پرداخت دستمزد برابر به مردان و زنان تیم ملی فوتبال انگلیس

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد چند ماهی است که به بازیکنان تیم ملی مردان و زنان فوتبال این کشور پاداش و دستمزد برابر پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اینکه فدراسیون فوتبال برزیل روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که به بازیکنان تیم ملی مردان و زنان این کشور دستمزد یکسانی پرداخت خواهد کرد، اتحادیه فوتبال انگلیس نیز با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد که از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ به بازیکنان مرد و زن تیم ملی این کشور دستمزد و پاداش برابر پرداخت کرده است.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه فوتبال انگلیس به بازیکنان زن دقیقا همانند همتایان مردشان بابت حضور در تیم ملی فوتبال انگلیس دستمزد و پاداش‌های یکسانی پرداخت می‌کند. این برابری در پرداخت از ژانویه سال ۲۰۲۰ به اجرا درآمده است.

انگلیس و برزیل در کنار کشور‌های استرالیا، نروژ و نیوزیلند از معدود کشور‌هایی هستند که به تیم ملی مردان و زنان فوتبال خود دستمزد برابر می‌دهند.

این در حالی است که سال گذشته بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده آمریکا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه، از فدراسیون فوتبال این کشور به اتهام تبعیض در پرداخت و شرایط مسابقه شکایت کردند. هرچند اعتراض آن‌ها در دادگاه رد شد، اما اعضای این تیم اوایل سال جاری خواستار تجدیدنظر در رای صادره شدند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده آمریکا، قهرمان چهار دوره جام جهانی، مدت طولانی است که با فدراسیون فوتبال این کشور بر سر دریافت حقوقی برابر با مردان در چالش هستند و با استناد به قانون "پرداخت برابر" خواستار ۶۶ میلیون دلار غرامت شده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار