ولید المعلم: گفتگو‌های وزیر خارجه روسیه با بشار اسد سازنده بود

وزیر خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه روسیه، از مذاکرات سازنده اسد و لاوروف سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که در چارچوب هیئتی به دمشق سفر کرده، دیدار و کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را برگزار کردند.

ولید المعلم در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: دیدار هیئت اعزامی روسیه با رئیس جمهور اسد سازنده و پرفایده بود و مواضع مختلف سیاسی و نیز تحولات منطقه را شامل شد.

وزیر خارجه سوریه در ادامه افزود: آینده روابط با دوستان در روسیه در خصوص اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور امیدوارکننده و نشانگر مژده خیر است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار اعلام کرد سفر ما به سوریه بر افق‌های همکاری به منظور توسعه روابط میان دو کشور و در چارچوب تحولات جدید در منطقه متمرکز بود.

لاوروف گفت: مهمترین ویژگی این مرحله، این است که سوریه با حمایت روسیه بر تروریسم خارجی را که تلاش داشت تا کشور را نابود کند، پیروز شد.

لاوروف گفت: اولویت‌های جدیدی در سوریه وجود داردکه در مقدمه آنها، بازسازی و بسیج حمایت‌های بین المللی برای این امر است.
وزیر خارجه روسیه که به دمشق سفر کرده همچنین گفت: ما با رئیس جمهور اسد در خصوص اوضاع میدانی سوریه گفتگو کرده و بر اولویت یکپارچه سازی صفوف کشور تأکید کردیم.

لاوروف گفت: کشور‌هایی خارجی هستند که از تحولات سوریه رضایت ندارند و تلاش می‌کنند تا برنامه‌های خود را به منظور فشار اقتصادی بر دمشق به تصویب برسانند. ما بر پایبندی خود به حاکمیت سوریه و یکپارچگی سرزمینی این کشور و نیز احترام به اصل اینکه سوری‌ها باید سرنوشت خود را تعیین کنند، تأکید می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: روسیه تمامی تلاش‌های خود را برای دفاع از حاکمیت سوریه و استقلال تصمیم گیری این کشور به عنوان دولتی مستقل و به عنوان یکی از کشور‌های مستقل آستانه به کار خواهد بست.

گفتنی است پیشتر نیز بشار اسد با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و هیئت اعزامی این کشور دیدار و گفت و گو کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار