تذکر نظری در مورد وضعیت نامناسب آبیاری محوطه بیرونی موزه هنر‌های معاصر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد وضعیت نامناسب آبیاری محوطه بیرونی موزه هنر‌های معاصر و خسارت به آثار این مجموعه تذکر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد وضعیت نامناسب آبیاری محوطه بیرونی موزه هنر‌های معاصر و خسارت به آثار این مجموعه، اظهار کرد: این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران و جهان است که گنجینه‌ای بسیار گران‌بها از بزرگ‌ترین هنرمندان دنیا همچون گوگَن، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت و جاکومتی در آن نگهداری می‌شود و البته دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیادی هم در مورد این گنجینه وجود دارد که در جای خود باید پاسخی مناسب به آن داده شود.

نظری افزود:، اما موضوعی که امروز قصد پرداختن به آن را دارم، وضعیت مجسمه‌ها و آثاری است که در محوطه بیرونی این موزه قرار دارد. آثاری گران‌بها که میلیارد‌ها تومان ارزش مالی دارد و اثر هنرمندان بزرگ جهانی است. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که در چند دهه اخیر به دلیل آبیاری نادرست محوطه فضای سبز پارک لاله، این آثار هنری دچار فرسایش و خوردگی شده و از مدت عمر مفید آن‌ها کاسته شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه شیوه نادرست آبیاری در محوطه موزه آسیب‌های جبران ناپذیری به این آثار فاخر که نمونه بعضی از آن‌ها در دنیا کمتر یافت می‌شود وارد کرده است. در همین راستا، از شهرداری منطقه شش، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و همچنین سازمان زیباسازی می‌خواهم که هرچه سریعتر در شیوه و نحوه آبیاری فضای سبز محوطه موزه تجدیدنظر کرده و روشی را برای آبیاری انتخاب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار