توضیح سازمان پژوهش درباره حذف متون درسی و نفوذ سند ۲۰۳۰

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره شائبه حذف یک عکس در کتاب درسی و ارتباط آن به سند ۲۰۳۰ توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مراسم رونمایی از کتاب معارف انقلاب اسلامی و راهنمای درسی در وضعیت زرد و قرمز با اشاره به اینکه روی ۱۱ حوزه یادگیری فعالیت داشته ایم و فردا تدوین بسته، نهایی می‌شود، اظهار کرد: در این بسته‌ها تولید راهنمای برنامه‌های درسی برای تدریس در شرایط زرد و قرمز مورد توجه قرار گرفته است، ارزشیابی هم از این بسته‌ها انجام خواهیم داد تا اثر بخشی این تولیدات را بسنجیم.

او با اشاره به استقرار شبکه ملی رشد گفت: بخش عمده محتوا‌های الکترونیکی آموزشی در این شبکه بارگذاری شده است و حتی امکان دسترسی برای خانواده‌ها هم فراهم شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآوری کرد: در کتاب اول ابتدایی سال ۹۸ در یک تصویر کتاب قرآن وجود داشت که از حوزه علمیه نسبت به قرارگیری آن اعتراض شد بنابراین در کتاب امسال آن تصویر برداشته شد و گلدانی جایگزین کردند که گویی منتقدی آن را با برداشت نادرست مورد انتقاد قرار داده است.

او ادامه داد: موضوع حذف قرآن را به نفوذ ۲۰۳۰ ارتباط دادند در حالی که در همین کتاب تصاویر متعدد از قرآن، نهج البلاغه و سایر کتاب‌های مقدس داریم.

ملکی درباره اهمیت بسته های یادگیری نسبت به کتاب درسی کفت: اگر فرض بگیریم راهنماهای درسی بهمن ۹۹ همراه با راهنماهای درسی تحولی آماده شود تا برای مهر ۱۴۰۰ بکار گرفته شوند باز هم ۲۰ درصد بسته ها را تولید کرده ایم بنابراین این حال و هوای تحول گرایانه نباید ما را از کتاب درسی دور کند.

دوره پیش دبستانی نیازمند برنامه درسی

او درباره اهمیت تولید محتوا در دوره پیش دبستانی تصریح کرد: وضعیت راضی کننده ای در این بخش نداریم و با توجه به فرمایش اخیر حضرت آقا درباره وضع مهد کودک ها و پیش دبستانی ها باید برنامه درسی این بخش را تولید کنیم، در غیر این صورت سایرین وارد عمل می‌شوند.

ملکی با اشاره به اینکه هفته پژوهش را در پیش داریم، گفت: برای آنکه در این هفته پربار و اثربخش باشیم، نیاز به پیشنهاد و ایده‌های جدید داریم هرچند که برنامه ریزی های لازم را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
متاسفم بر هر کسی که حتی فکر اجرای سند ننگین ۲۰۳۰ را بکند
آخرین اخبار