع کار
بعد هزینه عروسی شون را دولت بده و
بعد که پولدار شدند
پس بدهند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
به شخصه مخالف این طرح هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
بجای کم کردن قیمت وام با بهره دادن اینجوری ازدواج میشه کرد؟
کار دیگری بلد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
بجای کم کردن قیمت وام با بهره دادن اینجوری ازدواج میشه کرد؟
کار دیگری بلد نیستن
آخرین اخبار