بولتون اظهارات ترامپ درباره نظامیان کشته‌شده آمریکایی را نفرت‌انگیز خواند

مشاور پیشین امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در پی انتشار گزارش افشاگرانه نشریه آتلانتیک اعلام کرد بی‌احترامی ترامپ به نظامیان کشته‌شده آمریکایی نفرت‌انگیز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه بلومبرگ در مطلبی تحت عنوان «انتقاد جان بولتون از اظهارات ترامپ درباره نظامیان کشته شده در جنگ» نوشت: جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد چنانچه اظهارات ترامپ در اهانت به نظامیانی که در جنگ کشته شدند صحت داشته باشد «نفرت‌انگیز» است و به لحاظ سیاسی وجهه وی را میان نظامیان و خانواده‌هایشان بیش از پیش تضعیف خواهد کرد.

بولتون روز جمعه در گفتگو با رادیو بلومبرگ اعلام کرد: «این اظهارات نفرت‌انگیز است. چنانچه ترامپ آن‌ها را مطرح کرده باشد، نفرت‌آور است.»

نشریه آتلانتیک روز پنجشنبه در گزارشی نوشت، دونالد ترامپ نوامبر سال ۲۰۱۸ پس از لغو بازدید برنامه‌ریزی شده وی از قبرستان نظامیان آمریکایی در حومه پاریس، نظامیان آمریکایی را که در دفاع از این شهر در روز‌های پایانی جنگ جهانی اول کشته شدند مورد اهانت و بی‌احترامی قرار داد و آن‌ها را تحقیر کرد.

این نشریه به نقل از چهار منبع آگاه نوشت، ترامپ گفته بود «من چرا باید به این قبرستان بروم؟ این قبرستان مملو از بازندگان است.» آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد برخی مطالب درج شده در مجله آتلانتیک را تایید می‌کند.

ترامپ روز پنجشنبه از این گزارش به خشم آمد و آن را تکذیب کرد، اما جان بولتون که اوایل امسال کتابی را در انتقاد شدید از دونالد ترامپ منتشر کرد گفت این اظهارات ادعایی درست به نظر می‌رسد.

بولتون در این مصاحبه اعلام کرد: «من نشنیده‌ام که کسی بگوید این اظهارات شبیه سخنانی که دونالد ترامپ گفته باشد، نیست.»

او افزود: این سخنان ممکن است ناشی از بدبینی ترامپ درباره جنگ‌های آمریکا در عراق و افغانستان باشد. ترامپ عادت دارد که هرازگاهی بگوید «آن‌ها چه نتیجه‌ای از آن گرفتند؟ ارزش جنگ در عراق و افغانستان چه بود؟» این نوعی بی‌توجهی به احساسات دیگران است و شکی در آن نیست.

بولتون در سفر سال ۲۰۱۸ با ترامپ همراه بود، اما اعلام کرد شخصا نشنیده است که رئیس جمهور اظهارات تحقیرآمیزی درباره نظامیان کشته شده در جنگ بگوید.

او افزود: «چنین جملاتی را از زبان ترامپ نشنیدم که اگر این سخنان صحت داشته باشد آن‌ها را به کتاب خود اضافه خواهم کرد. حالا اینکه ترامپ این سخنان را اواخر همان روز به افراد دیگری گفته است احتمالش وجود دارد.»

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ برای ارتش احترام زیادی قائل است افزود: گمان نمی‌کنم ترامپ برای هیچکس به جزء خانواده‌اش احترام زیادی قائل باشد.

او افزود منابعی که این اطلاعات را در اختیار مجله آتلانتیک قرار داده‌اند باید خود را به طور علنی معرفی و اظهارات ترامپ را ثبت کنند همچنان که وی در کتابش انجام داده است. محبوبیت ترامپ در میان نظامیان کمتر از آن میزانی است که یک جمهوری‌خواه برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری باید در اختیار داشته باشد.

بولتون تصریح کرد به طور معمول می‌توان انتظار داشت که ارتش از نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات حمایت کند، اما من گمان می‌کنم افراد بسیار بسیار زیادی در ارتش هستند که قصد ندارند چنین کاری انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار