دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

طرح برنامه‌ای برای مشارکت حوزه‌های علمیه در اجرای سند تحول بنیادین

حاجیان گفت: طراحی برنامه ۵ ساله برای مشارکت حوزه‌های علمیه در اجرای زیر نظام سند تحول بنیادین محقق شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا حاجیان زاده دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که روز گذشته در جمع فرهنگیان داشتند، اظهار کرد: همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش سابقه طولانی دارد و سند همکاری هم در این مورد تثبیت شده است.

او افزود: در این سال‌ها برنامه‌های متفرقه و موردی اجرا کردیم، همچنین از سال گذشته موفق شدیم برنامه پنج ساله طراحی کنیم و به تصویب سند آموزش و پرورش برسانیم.

حاجیان زاده ادامه داد: ۵۵ برنامه زیر نظام سند تحول بنیادین را از بین ۳۰۰ برنامه زیرنظام احصا کردیم که با مشارکت حوزه علمیه تحقق یافت و سال گذشته اولین دوره اجرای آن بود.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه پنج ساله همکاری‌های عملیاتی با مشارکت حوزه‌های علمیه برای اجرای زیر نظام‌های سند تحول وارد دومین سال اجرا می‌شود که برای تحقق آن بستر تشکیلاتی و کار گروه تخصصی تنظیم کردیم.

کمیته همکاری استانی، مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی و تربیتی

حاجیان زاده بیان کرد: کمیته همکاری استانی تشکیل شده است همچنین در شهرستان‌ها هم همین کمیته‌ها با ترکیب متناظر این کمیته‌ها فعال هستند این کمیته‌ها مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی و تربیتی محسوب می‌شوند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: ۵ هزار نیرو در طرح «هجرت» داریم که در روستا‌ها به خدمت رسانی مشغول می‌شوند. این طرح می‌تواند تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد چرا که اغلب به روحانیون اعتماد دارند همچنین وقت آزاد آن‌ها را می‌توان در قالب طرح خرید خدمات مورد بهره برداری قرار دهند.

جذب ۲ هزار روحانی در قالب نظام وظیفه

حاجیان زاده  تصریح کرد: امسال ۲ هزار روحانی در قالب نظام وظیفه جذب شدند که از ظرفیت آن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. در شرایط فعلی که آموزش‌ها به طور مجازی است این نیرو‌ها در اختیار معاونت پرورشی قرار می‌گیرند.

او در پایان گفت: مشارکت در برنامه درسی در ۱۱ حوزه یاد دهی و یادگیری، شرکت ۵۴۰ هزار فرهنگی در دوره‌های ضمن خدمت که آخرین دوره آن نیمه شعبان برگزار شد و توجه به فرهنگ عفاف و حجاب از جمله اقداماتی است که بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است همچنین سیستم پاسخگویی به شبهات برای سال تحصیلی جدید در قالب تفاهم نامه‌های استانی و منطقه‌ای هماهنگ شده است.


بیشتر بخوانید

آموزش‌های سنتی در کشور جوابگو نیست

معلمان، جهادگران عرصه آموزش در بحران کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.