واشنگتن پست: ۹۰ درصد اعتراضات مردمی در آمریکا مسالمت آمیز بوده است

نشریه آمریکایی واشنگتن پست با اشاره به گزارش‌های رسمی اعلام کرد ۹۰ درصد اعتراضات مردمی در آمریکا برخلاف ادعای مقامات این کشور مسالمت آمیز بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، بر اساس تحلیلی که دیروز پنجشنبه منتشر شد، علیرغم چندین مورد اعتراض علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا، بیش از ۹۰ درصد اعتراضات تابستان امسال در این کشور مسالمت‌آمیز بوده است.

در این گزارش که توسط مرکز غیرانتفاعی مکان درگیری مسلحانه و پروژه داده‌های رویداد تهیه شده است، ۷ هزار و ۷۵۰ مورد اعتراض از ۲۶ مه تا ۲۲ اوت در ۲۴۰۰ مکان شناسایی شده است.

این گزارش نشان داد که حدود ۲۲۰ نفر مرتکب "خشونت" شدند - اصطلاحی که برای معترضانی استفاده می‌شود که با پلیس درگیر می‌شوند و به دارایی‌های عمومی خسارت وارد می‌کنند-. در ۹۳ درصد مورد تجزیه و تحلیل، هیچ خشونتی از سوی مردم مشاهده نشده است. 

پیش از این اعلام شده بود ورود هواداران ترامپ به اعتراضات پورتلند نه تنها موجب تشدید خشونت بلکه قتل یک تن شده است.

علیرغم این یافته‌ها، کارشناسان هشدار دادند که به دلیل فضای "قطبی سازی سیاسی خشن" در آمریکا، اگر موضوعاتی درباره انتخابات نوامبر وجود داشته باشد، ممکن است خشونت دوباره رخ دهد. به عقیده آن‌ها در چنین فضایی، نیرو‌های دولتی رویکرد سختگیرانه تری نسبت به مخالفان دارند.

پس از کشته شدن جورج فلوید، سیاه پوست غیرمسلحی که در اواخر ماه مه در بازداشت پلیس مینیاپولیس به قتل رسید، تظاهرات به خشونت پلیس و بی عدالتی نژادی در سراسر آمریکا گسترش یافت.

معترضان، مدافعان و قانون گذاران در شهر‌های سراسر آمریکا به خیابان‌ها آمدند و خواستار اصلاحات پلیس در سطح ایالت و فدرال شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار