وزیر آموزش و پرورش:

حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست

حاجی میرزایی گفت: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است اما حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره تازه ترین تصمیمات در خصوص نحوه تعامل دانش آموزان با معلمان، اظهار کرد: دانش آموزان با مدارس در تعامل هستند، در این خصوص الزامی برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست و از روش های مکمل از جمله شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) و مدرسه تلویزیونی برای تحصیل دانش آموزان استفاده خواهد شد.

او ادامه داد: ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشیده شده است. در این خصوص امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد را فراهم کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است و توصیه به آموزش حضوری داریم، چون در مدرسه تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش آموزان نیز صورت می‌گیرد و  آموزش بهتر انجام  می‌شود.

او ادامه داد: دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب کرده و به مدرسه اعلام کنند.

حاجی میرزایی گفت: در شیوه نامه وزارت بهداشت نیز آمده است که دانش آموزانی که در مدارس حضور می‌یابند، ساعات کوتاهی در مدرسه خواهند بود؛ بنابراین باید بخشی از آموزش‌های آن‌ها نیز به صورت غیرحضوری انجام شود.

گزارشی از ابتلای دانش آموزان به کرونا نداشتیم

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: گزارشی از ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا در چند روز گذشته در مدارس نداشته ایم، اما به نگرانی خانواده‌ها احترام می‌گذاریم و آن‌ها مختار هستند، آموزهاش حضوری و یا غیر حضوری را انتخاب کنند.

۵۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری را انتخاب کرده‌اند

حاجی میرزایی یادآوری کرد: آمار‌های تدریجی نشان می‌دهد تا چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری را انتخاب کرده‌اند و بقیه دانش آموزان آموزش مجازی و تلویزیونی را ترجیح دادند.

در دسترس بودن همه خدمات شاد از دو روز آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه خدمات شبکه آموزش دانش آموزی شاد تا دو روز آینده در دسترس خواهد بود.  بروز رسانی نسخه جدید شاد از روز جمعه آغاز شده است و ما نیازمند حداکثر ۷۲ ساعت زمان هستیم که اطلاعات لازم به شبکه جدید شاد (شاد ۲) منتقل شود.

او افزود: ممکن است در اتصال به شبکه در برخی مدارس همچنان مشکلاتی وجود داشته باشد که به زودی برطرف خواهد شد. محتوای آموزشی روی شاد بارگذاری شده و امکان برگزاری کلاس‌های زنده نیز وجود دارد. دیروز گزارشی داشتیم که حدود ۵۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد برقرار شده است.

اینترنت شاد رایگان است

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با دستور رئیس جمهور استفاده از شاد رایگان است و معلمان و دانش آموزان می‌توانند بدون دغدغه آموزش‌های مدرسه را در این شبکه دنبال کنند. در تماسی که با وزیر ارتباطات داشتم، گفتند که معلمان و دانش آموزان با استفاده از هر اپراتوری می‌توانند از اینترنت رایگان شاد استفاده کنند.

حاجی میرزایی گفت: اطلاعات بیش از ۱۲میلیون دانش آموز به همراه محتوا‌های درسی کلاس‌ها در عرض چند ساعت روی نسخه جدید شاد بارگذاری و به سامانه‌های مربوطه متصل شده است. تلاش برای تکمیل سامانه و رفع اشکالات ادامه دارد و تا ۲۴ساعت آینده هیچ مشکل جدی نخواهیم داشت.

او بیان کرد: در گفتگویی که با مجموعه وزارت بهدات داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که همه مناطق کشور را از نظر خطر ابتلا به کرونا یکسان ببینیم به دو دلیل، اول اینکه احتمال تغییر مناطق زرد و سفید به قرمز وجود دارد بنابراین تاکید بر این است که در همه‌جا یک قانون اعمال شود. دوم اینکه اگر قرار باشد که مقررات را برای همه مناطق کشور اعمال کنیم، دائما معلمان و والدین و دانش‌آموزان دچار ابهام می‌شوند که چه تکلیفی دارند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تصمیماتی که این مدت درخصوص بازگشایی مدارس و اجباری نبودن حضور دانش‌آموزان بر سر کلاس گرفته شد، تنها تصمیم وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه مورد تایید ستاد ملی کرونا نیز بوده و ما تابع آن هستیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
تا آمار کرونا نره بالا و شدت نگیره و بالای4000تا در روز نشه وبچه ها هم مریض نشن مدارس را تعطیل نمیکنن هرچند تو آموزش آنلاین خدا نکنه که یه معلم بگه آفرین درست جواب دادی تاااااااا...پنجاه تا استیکر قلب و بوس و.ممنون ممنون خانم نذاره چشم چشم نگه ول نمیکنه اون دانش آموز اونایی هم که غلط جواب میدن که هییچ و همین سرعت نت آموزش آنلاین را پایین می آورد و بقیه بچه هاهم که میخوان جواب بدن نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
همین اول کار یه معلم کرونا گرفت بچه ها چه کار کنند؟ مجازی وقت کمه بچه ها همهمه میکنن وقت تلف میشه نمیشه درس کار کنن بعد از بهبودی هم که میگن تا مدتها اثر اون ویروس در بدن هست خوب اون معلم چه جوری میخواد بره مدرسه؟؟؟؟؟ناقله ناااقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
چه طور الان حضور دانش اموزان الزامی نیست و به هر شکل میشه یعنی در تخیلات خودتون فکر میکنید میشه اموزش داد اما در اوج کرونا میلیونها دانش اموز دیگه رو فرستادید به قتلگاه کنکور بی هیچ نظارتی و ما باید در استرس و اضطراب به سوالات پاسخ میدادیم اونهم سخت ترین سوالات کنکور ده سال اخیر. تمام مسئولین مرتبط با مسئله ناشنوایی پیشه کردند کسی صدای مارو نشنید و چشمها نابینا بودند تا اعتراضات مارو ببینند چون اونجا براتون پول و منفعت داشت اما درباره این مسئله چندان هم مهم نیست .
چه باید گفت ...من نمیگذرم خدایتان نیز نیامرزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
آقایون دانشمند لااقل حضور در کلاس را برا آشنائی و رفع اشکال طوری برنامه ریزی و تقسیم بندی کنید که نوبتی هر هفته یه روز به هر دانش آموز برسه که نه ازدحام بشه و نه تفاوت گذاشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
خوبه از برکات کرونا و بیکاری وزارت آموزش پیگیری تمام قد مطالباته
حوزه سلامت را هم گذاشتن کرونا حساب کنه اونم کرونای آموزش و پرورشی
دمت گرم آقای روحانی به شما میگن رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سپاس از مدیرانی که دستشویی ها رو بستند تا هم بچه ها آلوده نشن هم پدر و مادرای بی فکر بچه هاشون رو نفرستن مدرسه و اون فاجعه عظیم پیش نیاد کاش شما وزیر بودین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
معلومه دانش آموزی و از مدرسه دل پری داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
این همه نظر قابل تامل مردم دادن اما نتیجه اش چیه؟ هیچی ! حیف وقت مردم که میان و نظر مینویسن و کسی نمیخونه و حتی نمیبینه!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
نه بابا ما فکر کردیم الزامیه فکر کردی دستوراتت وحی منزله
Iran (Islamic Republic of)
صبا نویدیان
۱۴:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
حضوری نباشد ما خیلی از کرونا میترسیم لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
پول شهریه جدا
پول اینترنت جدا

گوشی هوشمند چند تا

علی برکت الله
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
هر چند به تعداد کم در کودکان کرونا دیده شد ولی با توجه به تعداد زیاد دانش آموز ان آمار فراوان ابتلای کرونا در دانش آموزان را در چهارده روز دیگه می بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
اوج خلاقیت مبارزه با کروتا رو مدیر کل ناحیه دو کرمان انجام دادن
آقا تو این شرایط که تمام دنیا فاصله اجتماعی را زیاد و مدارس را یا تعطیل و یا خلوت میکنن اومدن مدرسه تیزهوشان پسرانه را ادغام کردن و کلاس ۱۷ نفره را تبدیل به کلاس ۸۰ نفره کردن حالا چه جوری میخوان هم حضوری و هم مجازی اموزش را بچرخونن
این چه معنی میده
والله بخدا ویروس کرونا رو شرمنده کردین با اینهمه حمایت گسترده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
آخه اگر رعایت پروتکل ها خوب بود که کسی مریض نمی شد چرا امسال مدارس راذتعطیل نکردند ؟؟؟؟ تا کی باید شاهد گسترش بیماری کرونا باشیم؟؟؟؟ تمرکز بچه ها تو این روزها از بین می ره چققققدرر وقت باید صرف بسه تو این اوضاع که بچه ها بفهمند که از خودشون مراقبت کنند واگیری کرونا خییلی شدیدتر و جدی تر از این حرفهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
وااایییییییی روزها میگذرد دو دختر بچه دبستانی همین اول مدرسه کرونا گرفتن چراااا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۵۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
اکثر بچه های ابتدایی پدر و مادر دهه شصتی دارن که به لطف دولت همشون هم تحصیل کرده دانشگاهی هستید و خیلی هم سواد علمیشون بالاتر هست از برخی معلما. اگه روزی دو سه ساعت وقت بزارید آخر سال بچه مخ میشه. برا اینکه بهتر به این موضوع پی ببرید زندگینامه ادیسون رو مطالعه کنید .ادیسون هم از مدرسه اخراج شد و زیر نظر مادرش آموزش دید الان یه دنیا اون رو میشناسن و دعای خیر براش میکن
هنگامی که ادیسون در دورهٔ ابتدایی درس می‌خواند، مدیر مدرسه او را شاگرد کودنی می‌دانست و از مدرسه اخراج کرد.ادیسون ۲۵۰۰ امتیاز اختراع را در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به نام خود ثبت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
حرفت درسته ولی روش آموزش فرق کرده
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۱:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
مدارس باید تعطیل بشه بچه نمیفهمن مدارس ضدعفونی نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
چه فایده الان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
مهم نیست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
من معلم ابتدایی غیر انتفاعی ام دارن بهم 800 تومن حقوق می دن و تازه پول بیمه رو هم باید از جیب مبارک خودم پرداخت کنم
دیگه واقعا با این حقوق برام رمقی می مونه که بخوام با بچه های کلاس هم حضوری و هم غیر حضوری کار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
برن‌مدرسه ک‌چی
Iran (Islamic Republic of)
دریاچه بختگان خشک
۰۹:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
برن‌مدرسه ک‌چی بشه تهش میشه دانشگاه و بعدشم میشه اینکه پایان نامه ها رو برن بدن به ضایعاتی
یکی از چیزایی ک تو این مملکت اینده ای نداره درس خوندنه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۹:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
خیلی از مدارس دو شیفته هستند یعنی هنوز نوبت صبح تعطیل نشده نوبت بعدازظهر پشت در منتظرند . بعد چطوری ضدعفونی میشند .همهشونم مال مناطق بی بضاعتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
دادن شهریه چی اونم اجباری نیست،
-
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
ای داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
کجا الزامی نیست؟ در اردبیل با اینکه قرمز هست و قرار بود تا ساعت ۱۱ کلاس باشه در دبیرستان عارف تا ساعت ۲ بچه ها را نگه می دارن .ما انواع وسایل ، سی دی و کتابهای کمک آموزشی خریدیم از شاد هم استفاده خواهیم کرد پس چه لزومی داره به مدرسه برن؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
از زمان کرونا خودت و مجموعه میلیونی معلمات و کادرت بیکار بودین هیچکار نکردین نه سازوکاری نه زیرساختی نه برنامه ریزی حالا یه هویی از خواب پریدی و شیوع ویروس را یک شبه کشوری کردی
علی برکت الله
یعنی
عللللی برککککت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
حضور دانش آموزان الزامی نیست، هدف جان معلمان است.
United States of America
ناشناس
۰۳:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
دانش اموز که متوجه چیزی نمیشه سرما خورده میاد مدرسه که از باقی عقب نماند ان وقت تکلیف چیست ایا حرف ما پیگیری خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
فکرش را کنید مثلا معلم در کلاس برای فقط یک دانش آموز درس میدهد اونوقت ۲۹ نفر که مدرسه نرفتن کسی نیست بهشون آموزش بدهد کلا مجازی یا تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
آقای وزیر آخه در سه روز علائم کرونا بروز نمی کند واقعا نمیدانید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۰:۰۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
والله نزدیک دوست اشنا همکار همسایه هیچکس امسال بچه هاشون ثبت نام نکردن چطور پنجاه درصد حضوری اعلام کردن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
باز آمد بوی گند مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
بازی با اعصاب دانش آموزان و کادر آموزشی مدارس چه معنایی دارد استیضاح حاجی میرزایی خواسته تمام مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
وزیر جان به نظرم جمع کن از ایران برو خون همه بچه ها گردن تو هست نمیدونم اون دنیا چطور میخوای جواب بدی نمیدنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
من تعجب میکنم با این همه مغز متفکر که داریم چرا مملکت پیشرفت نمی کنه آقای وزیر میگن لای پنجره کلاسو باز میکنیم تا آلودگی ایجاد نشه ببینید چقدر کارشناسی نظر میدن یعنی ویروس از لای پنجره فرار میکنه و مشکل حل میشه!!!!!#ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۹:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
جالبه که تلویزیون گزارش گرفته که ببینید پنجره ها بازه و همه چی خوبه . آقای گزارشگر هنوز پاییز نشده ! هنوز سرما هم نیومده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
اصلا تو مدرسه و بچه ها عمرا اگه فاصله اجتماعی رعایت شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
تو مدرسه ما امروز به‌جای ضد عفونی کردن اسپند دود کرده بودن، این است وضعیت مدارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
اقای وزیر اگر راست میگویی چرا ستادمبارزه با کرونا خودش به مردم مستقیم نمی گوید شما همش میگویی این نظر ستاد مبارزه با کرونا است از ترس خودتان حضوری نرفتید زنگ شروع سال تحصیلی را بصدا در اورید
Iran (Islamic Republic of)
بی طرف
۲۳:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
آقا تو رو خدا یه گزارش نامحسوس تهیه کنید ببینید فرزندان یا اقوام مسئولین بچه هاشونو تو این شرایط مدرسه میفرستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
میدونید توی مناطق گرمسیر وقتی معلمها و دانش آموزان ماسک میزنند چهاتفاقی براشون میفته ؟ دچار سردرد و حالت تهوع میشن . آقای وزیر حواسش به این موارد هم بوده و علاوه بر اون اینکه معلمهای عزیز هم باید توی مدرسه کار کنند و هم برای بچه هایی که به مدرسه نمیاند کلاس مجازی باید بذارند . مگه چقدر حقوق میگیرند که هم تمام وقت کار کنند و هم سلامتیشون به خطر بیفته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
مگر علائم کرونا در چند روز خودش رو نشون میده ؟؟؟؟!!!!
دو هفته دیگه برسی کنید لطفا حتما حتما
Iran (Islamic Republic of)
ی
۲۲:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
اخه فنی و حرفه ای و کارودانش چ جوری مجازی تدریس بشه دروس مهارتی حتما باید حضوری باشه چون معلم باید نتیجه ی کار دانش آموزشو ببینه و اگر اشکالی داشت رفع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
مدارس هیچ گونه امکانات بهداشتی ندارن. دریغ از یه پد الکلی
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۲:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بفکر معیشت معلم باش تا قبل از اینکه بفکر استیضاح باشی
معلم حقوق ندارد معلم خانه ندارد معلم کارانه ندارد معلم خدمات رفاهی ندارد معلم حق جذب ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
ساعت مدارس که محدود نیست.من خودم دبیرم.کلاسامون 90دقیقه هست.پس چطوریه که وزیر میگه ساعت حضور محدود هست.؟؟؟...وای از این مدیریت و برنامه ریزی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بازگشایی مدارس باعث کاهش آمار کرونا می شود چون مردم دیگه بچه ها را بر نمی دارند.بروند مسافرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
عجب نظر کارشناسی!!!!!!!!!
تا الان کجا بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
تو ختم همه کار شناس هایی بابا باریکلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
بابا تو کجا بودی عجب نابغه ایی هستی
برو دستیار رییس جمهورشو
حیف شدی برو سریع ثبت نام بکن
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۳:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
یه تیتاب طلایی برات میخرم خیلی خیلی خنگی داش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
اصلا این مسولین ما معلوم چی میگن چی میکنن از طرفی به مردم میگن مراعات کنید که کرونا نگیرید ولی از سوی دارن مسیر وراه زیاد شدن کرونا رااز مدرسه به خانواده وکل جامعه تزریق میکنن آخه این چه بر نامه هستش درس خواندن به قیمت ازدست دادن جان عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
هنوز زوده که بگی موردی از ابتلای دانش آموزان به کرونا مشاهده نکردیم ، جوجه ها را اول پاییز می شمارند .(چهارده روز پس از بازگشایی مدارس نتیجه رو می بینی و شاید ضرب المثل جوجه ها را آخر پاییز می شمارند هم عوض شد و شد اول پاییز و در تاریخ ماندگار شدی.)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بحران بحران بزرگیه . هیچ کس نمیتونه و نباید مردم رو مجبور به کاری کنه .مردم هم در این موارد شوخی ندارن .
Iran (Islamic Republic of)
شفيع
۲۲:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
وای اگر خدای ناکرده بچه ای کرونا بگیرد معلوم وضعیت مملکت چه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
توروستاها مشکلی نیست بچه ها بروند مدرسه توخیابون وتالارغروسی همه جا بودن می خوان الکی مدرسه تعطیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
خوبه مردم به درس نه بگن حال شما و مافیای کنکور گرفتته بشه با این مسخره بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
ما بازنشسته شدیم مدرسه تعطیل شذ
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۱:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام
آقای وزیر مدرسه من در شهر تهران منطقه ۱۴ ولی دولتی ولی بعد از چند ماه رفتیم سر کلاس یه عالمه گرد نشسته بود روی میز ها معلوم نبود از کی دست مال نکشیدن چه برسه به ضد عفونی کردن،تب سنج هم ندارن فاصله گذاری هم نکردن پس این خبر ها از مدارس تو اخبار برای کجاس؟؟
خیلی ممنون میشم که پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
وقتی مادر پدر جاشون امتحان میدن دیگه برا چی بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
این تصمیم آموزش حضوری اختیاری زمینه تشکیل تجمع دانش آموزان در محیط های سربسته کلاس حتی با وجود افراد ناقل را فراهم کرد؛مسئولین بازگشایی مدارس تصورکنند احتمال دارد همچون کلیپ های غم انگیز شهیدای مدافع سلامت ؛ کلیپ های غم انگیز دانش آموزان و معلمان کروناشده هم در آینده تولید شود و این مسئله در تاریخ ثبت شود.تا دیر نشده آموزش حضوری را ملغی و ممنوع کنید هر چند تا همین الان هم دیرنشده و ممکنه چهارده روز دیگه با دیدن نتیجه کارتان ، سخت از این بازگشایی مدارس پشیمان شود.
Iran (Islamic Republic of)
زنبور
۲۱:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
کی نظرسنجی کردی که ۵۰ درصد حضوری انتخاب کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
نریم امتحان رو خراب کنیم میگن ما که گفتیم بیا،بریم کرونا بگیریم میگن گفتیم که نیاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
کمی به فکر معلمان هم باشید خوب است حداقل یک مبلغی تحت عنوان فوق العاده کرونا به احکام معلمانی که به صورت حضوری در کلاس حاضر شده اند اضافه گردد
Iran (Islamic Republic of)
⁦◉‿◉⁩
۲۱:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
رفتن به مدرسه اختیاری هست ولی دست آخر همه باید حضوری آزمون بدهند و آزمون را هم دبیر طرح می کند.

ای کاش از سال بعد مدرسه ها را بازگشایی می کردند!!
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۰:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
اقای حاجی میرزایی شما که نشستی مدام فتوا صادر میکنی شمایی که ۱۵ روز زودتر اموزش رو شروع کردی اول میخواستی تکلیف کتاب های بچه ها رو اماده کنی بعد اموزش رو اخه چی باید به شما بگیم واقعا خودتونو مضحکه عام و خاص کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
من میگم بهترین کار انجام شد مدارس باید برگزار میشد بار عایت پروتکل های بهداشتی هیچی نمیشه من واقعا از وزیر عزیز تشکر میکنم نا گفته نماند من خودم هم دانش آموز کلاس هفتم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
عالیه مدارس باید اصلا کلن باز نشه چون ب ضرر بچه های نسل ک برای آینده است لطفه میزند
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۰:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
وزیری که نمیتونه وضعیت استخدامی نیروهای خرید خدماتی در آموزش و پرورش را حل و فصل کنه بعد انتظار دارید با جون بچه های مردم بازی نکنه!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
یعنی معلم هم حضوری وهم مجازی تدریس میکنه ،اخه وقتی برنامه ریزی میکنید کمی فکر کنید تا مسخره نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
آخه شماها چرا بامردم این کارهارو میکنید واقعا یعنی شعور مدیران نمیرسه یه راه حل درست بدهند..تلویزیون الان۲۰تا کانال داره یعنی ازکلاس اول تاپیش دانشگاهی رو راحت میتونند آموزش بدهند خوب هرشبکه رو موظف کنند که دریه ساعت خاص دوساعت ازبرنامه شون رو برای یه مقطع بزارن مثلا شبکه یک ازساعت ده تادوازده صبح کلاس اول رودرس بده اونم باکیفیت آموزشی بالا شبکه دو ازساعت هشت تاده صبح کلاس دوم وبه این ترتیب..کار نشد نداره شماخودتون نمیخواین فقط فکر جیب خودتون وآقازاده ها هستین سلامتی مردم هم براتون پوچ هست والله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
پایانی برای کرونا متصور نیست ساخت واکسن موثر ممکن است ده.سال طول بکشد تکلیف بچه ها چی میشه.ناچار هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من این بساط ساختمان و نیروی انسانی معلم را حذف کنید و پول یامفتی که معلم ها میگیرن را بدهید به خانواده ها و صدا سیما برا آموزش مجازی. بخدا این معلم ها تابستان تعطیل هستن و برا امتحان ها تعطیل هستن و نصف روز کلاس میرن اونم یکی دو کلاس. الانم که در کل با کرونا تعطیل شدن. اونوقت یه کارگر یک روز تعطیل باشه حقوق نمیدنش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
برو بابا.درس دیگه کیلویی چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
واقعا گل گفتی.
این همه ما درس خوندیم چی شدیم؟آخرش باید بری واسه یه آدم بی سوادتر از خودت که پول داره با حقوق کم کار کنی و جون بکنی.
Iran (Islamic Republic of)
Man of boom
۱۸:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
دور نرو ، گرگ میخورتت
نزدیک نیا، نمیخوام ببینمت
وضعیت این روز های مسعولآن آموزش و پرورش با دانش امروزان
میگویند:مثل کشور های اروپایی پیشرفته
ولی در مدرسه دریغ از یک دستگاه ضد عفونی کننده
ای کاش جای اینکه اینقدر ادای آنها را در بیاوریم
خودمان همتی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
خدایی چرا دروغ میگی که گفتم هرکی میخواد حضوری هر کی میخواد مجازی حالا میخوای استیضاح بشی حرفتو عوض کردی آقایان ولنجک نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
استیضاح وزیر آموزش پرورش و بهداشت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
مسخره کردید خودتان رو؟!!! خودتون هیچ مسئولیتی قبول نمیکنید و الان هم معلم ها و هم دانش آموزان بین دوراهی تناقض حرفای شما موندن چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
يعني چي كه وسط جهنم كرونا ميگه اولويت با حضوريه اولويت بايد با غير حضوري باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
مسخره بازی شده کلا یه بار میگن بیاین یه بار میگن اختیاری کلا ما که هیچکدوم نرفتیم مدرسه و همون بهتر تعطیل کنن کلا تا وقتی که کاملا ایمن شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
کاملا در کار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
اموزش حضوری دراین شرایط اصلا درست نیست بااین که وزیرگفتن الزامی نیست ولی بچه هایی که نمیرن ازاموزش عقب میمونن چون تو مدرسه تدریس انجام میشه وبرابچه هایی که حاضرنمیشن راهکاری نیست درمورد مجازی بودن علاوه برمضراتی که برا سلامتی بچه ها داره ودراینده درگیرش میشن و پایین بودن کیفیت اموزش خیلی ازخانواده ها هم توان مالی تهیه موبایل وتبلت ندارن خواهشایه راهکاردرست و کارشناسی شده ارائه بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
حاضر نمیشن خب خودشون بخونن
راه دیگری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
تو رو به جان هرکی دوست داری آقای وزیر ، نکن آقا! نکن! به خدا خسته شدیم از این حضوری و نیمه حضوری و غیر حضوری! بابا یکی دیگه! ترکیبی نمیشه که! به والله بحث سلامتیه میلیون ها نفر دیمیونه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
برخی میخوان برن مدرسه تحصیل کنن
شما نمیخوای نرو مجبورت که نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
خدا رو شکر که نظر تو برای ما از اولم مهم نبود بچه هامون رو نفرستادیم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بهترین پاسخ که میتوان داد همینه آفرین آفرین
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
چرا اینقد سیاسی بازی در میاری // در شهر هایی که قرمزه باید تعطیل کنی//
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
باسلام.
والا تو استان سیستان وبلوچستان روزانه ۸ ساعت پشت سرهم کلاس میریم.فقط اومدن زنگها رو ۳۵ دقیقه ای کردن.هیچ فرقی نکرده.نه ضدعفونی و نه موادشوینده و نه ماسک و نه فاصله اجتماعی هست.آقای وزیر اینجا از اروپا هم شرایطش بهتره‌.چون شمای وزیر نیومده و امکانات این استان رو ندیدی.تبعیض بیداد میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
همون اول خودت استعفا میدادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
۵۰ در صد حضوری رفتن چون تا این لحظه مستقیما نگفتی اختیاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
الان که گفت ببینیم چند نفر نمیرن
خیلی ها میخوان حضوری برن و نکات بهداشتی رو رعایت کنن
وقتی اجبار نیست پس هر کسی میتونه خودش بمونه خانه و بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
هر کسی که از بچه اش سیر شده یا اون قدر بچه تو خونه اذیت می کنه که مامان میگه برو مدرسه
وگرنه تمام پزشکان گفتند این کارو نکنید حالا شما که نوشتی خیلی ها دوست دارند حضوری برن خب برن بمیرند به ما چه ! خودشون دویت دارند برن بمیرن !!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
این وزیرو باید برکنارش کنن که میگه الزامی نیست و میشه غیر حضوری هم رفت آخه آدم بی مسئولیت من خودم از چند تا معلم در مورد همین موضوع صحبت کردن بهم گفتن اگه اینطوری بشه دوگانگی درسی پیش میاد و شاید تلویزیون درسهارو سریع درس بدن اما در کلاس اینطوری نباشه اگه نمیتونی تصمیم قاطعی بگیری بهتره بری رد کارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بله از چند معلم!!!
میخواید کلا سال تحصیلی رو حذف کنیم چون شما مشکل داری؟
معلم در هر جای کشور باید طبق سرفصل و زمان بندی اعلامی اموزش پرورش درس بده و اگه کسی ازش پرسیدی این رو گفته خودش داره کار شکنی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
خداشفات بده با این دمدمی مزاجیت جسم و روح ملتو نابود کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
فردا از خواب بلند میشه یه چیز دیگه میگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
آقای وزیر تفاوت تو با مردم عامی خیر سرت کمی مدیریت برنامه ریزی طی روزهای گذشته حتی ماه‌های گذشته است شما در یک روش آموزش ضعیف و ناکامل بودی چطور الان سه روش را پیش گرفتی مگر معلم تو که همان سال تحصیلی قبلی به زور کتاب‌های درسی را به سرانجام رسوندن که البته نه، چطور میخوان هم مدرسه برن هم به تدریس آن لاین برسن، چند شقه کردن آموزش اشتباهه وزیر جون باهوش، بچه ها و نوه هات میرن به مدارس، آیا ترتیب ضد عفونی کردن و نکات ظریفی که به جون بچه ها و حتی والدینشو ن بستگی داره مثل روز اول مدارس خواهد بود، همکارت جهرمی هم تا الان حواسش نبوده الان یادش افتاده تا سه روز آینده به فکر اینترنت رایگان شاد هستم حداقل ده روزی هست داره رو این مسله تبلیغ میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
آقای وزیر مدرسه دولتی که سه میلیون صد پنجاه هزار تومان می خواهم تا در شبکه شاد درس بدهد امضاه می گیرد تا پول باید بدهید مکر غیر حضوری برای چه پول می گیرد این عدالت است بررسی شود و به مدرسه تذکر داده شود این پول ها از مردم نگیرند گفتند از اول مهر باید پرداخت شود مدرسه دولتی است این پیام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
خوب اگه دانش آموزی که خودش یا خانواده ش مبتلا به کرونا باشند و از بابت کرونا خیال خودش راحته؛و کاری هم به مبتلا شدن بقیه نداره بخواد به مدرسه بیاد چه تضمینی برا حفظ سلامت معلما و بقیه دانش اموزا دارین؟ وقتی می گید حضوری ؛ دانش آموزا بچه اند درک نمی کنند؛می خوان بیان مدرسه که از بقیه عقب نیفتند.
پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
خب دانش اموز میخواد بره مدرسه باید جلوشو گرفت؟
از کی با بگیر و ببند و اجبار مشکلی حل شده؟
باید مدرسه شرایط حضور رو فراهم کنه وگرنه اعلام کنه که نمیتونه
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۷:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
فقط باید گفت تاسف آور است آین همه هجمه ونظر غیر کارشناسانه ومسئولانه نظر وزیر محترم وارجمند کاملا درست است کسانی که با روش حضوری مخالفند وکاسه داغتر از آش شده اند از جاده های شما محروم شدند یا گشتنشآن ناقص مانده وتا پایان شهریور وقت می خواستند اگر فردا اعلان تعطیلی شود درکمترین زمان ممکن جاده های چالوس وهر از و ووو ووو ووو مملو از خودرو وترافیک می شود اینها خطرناک نیست اما کلاس درس حضوری خطرناک است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
افرین بر شما
بعد بهانه میکنند که نباید مدارس باز بشه و غیر اجباری بودن هم کافی نیست!!
پس کسی بخواد درس بخونه چکار کنه؟ خب یا حضوری یا خودش در خانه بخواند هر زمان خواست برای رفع اشکال حضوری برود مشکلش چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
اگه خوب نگاه کنی نظرهای منطقی که گفته میشه منفی زیاد میدن شماهم اینجوری شدیدی حرف حق تلخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
نه تنها در ایران بلکه دنیا فهمید وزیر آموزش و پرورش تصمیماتش اشتباه است حالا شما از چی دفاع می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۲:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
جناب ح همه حرفها غیر کارشناسانه نیست ' دانشگاه تعطیله در صورتی که از بچه های مقطع ابتدایی و متوسطه باید مدرسه برن ' خانواده شخص من از اوایل اسفند قرنطینه هستن و جایی و مسافرتی و .... هم نرفتن ولی وزیر آموزش و پرورش برنامه ای که داده خیلی ضعیف و سسته
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
این وزیر سرنوشت یک کشور است از 3 شنبه گذشته تا کنون چقدر مواضع خود را تغییر داده جمعه اعلام کرد حضور همه الزامی است اما حالا با موج مخالفت مردم مواجه شده و عقب نشینی میکند این است که میگوییم نظام ما از جهان صدم هم رد کرده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
معلوم هست چند چندی با خودت ؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بله حالا دیگه
من یکی خیلی دلم برا کلاس اولیها سوخت طفلکهیا مثل زندانیها که قفل و زنجیر میشن با ماسک و دستکش بسته بودنشون
اینا کجا عقلشون میکشه رعایت کنن طفلک اگه بخوا آب بخوره یا دستشوئی بره ماسک و لباس و همه چیزش آلوده میشه شک نکنید
امروز یکی از شهرداریهای کرمان بودم با اینکه پلاستیک کشیده بودن اما یه شکاف یکی دو سانتی برا رد وبدل نامه ها گذاشته بودن که بلا استثناء استین و لباس و دست همه هر کار میکردی آلوده میشد بعدش هم فاصله زیاد بود طرف میخواست حرف بزنه خیلیها ماسک رو در می آوردن و می اومدن جلو شکاف و دهن و بینی خیلیا میچسپید به اون و اون شکافه از الودگی تیره شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
وقتی بزرگترا هر کار میکنن باز نمیتونن جلو الودگی رو بگیرن از بچه اونم با استرس مدرسه چه توقعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
در مدرسه دختر من گفته بودند که بچه ها طوری از خانه بیایند که در این 2 تا 3 ساعت نیاز به دستشویی نداشته باشند. صورت مسئله را پاک کرده بودند. گفتند دستشویی ها قفل است. البته من اجازه ندادم به مدرسه برود. و هیچ بچه ای هم نرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
معلومه خیلی دانشمندی با این نظر
Iran (Islamic Republic of)
انسان
۱۶:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بنازم به نوع نگاهت!!!
اخه دو روزه مگه معلوم میشه که مبتلا شدن یا نه!!!!
ای ولی بر شما که جون معلما و دانش اموزا و تموم مردمو به خطر انداختید
جناب وزیر هر دانش اموز یه خانوادس!میفهمی!
کدوم جنبه روانی!!!حضور با استرس و اضطراب
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۶:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
اموزش حضوری بهترین نحوه اموزش است اما در این شرایط میتواند اوضاع را بحرانی تر کند اموزش غیر حضوری هم کیفیت بسیار پایینی دارد و درست دانش آموز نمی تواند درس را به خوبی درک کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
خب چکار کنیم؟؟؟
نه حضوری نه غیرحضوری
این نظرات رو برای خودتون نگه دارید
Canada
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
خوب چیکار کنیم ؟ طرح مسئله کردید فقط ، اینو که همه میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
با نظر جنابعالی موافقم اما در چه شرایطی ؟الان که شرایط عادی نیست به
-
ساغر
۱۶:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
صدای این نیمه حضورررررررررررررررررررری15روز بعد درمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
خیر
-
اا
۱۶:۴۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
چی بگم
۱۲