نیرو‌های امنیتی روسیه ۱۳ عنصر مخرب را بازداشت کردند

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد ۱۳ شخص که قصد انجام عملیات جنایتکارانه در این کشور را داشتند، بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات روسیه از دستگیری ۱۳ شخص که قصد انجام عملیات جنایتکارانه در این کشور را داشتند، خبر دادند.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: ۱۳ شخصی که قصد انجام عملیات جنایتکارانه و ۴ بمب دست ساز همراه داشتند، دستگیر شدند.

چندی پیش دفتر امنیت فدرال روسیه اعلام کرده بود که ۶ نفر را در مسکو و چند شهر دیگر به علت جمع آوری کمک مالی برای عناصر گروه تروریستی داعش دستگیر کرده‌اند.

در بیانیه امنیت فدرال روسیه آمده است: اجرای این عملیات با هدف قطع کردن فعالیت‌های جنایتکارانه این گروهک بود که در مسکو و اطراف آن و همچنین در جمهوری داغستان و منطقه «کراسنویارسک» و خودمختای «خانتی مانسیسک» در تلاش برای جمع آوری کمک مالی برای عناصر گروه تروریستی داعش بودند.

بر اساس این بیانیه، ۶ نفر بازداشت شده و وسایل ارتباطی آنان مصادره شد و براساس تحقیقات اولیه این افراد با گروه‌های جنایتکار که حامی مالی داعش در سوریه هستند، در اتباط بوده‌اند.

سرویس امنیت فدرال روسیه در شهر‌ها و منطقه‌های مختلف در سراسر این کشور جنگی علیه گروه‌های افراط‌گرا و تروریست‌های محلی که با گروه تروریستی داعش در ارتباط هستند، آغاز کرده است و این گروه‌ها تلاش دارند مناطقی از روسیه را به کانونی برای سربازگیری و فرستادن آنان در صفوف گروه‌های تروریستی تبدیل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار