فلسطین: کشور‌های عربی سعی در خنثی کردن قطعنامه ضد سازش با رژیم صهیونیستی را دارند

مقامات فلسطین درباره تلاش کشور‌های عربی برای خنثی‌سازی قطعنامه رام‌الله در خصوص منع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، مقامات فلسطینی نسبت به خنثی سازی قطعنامه ضد عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها از سوی برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس هشدار دادند.

مقامات فلسطینی می‌گویند امارات، بحرین و دیگر کشور‌های حاشیه خلیج فارس در تلاشند تا پیش نویس قطعنامه فلسطینی را که با هدف جلوگیری از عادی سازی روابط میان اعراب و اسرائیل تدوین شد، بی اثر کنند. پیش نویس این قطعنامه به اتحادیه عرب ارائه شده و انتظار می‌رود وزرای خارجه این کشور‌ها در نهم سپتامبر طی یک وبینار آخرین تحولات مربوط به مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دهند.

در پیش نویس این قطعنامه، فلسطین از همه کشور‌های عربی خواسته است به ابتکار عمل صلح عربی و قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد منازعات اسرائیل و عرب پایبند باشند.

ابتکار صلح عربی که در سال ۲۰۰۲ تصویب شد، خواستار عادی سازی روابط میان جهان عرب و رژیم صهیونیستی در ازای خروج کامل این رژیم از اراضی اشغال شده از سال ۱۹۶۷، حل و فصل عادلانه مسئله پناهندگان فلسطینی بر اساس قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل و تأسیس یک کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد امارات با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شرایط طرح صلح عربی را نقض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار