دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

مدرسه محل یادگیری رفتار‌های فردی و اجتماعی است

امانی طهرانی گفت: مدرسه محل یادگیری رفتار‌های فردی و اجتماعی است، دانش آموز در برخورد با همکلاسی‌های خود یاد می‌گیرد که چگونه باید رفتار کند.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نهصد و هفتاد و نهمین (۹۷۹) جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

محمود امانی طهرانی در این جلسه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و با اشاره به بیان نگرانی ها، دغدغه‌ها و اظهارنظر‌های کارشناسی اعضای شورای عالی در خصوص بازگشایی مدارس، گفت: هدف همگی ما این است که کمک کنیم چراغ آموزش و پرورش کشور خاموش نشود.

او افزود: امروز جامعه نیازمند آرامش است قبل از هر چیز باید به خانواده‌ها آرامش بدهیم، در این شرایط بحرانی نیازمند مشارکت همه عناصر جامعه در نظام تعلیم وتربیت برای تداوم آموزش و یادگیری دانش آموزان هستیم.

نمی‌توانیم کار تربیت و آموزش فرزندانمان را تعطیل کنیم

امانی طهرانی اظهار کرد: باید کارگروهی از افراد متخصص نظام تعلیم و تربیت، روان‌شناسان و ... تلاش کنند تا با ارائه راهکار‌های مناسب در حوزه تعلیم و تربیت؛ کیفیت آموزش در این دوره حفظ شود.

او ادامه داد: نمی‌توانیم کار تربیت و آموزش فرزندانمان را تعطیل کنیم، چون با تعطیلی آموزش و پرورش، آسیب‌های روانی و اجتماعی در بین دانش آموزان شیوع پیدا می‌کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مدرسه محل یادگیری رفتار‌های درست در زندگی فردی و اجتماعی است، دانش آموز در برخورد با همکلاسی‌های خود یاد می‌گیرد که چگونه باید رفتار کند.

امانی طهرانی تصریح کرد: در آئین بازگشایی مدارس من به عنوان عضوی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش از سه مدرسه به طور میدانی بازدید داشتم و مشاهده کردم که اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی توسط این مدارس جدی گرفته شده بود و صحبتی هم که با برخی از والدین داشتیم، آن‌ها از تمهیداتی که توسط مدرسه اندیشیده شده بود، آگاه بودند و از دلسوزی مدیران و معلمان مدرسه با وجود شرایط دشوار کاری ابراز رضایت می‌کردند گر چه از اصل این تصمیم دغدغه داشتند.

او با اشاره به تکنیک مواجهه با مساله و حل مساله، افزود: معتقدم برای حل مشکلات آموزش و پرورش باید با همدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم، وضعیت کنونی ما مانند کسی است که باید جاده‌ای را بسازد و در آن به پیش رود، وقتی جاده آماده شد، رفت و آمد در آن برقرار می‌شود. در این زمینه هم باید تمامی زوایای موضوع مشاهده و بررسی شود و بعد در مورد آن تصمیم لازم اتخاذ شود.


بیشتر بخوانید


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: تمام دنیا، در مواجهه با این بیماری فراگیر تقریبا اصول یکسانی را به کار گرفته اند و کل ظرفیت‌های خود را برای حل مشکلاتی که این بیماری بوجود آورده، بکار گرفته اند، ما هم در ایران اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه رایج در دنیا را در پروتکل‌های بهداشتی خود آورده ایم.

امانی طهرانی ادامه داد: راهبرد اصلی ما در شرایط بحرانی موجود، کمک به آموزش و پرورش برای روشن نگه داشتن چراغ تعلیم و تربیت است و در فضای کنونی تمامی تکنولوژی‌ها و اپلیکیشن‌ها به کمک حل مسئله آموزش و پرورش آمده اند.

او بیان کرد: ما هم اعتقاد داریم سرویس‌هایی که در گذشته ارائه شده است باید بهتر و دسترسی به آن‌ها راحت‌تر شود، چون موقعیت و شرایط کنونی جامعه نیاز مبرم به آرامش فکری و روانی دارد.

امانی طهرانی گفت: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در ایجاد آرامش در جامعه آموزشی موثرند، آن‌ها می‌توانند با ایجاد کنشگری مثبت بر روی موضوعات آموزشی و تربیتی کمک حال خانواده‌ها و آموزش و پرورش باشند.

امانی طهرانی معتقد است خانواده‌ها مسائل آموزشی و پرورشی فرزندان خود را از طریق رجوع به مدرسه و معلمان و دبیران پیگیری کنند و از این طریق بهترین شیوه آموزشی و یادگیری را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید موضوعات تعلیم و تربیت را از افراد متخصص پیگیری کرد، افزود: افراد غیر متخصص زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ای اظهار نظر می‌کنند، نمی‌شود به این اظهارات اعتماد کرد، چون وقتی کسی درباره موضوعی اطلاعات، تخصص و تجربه لازم را ندارد، اظهار نظری که می‌کند باعث ایجاد اضطراب و تشویش در جامعه و خانواده‌ها می‌شود.

او اظهار کرد: در مورد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، ابتدا باید از نزدیک این مسائل را بررسی کرده و سپس تصمیم گیری شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: آموزش مجازی شاید کارکرد‌های خوبی داشته باشد از جمله عدم حضور در اجتماعات و غیره، ولی نمی‌تواند جایگزین کارکرد‌های اصلی و موثر حضور در مدرسه شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار