منابع یمنی: فرمانده کل ائتلاف سعودی کشته شده است

منابع یمنی اعلام کردند که فرمانده نیرو‌های مشترک ائتلاف سعودی برخلاف ادعای ریاض به اتهام فساد برکنار نشده بلکه کشته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه الخبر الیمنی، منابع اطلاعاتی یمن از کشته شدن «فهد بن ترکی» فرمانده نیرو‌های مشترک ائتلاف سعودی در یمن خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: این فرمانده نظامی در جریان حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاهی در شهر مأرب در مرکز یمن کشته شده است، اما دولت سعودی نه تنها کشته شدن او را مخفی نگه داشته، بلکه در رسانه‌ها اعلام کرده که فهد بن ترکی به اتهام فساد برکنار شده است.

وبگاه الخبر الیمنی به چندین مورد مشابه نیز که دولت سعودی خبر کشته شدنشان را کتمان کرده اشاره می‌کند و می‌نویسد: چندی پیش «محمد بن احمد الشعلان» فرمانده نیروی هوایی پادشاهی سعودی نیز در یمن کشته شد، اما ریاض اعلام کرد که او بر اثر حمله قلبی فوت کرده است؛ و در مورد دیگر «عبدالحمید المزینی» فرمانده ائتلاف سعودی در مأرب نیز در یمن کشته شده، اما دولت سعودی مدعی شده که او را برکنار کرده است. این مسئله وقتی پررنگ شد که او در مراسم تودیع و معارفه حاضر نشد.

این پایگاه یمنی درباره برخورد عربستان می‌گوید: ائتلاف سعودی سعی دارد کشته شدن فرماندهان خود را کتمان کند در حالیکه نیرو‌های صنعا با افتخار شهادت فرماندهانشان را مخابره می‌کنند و برای آن‌ها مستند می‌سازند، اما نوع رفتار دولت ریاض با فرماندهانشان اهانت آمیز است.

ملک سلمان، پادشاه عربستان روز سه‌شنبه هفته جاری طی فرمانی «فهد بن ترکی بن عبدالعزیز» فرمانده نیرو‌های مشترک عربستان را برکنار کرد و دستور انجام تحقیقات از او را صادر و سرلشکر «مطلق الازیمع» را به عنوان فرمانده جدید نیرو‌های مشترک عربستان تعیین کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
الله اکبر خوب الحمدالله به سلامتی که یکی پس از دیگری این فاسدین فاسقین جانیان جنایتکاران شکنجه گران تروریست سعودی صهیونیستی آمریکای روی کره زمین کمتر می شوند به دستان پر قدرت و عادل عدالت گستر امت واحده حزب الله به درک اسفل السافلین زباله دان بشریت می افتند روح خبیث ملعونشان در عذاب و آتش مدام الهی باد .
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار