وضعیت نقل و انتقالات استقلال و پنجره دردسر ساز

باشگاه استقلال تهران در روز‌های اخیر باید در چند جبهه با مشکلات مبارزه کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال استقلال تهران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که از ۲۴ شهریور ماه در قطر به صورت متمرکز برگزار می‌شود باید مقابل حریفان به میدان برود.

فصل نقل و انتقالات فوتبال در کشورمان نیز آغاز شده و تیم استقلال در همان حال که باید به فکر بازی‌های آسیا باشد باید برای آمادگی تیمی که حتی سرمربی هم ندارد تمام توان خود را بگذارد.

برای بررسی این اتفاق باید هر کدام از این مشکلات در بخش خودش بررسی شود.

لیگ قهرمانان و معضل استقلال

تیم فوتبال استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در حالی باید به مصاف تیم‌های خوب آسیا برود که از ۲ بازی دور رفت فقط یک امتیاز از تساوی مقابل نماینده عراق به دست آورده است و برای ۴ بازی آینده باید حداکثر امتیازات را به دست بیاورد.

این مهم در حالی است که بعد از شکست استقلال در فینال جام حذفی فرهاد مجیدی با بهانه مذاکرات مدیر عامل این باشگاه با استراماچونی تیم را ترک کرد و مجید نامجو مطلق هدایت این تیم را در اختیار گرفته است و در فاصله ۵ روز مانده به بازی‌های استقلال در آسیا برخی بازیکنان این تیم هنوز بلاتکلیف هستند و تمرینات این تیم نصفه و نیمه انجام می‌شود.

وضعیت نقل و انتقالات استقلال و پنجره دردسر ساز

معضل استفاده از بازیکنان جدید در آسیا

جذب رشید مظاهری دروازه بان تراکتور باعث شد سید حسین حسینی در آستانه جدایی قرار بگیرد و دروازه بان سوم این تیم هم قرارداد خود را فسخ خواهد کرد.

این اتفاق در حالی است که برای حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا استقلال حتما باید در لیست خود نام ۳ دروازه بان را داشته باشد.

علی کریمی هنوز قرارداد خود را تمدید نکرده است و برخی بلاتکلیفی‌ها ترکیب استقلال در آسیا را زیر سوال برده است.

شوک به نمایندگان ایران در آسیا

۲ باشگاه استقلال و شهرخودرو که بازیکنان جدیدی را در نقل‌وانتقالات تابستانی به ترکیب خود اضافه کرده اند، به دلیل محرومیتی که پیش از این فیفا برای این ۲ باشگاه در نظر گرفته بود و آن‌ها را از فعالیت در نقل‌وانتقالات محروم کرده بود، نتوانستند قرارداد بازیکنان جدید خود را پیش از ضرب‌الاجل تعیین شده در سازمان لیگ فوتبال به ثبت برساند.

آخرین مهلت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید و ارسال لیست نهایی بازیکنان خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ساعت ۱۸ امروز (دوشنبه به وقت تهران) بود.

به این ترتیب ۲ نماینده ایران در این رقابت‌ها یعنی استقلال و شهرخودرو نمی‌توانند از وجود بازیکنان جدید خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ بهره ببرند.

وضعیت نقل و انتقالات استقلال و پنجره دردسر ساز

پنجره بسته و همه مصائب استقلال

در میان تمامی مشکلات فوق استقلال باید برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی خود طلب شفر را پرداخت کند در غیر این صورت توان ثبت قرارداد بازیکنان جدید را نخواهد داشت و مدیر عامل استقلال در این جبهه از مشکلات نیاز به پول دارد آنهم از نوع ارزی.

مشکل استقلال در فصل آتی لیگ برتر

تیم فوتبال استقلال به دلیل بدهی‌های خود در داخل از کشور به برخی از بازیکنان سابق و پرونده‌هایی که هنوز باز است در لیگ کشور هم نمی‌تواند از بازیکنان جدید استفاده کند و قراردادی برای این باشگاه ثبت نخواهد شد و این اتفاق در حالی است که مشکل مالی آبی‌ها هنوز پار برجا است، اما این مورد در سال‌های گذشته نیز بوده است، البته با تعامل مدیران باشگاه و فدراسیون فوتبال معمولا کارت بازی در لحظات آخر برای بازیکنان جدید صادر می‌شود.

قانون منع جذب خارجی و معضلی به نام اعتراض

استقلال با استراماچونی به توافق رسیده است و او احتمال دارد در فصل آینده روی نیمکت استقلال بنشیند، اما مشکل بزرگ قانونی است که فدراسیون و سازمان لیگ ابلاغ کرده اند و منع جذب خارجی‌ها مانع بزرگ استقلال برای به خدمت گرفتن مجدد استراماچونی است.

از سویی بازگشت استراماچونی به استقلال می‌تواند باعث خشنودی هواداران باشد و حدود ۴۰ میلیارد هم به استقلال از باب غرامت به این مربی صرفه جویی حاصل می‌شود و از سوی دیگر این قانون مانع این موضوع است، اما فدراسیون فوتبال اگر قانون را به خاطر استقلال بردارد و تعلیق کند آن وقت تیم‌هایی که در روز‌های اخیر به دلیل همین قانون بازیکنان داخلی را با قیمت چند برابری گرفتند معترض خواهند شد و ضرر چند میلیاردی آن‌ها باید جبران شود.

به هر حال این گوشه‌ای از مشکلات استقلال است که به نظر می‌رسد در آستانه بازی آسیایی بحران جدید آبی‌های پایتخت را رقم می‌زند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
India
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
برای استقلال بر نمیدارن
کلا بر میدارن
تا استرا بیاد و کارتونو یکسره کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
برا تیم لنگ چی‌....خوب بهش میرسن که
Iran (Islamic Republic of)
چرک نویس
۱۴:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
خدایا زیر بار گرانی مردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
گرونی رو کنترل کنید و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
وقتی تیم استقلال پول نداره که پول شفرو بده برای چی می خواهد با استراماچونی اونم با یورو قرار داد ببنده!تا کی این تیم های دولتی می خواهند به بیت المال ضربه بزنند..این قانون منع جذب بازیکن خارجی به خاطر بدهی های کلان تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس وضع شد .حالا می خواهند برای استقلال قانون رو بردارند!
آخرین اخبار