امیر صباحی فرد:

توانایی شناسایی و انهدام هر پرنده متجاوزی را به کشور داریم

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: به توانمندی رسیده‌ایم که هر پرنده متجاوزی را در داخل مرز‌های ایران شناسایی و منهدم کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ شهریورماه) در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: در سال جهش تولید افتخار داریم تا تعدادی از دستاوردهای نیروی پدافند هوایی ارتش را رونمایی کنیم؛ بسیاری از تجهیزات پدافند هوایی تجهیزاتی هستند که در لایه های مختلف پدافند هوایی در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در ابتدا با اشاره به دستاوردهای جدید نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: عماد سامانه‌ای هوشمند، پیشرفته، مجهز و منحصر به فرد است؛ این سامانه قادر است سناریو‌های مختلف جنگی را در قالب تمرین، ممارست و بازی جنگ مدل سازی کند و برای بالا بردن توان عملیاتی متخصصین عملیاتی در همه حوزه‌های پدافندی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

امیر صباحی فرد تاکید کرد: این سامانه بازی جنگ و دارای نرم‌افزار و سخت‌افزاری بسیار پیشرفته بوده و بر اساس تهدیدات روز طراحی شده است و قادریم آن را متناسب با تهدیدات به روز رسانی کنیم. تا امروز انحصار این سامانه فقط در دست چند کشور پیشرفته دنیا بود و امروز همکاران ما در نیروی پدافند ارتش اسم انحصار را شکستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: این سامانه صرفا بحث نرم افزاری نیست بلکه تمام بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیز ساخته شده است، این سامانه یک سامانه بومی است که تمام بخش‌های آن داخلی سازی شده است. تا امروز انحصار این سامانه در اختیار چند کشور بود که امروز بومی شد.

وی ادامه داد: سامانه کاشف یک سامانه کشف آرایه فازی با برد ۱۳ کیلومتر است که می‌تواند انواع پرنده‌های کوچک از جمله ریز پرنده‌ها را با سطح مقطع راداری کوچک کشف کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی گفت: امروز دیگر کشف نکردن هر نوع پرنده با هر سطح مقطع راداری برای پدافند هوایی مفهومی ندارد و به این توانمندی رسیده‌ایم که هر پرنده متجاوزی را در داخل مرز‌های جمهوری اسلامی ایران کشف، شناسایی و منهدم کنیم.

امیر صباحی فرد با اشاره به تجهیزات در اختیار نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در سال جهش تولید رشد دستاورد‌های نیروی پدافند هوایی ارتش صددرصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار